Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Singapore - Marina Bay

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Singapore - Marina Bay

    Ik heb sinds mei het regenachtig België ingeruild voor het tropische Singapore. Hieronder een paar cityscapjes van mijn nieuwe woonomgeving . Een stadswandeling heeft o.a. deze plaatjes opgeleverd, allen genomen aan de promenade langs Marina Bay. Wat vinden jullie ervan ?





    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

  • #2
    Re: Singapore - Marina Bay

    Derde foto spreekt mij hier het meeste aan qua compo,in de tweede stoort het mij dat die watersproeier juist voor een building staat en de eerste is me een ietsje te druk vooral rechts onderaan.
    Mooie moderne architectuur ginds!



    Walter
    D850

    Comment


    • #3
      Re: Singapore - Marina Bay

      Prachtige opnamen door een juist kleurgebruik en compositie. De foto's doen bij mij direct een verlangen opkomen naar het boeken van een vlucht naar Singapore.

      Puntjes van kritiek zijn:
      - het afkappen van objecten aan de zijkanten van de foto's
      - het niet rechtzetten van de gebouwen (corrigeren perspectief)
      - het kader van de foto's niet duidelijker een onderdeel laten zijn van het lijnenspel (de compositie)

      Comment


      • #4
        Re: Singapore - Marina Bay

        Mens, wat is dat daar veranderd
        Foto 1 spreekt me het meeste aan
        Canikon 40D - D200, D300

        Comment


        • #5
          Re: Singapore - Marina Bay

          Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
          Mens, wat is dat daar veranderd
          Foto 1 spreekt me het meeste aan
          Het zal nog meer veranderen...aan de overkant van de bay zijn ze met gigantische prestigieuze en futuristische bouwwerken bezig en alles gaat hier zo snel vooruit. Binnen een half jaar kan ik het afgewerkte resultaat misschien al laten zien
          "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

          Comment


          • #6
            Re: Singapore - Marina Bay

            mooie opnamen en een goed overzicht.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Singapore - Marina Bay

              Drie heel mooie en heel strak genomen foto's.
              Mijn voorkeur gaat naar de derde

              @Peterdep, uw derde puntje van kritiek begrijp ik niet zo goed. Kunt u wat meer uitleg geven?


              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Singapore - Marina Bay

                zeer mooie opnames , kan zelfs geen voorkeur hebben, knap

                grtjs,

                jeannot

                Comment


                • #9
                  Re: Singapore - Marina Bay

                  drie mooie standslandschappen, voorkeur voor nummer één door de diepte die er in zit.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Singapore - Marina Bay

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    @Peterdep, uw derde puntje van kritiek begrijp ik niet zo goed. Kunt u wat meer uitleg geven?
                    Red Falcon, als voorbeeld neem ik de eerste foto.

                    We staan op een brugdek/ promenade. Een brugdek die van de ene naar de andere oever loopt. Het zou mooi indien het brugdek in de linker- en rechterhoek van de foto begint. Op die wijze ontstaat er een driehoekig vlak dat begint aan de onderzijde van de foto en eindigt in een verdwijnpunt aan de andere oever (linksboven).
                    Links van het brugdek bevindt zich zo te zien een muur. Door het brugdek te laten eindigen in de onderhoeken van de foto, begint de muur linksonder. De onder- en bovenzijde van de muur zijn de lange zijden van een driehoek die in hetzelfde verdwijnpunt eindigen als dat van het vlak van het brugdek. De basis van de driehoek wordt gevormd door het linker kader van de foto. Idem dito voor de brugleuning aan de rechterzijde.

                    Door de rechterzijde van het brugdek te laten eindigen in de rechteronderhoek, ontstaat naast de brug een parallel vlak (een parallelvlak gevormd door achtereenvolgens een waterkant, rechter kader foto, rechterzijde brug en wederom een waterkant). Op dat vlak (plein) staan bloembakken en bomen.

                    De vlakverdeling die op deze wijze in de foto is aangebracht geeft een rustige compositie. Het oog begint rechtsonder bij het plein, gaat via de brug, naar de oever aan de overzijde met een front van hoogbouw.

                    Resumerend: door het kader van de onderzijde van de onderzijde van de foto te laten meespelen in het lijnenspel, ontstaat een evenwichtige compositie.

                    Voor de goede orde: dit is geen ernstige kritiek op de foto. Het is het antwoord op jouw vraag over mijn puntje van kritiek.
                    Last edited by Peterdep; 10 juli 2009, 15:26.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Singapore - Marina Bay

                      Dat zijn 3 prachtige foto's met mooie belichting, knappe kleuren en super mooie landschappen. De lucht is hier ook erg mooi. Ik heb een hele lichte voorkeur voor je laatste, heel mooi zicht! Knap werk! Geniet daar maar van al het moois en laat ons nu en dan wat meegenieten!

                      Groetjes,
                      Ann

                      Comment


                      • #12
                        Re: Singapore - Marina Bay

                        3 mooie, is daar precies een prachtige stad
                        Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                        www.cromagnonman.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Singapore - Marina Bay

                          Mooi overzicht.
                          Ik raad je aan deze locatie volledig uit te buiten op fotografisch vlak
                          (wat een mogelijkheden!)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Singapore - Marina Bay

                            Mooie reeks ze zijn zeker een kader waard knap werk

                            Groeten

                            Joeri
                            Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                            www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                            Comment


                            • #15
                              Re: Singapore - Marina Bay

                              3,1,2 is voor mij pers de juiste volgorde. Bij de tweede foto is er net wat teveel bleke voorgrond.
                              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                              Comment

                              Working...
                              X