Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 28-70 f2.8 ex dg (sony)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 28-70 f2.8 ex dg (sony)

    Hallo Luitjes,

    Ik ben aan het denke om dit objectief aanteschaffen.

    SIGMA 28-70 F2.8 EX DG (SONY)

    Dit is voor mij een vervanger van mijn Sony kitlens 18-70 F3.5/5.6
    Wat denke jullie hiervan?of zijn er betere opties?
    en zo ja welke?

    En over het bereijk van 18 tot 28 mm hoe denke jullie daarover?
    Er komt nog een groothoek lens bij maar weet nog niet precies welke...

    Groetjes
    Greetz Twan

    http://500px.com/TwanGroenen

  • #2
    Re: Sigma 28-70 f2.8 ex dg (sony)

    Tamron 17-50 2.8 of de 28-75 2.8(maar die is eigenlijk voor FF, waar die nu bij mij ook op staat).

    Ik heb op een Nikon de combinatie 28-70 en 10-20 gehad en later daar een 17-55 bijkocht. Resultaat vrijwel geen gebruik meer van de 28-70 en de 17-55 altijd op de camera en de 10-20 alleen voor de extreme foto's.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 28-70 f2.8 ex dg (sony)

      Dat is eigenlijk geen vervanging voor je kitlens. Het verschil tussen de 18 mm van je kitlens en de 28 mm van de sigma is eigenlijk wel dramatisch. Probeer maar eens met je kitlens. Als je denkt met het gemis aan groothoek te kunnen leven is het een mogelijkheid, maar de genoemde tamron 17-50 is als vervanger van de kitlens wellicht meer geëigend.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 28-70 f2.8 ex dg (sony)

        Ik heb ze ook, tot mijn grote genoegen.

        Als je nog een specifieke groothoeklens zoekt bij te kopen, dan is dit een goede keus. Tot dan kan je je kitlens nog wel gebruiken.

        Ik heb misschien zeer binnenkort een Minolta 17-35mm f2.8-4 in de aanbieding, wegens upgrade.

        G
        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 28-70 f2.8 ex dg (sony)

          je mist met die 28-70 weliswaar wat groothoek, maar een paar stappen naar achter, en je hebt weer hetzelfde als met de 18-70 kitlens. inkaderen met de voeten noemen ze dat..die paar mm's zijn verwaarloosbaar..

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 28-70 f2.8 ex dg (sony)

            Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
            je mist met die 28-70 weliswaar wat groothoek, maar een paar stappen naar achter, en je hebt weer hetzelfde als met de 18-70 kitlens. inkaderen met de voeten noemen ze dat..die paar mm's zijn verwaarloosbaar..
            17 naar 28 is niet een paar mm en aan de korte kant niet verwaarloosbaar, eigenlijk is het gewoon de cropfactor, die tussen de lenzen zit.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 28-70 f2.8 ex dg (sony)

              ik heb de sigma 24-70 2.8 ex op mijn D80.
              zit er bijna altijd op en is een perfect apparaat. Haarscherp, weinig vervorming, gebouwd als een tank.
              zeker aan te raden.
              ik mis ook wel wat onder die 24 maar dat ga ik ook opvullen met een andere lens (ook van Sigma; heb de 70-200 2.8 ook en die is al even goed)
              Het schijnt dat Tamron optisch minstens even goed is maar de bouwkwaliteit staat me niet aan. Mijn lenzen moeten tegen een stootje kunnen.

              groeten,

              Bert
              Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
              www.bertofotografie.be

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 28-70 f2.8 ex dg (sony)

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                17 naar 28 is niet een paar mm en aan de korte kant niet verwaarloosbaar, eigenlijk is het gewoon de cropfactor, die tussen de lenzen zit.
                dat is dus 11mm, en idd, de cropfactor moet je ook rekening mee houden, maar dannog..met wat naar voren of naar achteren lopen of es wat meer door de knietjes te gaan kun je behoorlijk wat oplossen..(mits je de ruimte hebt natuurlijk)

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 28-70 f2.8 ex dg (sony)

                  Mmm crop factor wat is precies het nadeel wat ik ondervind verlies ik de mm's? en hoeveel is dat?
                  Greetz Twan

                  http://500px.com/TwanGroenen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 28-70 f2.8 ex dg (sony)

                    Als je toch een 28-75 wil kopen, zou je beter de tamron 28-75 2.8 kopen. Beter dan sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 28-70 f2.8 ex dg (sony)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                      je mist met die 28-70 weliswaar wat groothoek, maar een paar stappen naar achter, en je hebt weer hetzelfde als met de 18-70 kitlens. inkaderen met de voeten noemen ze dat..die paar mm's zijn verwaarloosbaar..
                      Nou, om van 28 naar 18 te stappen moet je best een eindje lopen. Dat zijn geen paar stappen meer. Daar komt bij dat je in een hoop gevallen ook letterlijk met je rug tegen de muur komt te staan.
                      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 28-70 f2.8 ex dg (sony)

                        de 24-70 hier, tevreden van
                        dacht dat de 24-70 net iets beter was als de 28-70
                        No rules. Great shots.
                        -
                        Online

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 28-70 f2.8 ex dg (sony)

                          Pas een Tamron 28-75 tegen een Sigma 24-70 vergeleken en een Tamron is volopen scherper en heeft meer contrats. Een Tamron 17-50 is bijna net zo goed als zijn grote broer.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment

                          Working...
                          X