Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 70-300mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 70-300mm

    ........
    Last edited by donniebelg; 13 augustus 2011, 22:52.

  • #2
    Re: Tamron 70-300mm

    Oorspronkelijk geplaatst door donniebelg Bekijk bericht
    Wat is voor deze lens het optimale diafragma voor een goede scherptediepte?
    Dat maakt niet uit, dit is voor alle lenzen hetzelfde, bij gelijke omstandigheden: dus 18-70 en 70-300 beide op 70mm en f8 geeft de zelfde scherptediepte.

    Er is geen optimale scherptediepte, de één wil een foto van voor tot achter scherp en ean ander slechts een klein gedeelte.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 70-300mm

      Twee kennissen van mij fotograferen met Canon en hebben deze tamron ook. Die zijn erg tevreden. Je kunt hem niet vergelijken met bijvoorbeeld een Canon 70-300mm F/4-5.6 USM IS, maar dan praat je ook gelijk over een heel andere prijsklasse.
      Op photozone.de staat een test van deze lens met een pentax vatting.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 70-300mm

        Ik ben al een tijdje in bezit van deze lens.

        Als event fotograaf heeft deze lens wel wat minpuntuntjes: - scherpstellen zeer traag
        - geen IS
        - geen vast Diafragma

        Verder ben ik redelijk tevreden van deze lens, maar zoals hierboven vermeld, niet te vergelijken met een canon!!

        Hier wat foto's genomen met deze lens.







        Grtz
        Alle begin is moeilijk...

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 70-300mm

          .....
          Last edited by donniebelg; 13 augustus 2011, 22:50.

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 70-300mm

            ............
            Last edited by donniebelg; 13 augustus 2011, 22:51.

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 70-300mm

              Oorspronkelijk geplaatst door donniebelg Bekijk bericht
              maar als je de foto op 100% zet, dan is het vaak huilen met de pet op.
              Dus gewoon niet doen, bekijken op de afdruk- cq schermmaat.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 70-300mm

                .....
                Last edited by donniebelg; 13 augustus 2011, 22:50.

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 70-300mm

                  Oorspronkelijk geplaatst door donniebelg Bekijk bericht
                  Je hebt makkelijk praten. Om een foto op zijn kwaliteit te beoordelen is het bekijken op 100% in mijn ogen een noodzakelijk kwaad. Maar evengoed haretlijk dank voor de reactie. Ik waardeer ieders meedenken/meediscussieren.
                  Zonder mij in deze discussie te willen mengen vraag ik mij wel af wat 100% is.

                  Dezelfde foto op een 17" beeldscherm met een resolutie van 1600*1200 zal er veel scherper uitzien dan diezelfde foto op een 30" met bijvoorbeeld een 800*600 schermresolutie (ik weet wel .... een 30" beeldscherm stel je niet in op ... maar ik vraag mij alleen af wat 100% is).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron 70-300mm

                    dus instellen op 2000x3000 pixels en op het ene scherm zie je ddan 10% van de foto en op het andere 70%(dit slechts als voorbeeld)
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron 70-300mm

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      dus instellen op 2000x3000 pixels en op het ene scherm zie je ddan 10% van de foto en op het andere 70%(dit slechts als voorbeeld)
                      Neen je begrijpt mijn vraag niet... 100% wil dus niets zeggen als je er geen kwaliteitsnorm naast legt.

                      Laat ons voor deze discussie nu eens 2 monitoren naast elkaar zetten. De Eizo CG19 en de EIZO CG301W (de twee uitersten in het colorgraphic gamma van Eizo die toch als niet de slechtste monitoren aangeschreven staan ) De ene heeft 1280 punten (376 mm breed) x 1024 lijnen (301 mm hoog) de andere 2560 punten (641 mm breed) x 1600 lijnen (401 mm hoog). Dus de ene heeft een resolutie van ongeveer 87 dpi (CG19) de andere 102 dpi (CG301W) toch een verschil van ongeveer 17% (op voorwaarde dat je beide monitoren gebruikt op hun optimale resolutie, wat bij TFT monitoren altijd moet volgens mij)....

                      Maar naar een foto toe maak je toch ook geen afdrukken op 102 dpi (of 87 dpi) om die dan te bekijken op 30cm afstand... neem voor de discussie een Canon D40 (om een minimum tegenwoordig te noemen) 3888 x 2592 pixels zou betekennen dat je aan afdruk maakt van 96cm op 64cm (102dpi) of zelfs 114cm op 76 cm (87 dpi)...... het andere uiterste Hasselblad H3DII-60 (6708×8956 pixels) zou zelfs betekennen 167cm op 223cm (102 dpi) of 196 op 261 cm (87 dpi) en dan maar kijken op 30 cm afstand om te zien of iets scherp is of niet

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron 70-300mm

                        100% is één fotopixeltje is één schermpixeltje.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron 70-300mm

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          100% is één fotopixeltje is één schermpixeltje.
                          Juist ja, (dat begrijp ik echt wel hoor) maar zonder iets te zeggen over wat dat dat pixeltje is .... laat mij de vraag dan even anders stellen hoeveel foto's heb jij (of een ander) al afgedrukt op 100 dpi (of minder) en dan bekeken op een afstand van minder dan 1 meter (zelfde afstand als je kijkafstand van je monitor) om te kijken of je foto wel scherp is?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tamron 70-300mm

                            .......
                            Last edited by donniebelg; 13 augustus 2011, 22:49.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tamron 70-300mm

                              Ik heb een sigma 70-300 apo gehad, bijna gelijk aan de tamron en ik moet zeggen dat ik deze wel kan vergelijken met de 70-300 van canon. Die canon is veel te duur voor de kwaliteit die die levert vind ik.
                              Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                              Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                              Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                              Comment

                              Working...
                              X