Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM

    Iemand ervaring met bovenstaande lens ? Ik heb bewust getypt "ervaring"
    Het gaat me ook wel degelijk over de IF-versie en niet de goedkopere schuifversie. Ik ben namelijk op zoek naar een betaalbare zoom in die zoom-range. De nikon is me net ietsiepietsie te duur For the time being ...

    Shoot.

    Tjerri

  • #2
    Re: Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM

    Veel reviews heb ik er ook nog niet over gevonden:
    Best digital cameras and lens reviews. If you are looking for the information about digital cameras and lenses you are in a right place. We have many professional tests of digital photography equipment.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM

      Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      Veel reviews heb ik er ook nog niet over gevonden:
      http://lenstip.com/index.html?test=o...wu&test_ob=172
      Dat artikel gaat over de "goedkopere" schuifversie. Had ik ook al gevonden. Mij gaat het over de IF versie.

      Tjerri

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM

        Schuifzoom en IF heeft niks met elkaar te maken een schuiver kan net zo goed IF zijn.

        Ik heb de Sigma 24-70 en de Tamron 28-75 eens naast elkaar vergeleken en de Tamron was volopen scherper en contrastvoller. Nog 2 voordelen: veel lichter en veel kleinere filtermaat(scheelt een berg op een pola).
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM

          IF is afkoring van "Interne focus.."

          De 24-70/2.8 HSM is de laatste versie van sigma. Winkelprijs rond de 800 euro. Aangekondigd in september 2008
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM

            Dit topic nog 'ns onder de aandacht brengen. Gebruikt er iemand die en zo ja, wat zijn je indrukken. Heb nog geen enkele test gelezen hierover enkel een paar indrukken van gebruikers die de lens zeer goed vinden. Ik zou hem willen aanschaffen als alternatief op voor de 24-70 van nikon op de D700.

            Slu !

            Tjerri

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM

              Ik heb deze gehad. Goede lens maar op F2.8 zijn de foto's veel te soft.
              Ik zou deze lens niemand aanbevelen
              Een Nikon 24-70 F2.8 AFS (die ik nu heb) dat is toch nog wat anders hoor.
              2 x Nikon Z6 met wat glas
              www.janvanginkel.be

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM

                Eerste indrukken: sigma is met de laatste generatie objectieven goed bezig.
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM

                  ik heb er een.
                  eig best tevreden van. vanaf f4 goed scherp...

                  wat de minpunten zijn; hunten in het donker en soms wat trage AF, maarjah, de lens kost dan (bij canon) ook minder dan de helft dan de canon-variant .. zeker zijn geld waard vind ik. wel uitgebreid testen als je ze koop, bij sigma circuleren naart schijnt ook slechte lenzen
                  No rules. Great shots.
                  -
                  Online

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM

                    Het objectief is zoals nimbus aanhaalt op zijn best op f4 maar te soft zou ik niet in de mond nemen . En trager als de nikon maar toch deze gekocht omdat de verhouding prijs kwaliteit super is .
                    Ps vol open aanvaardbare foto .
                    Zal geen vergelijkende foto's posten omdat ik enorm veel kwaliteit verlies bij het resizen ,uit zich in scherpte .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM

                      En last van CA ? Of is dat in de klauwen te houden bij het post-processen ?

                      Tjerri

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                        Iemand ervaring met bovenstaande lens ? Ik heb bewust getypt "ervaring"
                        Het gaat me ook wel degelijk over de IF-versie en niet de goedkopere schuifversie. Ik ben namelijk op zoek naar een betaalbare zoom in die zoom-range. De nikon is me net ietsiepietsie te duur For the time being ...

                        Shoot.

                        Tjerri
                        Ik heb net verleden week het geluk gehad om zowel de CANON versie als de nieuwe SIGMA lens te testen op mijn 40D. Speciaal een aantal shots genomen met F2.8 want het is net voor de lichtsterkte dat ik een nieuwe lens zoek.

                        Groot was mijn verbazing om te moeten vaststellen dat de SIGMA een veel beter scherptebereik had op vol open dan de CANON. Let op, dit is puur een objectieve beoordeling afgaande op een 200% Crop van nagenoeg dezelfde cameraopstelling en onderwerp.

                        Gezien het prijsverschil en de huidige promotie die bij mijn fotohandelaar (foto nelissen in mechelen) loopt (Sigma voor 721 EUR) ga ik zeker een van dezer de SIGMA in huis halen. Maar inderdaad, zeker testen met je body alvorens de lens mee naar huis te nemen. Zelfs mijn fotohandelaar gaf deze raad mee.

                        Groetjes,

                        Alex_W
                        [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                          Dit topic nog 'ns onder de aandacht brengen. Gebruikt er iemand die en zo ja, wat zijn je indrukken. Heb nog geen enkele test gelezen hierover enkel een paar indrukken van gebruikers die de lens zeer goed vinden. Ik zou hem willen aanschaffen als alternatief op voor de 24-70 van nikon op de D700.
                          Zoek voor ongeveer dezelfde prijs een Nikkor 28-70 2.8 of iets meer, want dat verdien je gauw terug met een pola of een Tamron 28-75 2.8 en dan heb je nog veel geld over ook.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment

                          Working...
                          X