Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner telezoomlens: Sigma 50-200 of Canon 55-250

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginner telezoomlens: Sigma 50-200 of Canon 55-250

    Hey,

    Ik speel met 't idee om mijn materiaal uit te breiden met een eenvoudige zoomlens (heb nu niets dat boven de 55mm geraakt). Ik twijfel tussen volgende twee objectieven:
    • Sigma 50-200mm F4-5.6 DC OS HSM
    • Canon EF-S 55-250mm F:4.0-5.6 IS


    Beide zitten in dezelfde prijsklasse maar de Sigma heeft wel HSM en de voorzijde roteert niet mee tijdens het focussen. Ze heeft dan weer wel een iets lager bereik.

    Heeft iemand ervaring met de Sigma lens (ik kon geen enkele fatsoenlijke review vinden op het net)? Eventueel advies waarom ik de een over de andere zou verkiezen?

    Thanks,
    D
    Last edited by dlefevre; 9 juli 2009, 20:35.

  • #2
    Re: Beginner telezoomlens: Sigma 50-200 of Canon 55-250

    de canon staat hier rijkelijk beschreven in een topic!!
    voor zijn geld zou ik deze kopen!!!!

    het draadje: klik

    naar 't eind toe staan er weer foto's bij
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Beginner telezoomlens: Sigma 50-200 of Canon 55-250

      Canon! Niet over twijfelen. Punt!
      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

      Comment


      • #4
        Re: Beginner telezoomlens: Sigma 50-200 of Canon 55-250

        55-250 IS natuurlijk, compact, cheap, beeldkwaliteit.
        Heb deze ook gekocht na diverse voorbeeldfotos en discussie's van Duindistel te hebben gelezen.

        Als je toch voor Sigma zou gaan kun je evengoed hun 18-250 kopen, dan heb je groothoek erbij en een allround (enkel als je de donkere f6.3 vanaf 200mm niet erg vind).
        Ik twijfelde even om m'n 55-250 IS weg te doen voor die Sigma 18-250 maar toch niet gedaan, f6.3 is waarschijnlijk haast onbruikbaar op 200-250mm of je moet al fors je iso opkrikken of een ferm zonnige dag hebben.

        Comment


        • #5
          Re: Beginner telezoomlens: Sigma 50-200 of Canon 55-250

          [QUOTE=CanonYouCan;2320528
          f6.3 is waarschijnlijk haast onbruikbaar op 200-250mm of je moet al fors je iso opkrikken of een ferm zonnige dag hebben.[/QUOTE]

          F5.6 of F6.3 maakt amper wat uit, daarvoor hoef je het niet te doen.
          Wat wel verschil maakt is dat de 55-250 wijdopen al goed presteert en de superzoom bepaald niet....

          Comment


          • #6
            Re: Beginner telezoomlens: Sigma 50-200 of Canon 55-250

            Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
            55-250 IS natuurlijk, compact, cheap, beeldkwaliteit.
            Heb deze ook gekocht na diverse voorbeeldfotos en discussie's van Duindistel te hebben gelezen.

            Als je toch voor Sigma zou gaan kun je evengoed hun 18-250 kopen, dan heb je groothoek erbij en een allround (enkel als je de donkere f6.3 vanaf 200mm niet erg vind).
            Ik twijfelde even om m'n 55-250 IS weg te doen voor die Sigma 18-250 maar toch niet gedaan, f6.3 is waarschijnlijk haast onbruikbaar op 200-250mm of je moet al fors je iso opkrikken of een ferm zonnige dag hebben.
            Wat een lariekoek zeg!
            Maar ik zou ook wel voor de Canon gaan, mooi bereik, erg scherp, helaas wat plastic maar de rest maakt alles goed.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Beginner telezoomlens: Sigma 50-200 of Canon 55-250

              De superzoom had ik niet echt in overweging genomen (in commentaren en reviews is de mening meestal niet zo positief). Niemand die de kans al heeft gehad om de Sigma uit te testen?

              Het waren vooral de HSM en niet roterende front die mij aantrokken. Waarschijnlijk wil ik er een polarfilter opdraaien en dan is die roterende voorkant van de Canon lens niet zo handig.

              D

              Comment

              Working...
              X