Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor AF-S 70-300mm of Tamron 70-200mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor AF-S 70-300mm of Tamron 70-200mm

    En we geven niet op ...

    1. Nikkor 70-300

    Of

    2. Tamron 70-200

    En waarom?

    Alvast bedankt voor alle reacties! ( Ik word al een beetje van mijn duizend vragen.)

    (En maak het a.u.b. niet moeilijker door andere alternatieven naar voor te schuiven, tenzij in iets dergelijks in de kast zou hebben liggen en voor een prikje wil wegdoen.)

    Mono

  • #2
    Re: Nikkor AF-S 70-300mm of Tamron 70-200mm

    Bijkomend vraagje: voor wat wens je de lens hoofdzakelijk te gebruiken?
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor AF-S 70-300mm of Tamron 70-200mm

      Appelen en peren gaan vergelijken zoals hier
      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor AF-S 70-300mm of Tamron 70-200mm

        ik verkies dan de sigma 70-200 2.8 hsm boven die twee
        waarom?
        de sigma is stukken sneller dan de tamron
        is lichtsterker dan de nikon
        en kost ongeveer evenveel als de tamron

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor AF-S 70-300mm of Tamron 70-200mm

          Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
          Appelen en peren gaan vergelijken zoals hier
          http://forum.belgiumdigital.com/f35/...-g-268909.html
          Oei ... ik vraag toch enkel welke en waarom? Ik maak toch geen vergelijking (of het is toch niet zo bedoeld)?

          Ik ben maar een leek en mag toch vragen stellen? Ik begrijp niet veel van al die lettertjes bij de diverse lenzen (AF, AF-S, VR (dat hebben we ondertussen wel achterhaald), hsm, SP Di-LD, G IF VR, G ED, ...)

          Er is zoveel op de markt dat het niet makkelijk is.

          Doel van de lens is dus (spontane) portretten op reis.

          De sigma is geen optie, omdat die niet meer in stock is en ik de lens tamelijk snel nodig heb.

          Bedankt voor de opmerkingen.

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor AF-S 70-300mm of Tamron 70-200mm

            Oorspronkelijk geplaatst door Monolitos Bekijk bericht
            Oei ... ik vraag toch enkel welke en waarom? Ik maak toch geen vergelijking (of het is toch niet zo bedoeld)?

            Ik ben maar een leek en mag toch vragen stellen? Ik begrijp niet veel van al die lettertjes bij de diverse lenzen (AF, AF-S, VR (dat hebben we ondertussen wel achterhaald), hsm, SP Di-LD, G IF VR, G ED, ...)

            Er is zoveel op de markt dat het niet makkelijk is.

            Doel van de lens is dus (spontane) portretten op reis.

            De sigma is geen optie, omdat die niet meer in stock is en ik de lens tamelijk snel nodig heb.

            Bedankt voor de opmerkingen.
            die sigma is op genoeg plekken nog wel op stock
            en de lens is op stock bijk konijnenberg in turnhout,kijk maar eens goed op de site!
            en bij volgende site ook:
            oa cameranu.nl

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor AF-S 70-300mm of Tamron 70-200mm

              Oorspronkelijk geplaatst door Monolitos Bekijk bericht
              ...Ik ben maar een leek en mag toch vragen stellen? Ik begrijp niet veel van al die lettertjes bij de diverse lenzen (AF, AF-S, VR (dat hebben we ondertussen wel achterhaald), hsm, SP Di-LD, G IF VR, G ED, ...).....
              Wat rondlezen op internet kan soms wonderen doen
              AF... VR, ED, IF,.... AF-G
              Bij Sigma kijk je naar de gewenste lens bijvb. 70-200 f2.8 daar vind je bij de specificaties steeds de benodigde uitleg (met muis over APO, HSM,....) ook bij de anderen kun je veel op de websites vinden... Tamron,.....

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor AF-S 70-300mm of Tamron 70-200mm

                Dag,

                Ik heb een andere oplossing voor de lichsterk zoom...
                Waarom niet over een 2de hands Nikkor 80-200 2.8 (2 ring) te denken.
                Het is wel gemaakt en niet te zwaar.
                Ik heb vorig jaar een heel mooie stuk voor 625 euros op 2dehands gekocht.
                Volgens americaans forums, de tamron heeft autofocus probleemen (hunting...)

                ik en vond de 80-200 te zwaar in combinatie met de body (ook in de tas...).
                Ik heb dus eindelijk de 70-300 vr voor zijn gewicht gekocht.
                Ik heb geen serieuze beeld meegenomen maar mijn eerste testbeelden ziet heel goed.

                mvg

                PS: ik ben franstalig en heb dus enkele moeilijkheden om nederlands goed te schrijven en heb geen occasie om dit te oefenen.

                Ik zal dus mijn best doen
                Dus... Soyez indulgents

                Comment


                • #9
                  Re: Nikkor AF-S 70-300mm of Tamron 70-200mm

                  Ik kies ook voor de sigma 70-200 f2.8

                  Ik had een nikon 80-200 af-d en een sigma 70-200 f2.8 en heb de sigma gehouden.
                  Heeft 10mm meer aan de groothoekkant
                  En de sigma moet niet onderdoen voor de nikon.
                  plus dat de sigma toch stuk vlugger was in het focussen.

                  De sigma heeft zich al bewezen als een zeer goede lens, van de tamron hoor ik toch niet zoveel.
                  nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikkor AF-S 70-300mm of Tamron 70-200mm

                    Oorspronkelijk geplaatst door noeljep Bekijk bericht
                    Dag,

                    Ik heb een andere oplossing voor de lichsterk zoom...
                    Waarom niet over een 2de hands Nikkor 80-200 2.8 (2 ring) te denken.
                    Het is wel gemaakt en niet te zwaar.
                    Ik heb vorig jaar een heel mooie stuk voor 625 euros op 2dehands gekocht.
                    Volgens americaans forums, de tamron heeft autofocus probleemen (hunting...)

                    ik en vond de 80-200 te zwaar in combinatie met de body (ook in de tas...).
                    Ik heb dus eindelijk de 70-300 vr voor zijn gewicht gekocht.
                    Ik heb geen serieuze beeld meegenomen maar mijn eerste testbeelden ziet heel goed.

                    mvg

                    PS: ik ben franstalig en heb dus enkele moeilijkheden om nederlands goed te schrijven en heb geen occasie om dit te oefenen.

                    Ik zal dus mijn best doen
                    Dus... Soyez indulgents
                    Uw Nederlands is meer dan voorbeeldig !
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikkor AF-S 70-300mm of Tamron 70-200mm

                      Beide objectieven zijn vergelijkbaar als het gaat om de kwaliteit van de foto. Ook de bouwkwaliteit is goed van allebei.

                      De Nikkor heeft echter 100mm meer brandpunt en focust (scherp stellen) veel sneller dan de Tamron. En de Nikkor heeft VR.
                      De Tamron is daarintegen lichtsterker. Je hebt met de Tamron dus meer mogelijkheden met je diafragma maar ook onder mindere lichtomstandigheden is hij beter bruikbaar. Dat laatste heeft dan te maken met sluitertijd. De Nikkor heeft echter de VR functie die het mogelijk maakt met langere sluitertijden te werken.

                      Je wil voornamelijk spontane portretten maken. Ik denk dat de 100mm extra van de Nikkor hiervoor niet zoveel toegevoegde waarde heeft. Wel stelt de Nikkor veel sneller scherp en dat vind ik heel erg belangrijk als je "momenten" wilt fotograferen. Daarbij heft de VR functie van de Nikkor, gedeeltelijk, het minder lichtsterk zijn t.o.v. de Tamron, op.
                      Dus waar jij dit objectief voornamelijk voor wilt gebruiken zou ik gaan voor de Nikkor op basis van bovenstaande argumenten. Daarbij komt nog dat de Nikkor bijna 250 euro goedkoper is.

                      Je vraagt er niet om maar als je bereid bent de Sigma 70 200 in je overweging mee te nemen zou ik, voor het doel dat jij hebt, kiezen voor de Sigma.
                      Voordeel t.o.v. de Nikkor is de lichtsterkte en voordeel t.o.v. de Tamron is de focus snelheid.
                      groet, Rik

                      Comment

                      Working...
                      X