Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Making off "hot oil bath"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Making off "hot oil bath"

    Zo als belooft, the making off " Hot Oil Bath"

    De bedoeling was een splash te creëren van een bout die in een olie bad valt. In eerste instantie heb ik het geprobeerd in gele motor olie. Hierbij verkreeg ik niet het gewenste splash effect omdat de olie te dik was. Ik ben dan overgestapt naar een fijnere olie. Babyolie was hiervoor meer geschikt maar had naar mijn mening een te zuivere waterachtige kleur. Om dit op te lossen heb ik een gekleurde paraplu gebruikt in plaats van een witte. Hierdoor kwam er iets meer kleurdimensie in de anders zo eentonige kleuren van de zilverkleurige bout en de ongekleurde babyolie.


    Opstelling: een dienblad met opstaande randen op de tafel met daarover een stuk zwarte vijverfolie. De vijverfolie naar achter laten doorlopen over een kartonnen doos. De externe verlichting aan beide zijden lichtjes naar voor gericht om de achtergrond zo donker mogelijk te laten overkomen.


    grtz Tigo
    To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
    Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

  • #2
    Re: Making off "hot oil bath"

    leuk experiment... ook leuk om 'the making of' te zien..

    Comment


    • #3
      Re: Making off "hot oil bath"

      heel leuk om te zien
      maar olie in de woonkamer
      hoop dat het vlug gelukt is zou anders een vettige bedoening geworden zijn aan de spetters te zien
      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

      Comment


      • #4
        Re: Making off "hot oil bath"

        leuk om te zien

        top 3 of zelfs top5 zouden dit altijd mogen doen!
        iedereen leert weer iets bij en dit kan anderen op leuke ideeën brengen.
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Making off "hot oil bath"

          Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
          heel leuk om te zien
          maar olie in de woonkamer
          hoop dat het vlug gelukt is zou anders een vettige bedoening geworden zijn aan de spetters te zien
          De spetters vielen best wel mee. Ik moest alleszins heel voorzichtig tewerk gaan vermits mijn camera heel dichtbij stond en ik niet graag de olie van m'n lens zag druipen. De hoogte van de val om de splash te verkrijgen was dan ook niet zo hoog en zoals je misschien wel kan zien was het ook redelijk ondiep.

          Al bij al zijn er ongeveer 250 foto's aan vooraf gegaan voor ik het gewenste resultaat had. Niet enkel was elke splash anders, ook de timing was niet altijd helemaal juist. Dit gebeurde allemaal handmatig door de bout te laten vallen en met de afstandsbediening af te drukken. Dit met als resultaat dat meer dan de helft van de foto's net te vroeg of te laat genomen zijn.

          grtz Tigo
          To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
          Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Making off "hot oil bath"

            mooie samenvatting van hoe je deze gemaakt hebt Tigo


            grtjs,

            jeannot

            Comment

            Working...
            X