Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extender: goedkoop nu eens geen duurkoop?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Extender: goedkoop nu eens geen duurkoop?

    Beste BD-ers,

    Ik ben van plan een 1,4 x extender te kopen. Het zal gaan tussen de Canon EF 1,4 x converter II en de (ongeveer 100 Euro goedkopere) Kenko PRO 300 DGX 1.4. Zijn er wat jullie betreft redenen om de Canon te verkiezen boven de Kenko? Waterdichtheid van de Canon II is in mijn geval geen echt voordeel aangezien ik de extender zal gebruiken in combinatie met objectieven die van zichzelf ook niet waterdicht zijn (zoals de 200 mm F/2.8 en de 400 mm F/5.6).

    Een aanvullende vraagje: is er iemand onder jullie die de kwaliteit van een 200 mm F/2.8 + 1.4 converter heeft vergeleken met de 300 mm F/4 IS?

    Alvast bedankt voor de reacties

    Humphrey

  • #2
    Re: Extender: goedkoop nu eens geen duurkoop?

    niet twijfelen de canon!!!
    stuk beter qua scherpte
    heeft natuurlijk ook een keerzijde van de medaille de prijs maar dan krijg je ook waar voor je geld......
    ga dit zeker volgen
    grtz
    http://www.pbase.com/doxkes
    Nog in opbouw

    Comment


    • #3
      Re: Extender: goedkoop nu eens geen duurkoop?

      zou ook voor de merkeigen gaan hoor
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Extender: goedkoop nu eens geen duurkoop?

        Ik lees op internet vooral dat de Kenko eigenlijk beter is dan de Canon (qua optiek toch). Dus ik zou voor de Kenko gaan.
        Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

        Comment


        • #5
          Re: Extender: goedkoop nu eens geen duurkoop?

          voor het prijsverschil kan je zeker zo goed de Kenko kiezen.
          als je die test langs elkaar en je test scherpte, kom je op een gelijkspel uit.

          Wat betreft combo 200 2.8 +1.4 of 300 f/4 IS : de AF van de 200 2.8 is raaaaazendsnel dus als je daar een 1.4x gaat gebruiken, gaat die nog steeds heel snel snel zijn. Op het gebied van scherpte gaat de 1.4x + 200 2.8 het misschien een beetje moeten afleggen tegen de 300 4 IS (die ook nog dus de IS heeft).

          Wat betreft de combo met de 400 f5.6 : je gaat geen AF hebben tenzij je een 1D(s) body hebt. Dan heb je nog AF op het middelste AF-punt...
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: Extender: goedkoop nu eens geen duurkoop?

            Ik gebruik de Kenko vooral icm een Sigma 150: aan de foto's is niet te zien dat er een TC tussenzat. De Kenko heeft als bijkomend voordeel dat hij compatibel is met veel meer lenzen dan de Canon TC.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Extender: goedkoop nu eens geen duurkoop?

              Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
              voor het prijsverschil kan je zeker zo goed de Kenko kiezen.
              als je die test langs elkaar en je test scherpte, kom je op een gelijkspel uit.

              Wat betreft combo 200 2.8 +1.4 of 300 f/4 IS : de AF van de 200 2.8 is raaaaazendsnel dus als je daar een 1.4x gaat gebruiken, gaat die nog steeds heel snel snel zijn. Op het gebied van scherpte gaat de 1.4x + 200 2.8 het misschien een beetje moeten afleggen tegen de 300 4 IS (die ook nog dus de IS heeft).

              Wat betreft de combo met de 400 f5.6 : je gaat geen AF hebben tenzij je een 1D(s) body hebt. Dan heb je nog AF op het middelste AF-punt...
              Wel opvallend dat de Kenko optisch niet onder lijkt te doen voor de Canon. De converter lijkt me handig om bij de hand te hebben voor die momenten dat je (onverwacht) meer mm's nodig hebt. Die Kenko is toch een stuk makkelijker mee te nemen dan pakweg een 300 mm F/4 ...

              De combi 400 mm F/5.6 + converter ga ik op mijn 1D Mark III zetten zodat ik AF blijf behouden; het zal wel een stuk minder snel zijn maar bij gebrek aan een 500 of 600 mm doe ik het er voorlopig maar mee ...

              Humphrey

              Comment

              Working...
              X