Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iemand ervaring met de volgende lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iemand ervaring met de volgende lens

    Canon EF 300 mm 4.0 L IS USM

  • #2
    Re: iemand ervaring met de volgende lens

    Oorspronkelijk geplaatst door pedr0 Bekijk bericht
    Canon EF 300 mm 4.0 L IS USM
    Wat wil je weten ?
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: iemand ervaring met de volgende lens

      als die ook geschikt is om autosport te fotograferen

      Comment


      • #4
        Re: iemand ervaring met de volgende lens

        Tja, inderdaad een beetje rare vraag voor een lens dat wereldwijd gegeerd en geprijsd wordt voor zijn kwaliteiten en gebruiksgemak.
        Voor mijzelf heb ik deze lens gekozen BOVEN de Bigma (50-500) en de 100-400 van Canon. We zijn nu drie jaar verder en ik heb me dat nog geen moment beklaagd! Integendeel.
        Succes,
        Alain,

        Comment


        • #5
          Re: iemand ervaring met de volgende lens

          300 mm f4 is minder scherp dan de f2.8 versie,maar de 2.8 is dan ook "onbetaalbaar". De f4 trekt toch wel o zo scherpe beelden. voordeel is ook dat hij stukken lichter is, helaas voor de 100-400mm is deze op 400mm naart schijnt soft. met een 1.4 converter zou de 300mm wel evengoed zijn dan 400mm van de 100-400.
          ik zat te twijfelen bij deze twee lenzen eigenlijk,want prijs ligt toch dicht bij elkaar.
          Maar bij nader inzien ga ik wachten tot ze een nieuwere generatie uitbrengen,want deze 2 hebben als ik mij niet vergis een oudere versie van IS die maar 1 tot 2 stops compenseren.
          Als die ooit zullen uitkomen natuurlijk. Anders ga ik gewoon voor de 2 lenzen
          Je zult niet te klagen hebben van de 300mm f4 scherp,snel,goedkoop,test ze eens uit bij je fotoboer

          Last edited by Oli; 8 juli 2009, 20:54.
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

          Comment


          • #6
            Re: iemand ervaring met de volgende lens

            Mooie snelle lens, werkt ook uitstekend met de 1,4x extender. Kleuren en scherpte MET extender zeker zo goed (nog wel ietsje beter vind ik zelf) dan de 100-400, alhoewel die mits een goed exemplaar ook zeer goed kan voldoen.
            Natuurlijk is de 300mm zonder extender onovertroffen in zijn klasse.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: iemand ervaring met de volgende lens

              Ik heb een vriend die deze lens heeft met extender 1.4 en die stuurt mij regelmatig foto's door.
              De scherpte is fenomenaal. Wellicht een ietsje pietsje minder met extender maar dat is dan ook normaal.
              Wou dat mijn portemannee de aankoop toestond

              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: iemand ervaring met de volgende lens

                Scherpte etc al besproken.
                Autosport:ik gebruik deze lens met een MK IIn en ik kan je verzekeren dat de autofocus zeer snel is,de scherpte ok.Ik heb zowel motorraces als rally hiermee getrokken,en het aantal missers is zeer klein.Enige beperking is de afstand van je standpunt tot de actie,maar dit ligt niet aan de lens maar aan de organisatie.
                Onlangs nog Ieper gefotografeerd,rally bekend om zijn brede verboden zone's etc.(veiligheid boven alles),en geen tekort gehad aan mm's.Circuit kan misschien wel een probleem zijn,maar geen ervaring hiermee.
                IS oude generatie:bij dit soort van fotografie zeker geen probleem.Mijn 400 mm 5.6 zonder Is geeft ook schitterende beelden van de rallywagens.

                Comment


                • #9
                  Re: iemand ervaring met de volgende lens

                  Ik heb deze lens al jaren. Voornamelijk voor vogelfotografie. Ook samen met de 1.4 extender geeft deze lens nog prachtig scherpe foto's. Ze heeft al over gans de wereld gezeten van extreem koud tot tropisch warm, en nog nooit liet ze mij in de steek.
                  Voor mij is dit een super lens. licht,snel, betaalbaar en scherp.

                  Groeten,

                  Rudy

                  www.vogelsvanbelgie.be
                  Mvg,
                  Rudy
                  www.vogelsvanbelgie.be

                  Comment

                  Working...
                  X