Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groen - blauw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groen - blauw


    Eentje met gebruik van de pola-filter

    Mvg,
    Frederic

  • #2
    Re: Groen - blauw

    De aren en de rest van het plaatje strijden om aandacht. Door aan de onderzijde van de foto een deel van de aren weg te halen, komt er naar mijn mening een compositorisch en harmonieus geheel.

    Comment


    • #3
      Re: Groen - blauw

      knappe plaat met een mooi diepte zicht Frederic

      grtjs,

      jeannot

      Comment


      • #4
        Re: Groen - blauw

        Leuke cadrage - lekker laag en toch weids zicht
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • #5
          Re: Groen - blauw

          Toevallig even stil blijven staan bij dit beeld...
          omdat ik mij de vraag stel... hoe ver kan je gaan in het bewerken van kleureffecten...
          Ligt er ergens een grens ? ... zonder meteen in het absurde te vervallen en toch nog iets over te laten van zeg maar "geloofwaardigheid met de realiteit ....?
          Een fotoreeks met zogenaamde "onnatuurlijke kleuren" staan te kijk op mijn blog...
          wie zijn of haar mening kwijt wil... graag een reactie ! Bedankt alvast

          Lamp
          Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.


          Ps: ik merk dat de verleiding groot is om steeds meer onrealistische kleuraanpassingen te doen... het lijkt niet zo iets als een tabakverslaving... cresendo meer en meer...

          Comment


          • #6
            Re: Groen - blauw

            De voorste onscherpe aren trekken mss teveel aandacht, maar verder vind ik het toch een zeer aangename compositie.

            Groeten
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Groen - blauw

              Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
              De voorste onscherpe aren trekken mss teveel aandacht, maar verder vind ik het toch een zeer aangename compositie.

              Groeten
              Vind ik ook, verder mooi van kleur, contrastrijk en een heel goede diepte in je foto!!
              Gr Tantine
              Eerlijkheid duurt het langst!!
              Mijn website: http://www.degrafon.be/

              Comment


              • #8
                Re: Groen - blauw

                Prachtige foto met mooie diepe kleuren en een heerlijk zicht. De contrasten tussen het koren en de lucht is super. Je hebt je pola hier prima gebruikt! Knap werk!

                Comment


                • #9
                  Re: Groen - blauw

                  Mooie en verzorgde plaat van een mooi stukje natuur.
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Groen - blauw

                    Heel mooi, al zou ik ook wat afdoen onderaan.
                    Groetjes Hilde
                    http://hildeg.smugmug.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Groen - blauw

                      Oorspronkelijk geplaatst door LAMP Bekijk bericht
                      Toevallig even stil blijven staan bij dit beeld...
                      omdat ik mij de vraag stel... hoe ver kan je gaan in het bewerken van kleureffecten...
                      Ligt er ergens een grens ? ... zonder meteen in het absurde te vervallen en toch nog iets over te laten van zeg maar "geloofwaardigheid met de realiteit ....?
                      Een fotoreeks met zogenaamde "onnatuurlijke kleuren" staan te kijk op mijn blog...
                      wie zijn of haar mening kwijt wil... graag een reactie ! Bedankt alvast



                      Ps: ik merk dat de verleiding groot is om steeds meer onrealistische kleuraanpassingen te doen... het lijkt niet zo iets als een tabakverslaving... cresendo meer en meer...
                      Aan de kleuren is hier softwarematig eigenlijk niks aangepast. De foto is gemaakt met een polarisatiefilter. Wat gebeurde er in PS? Wat dustsports verwijderen, een lichte S-curve die het contrast wat verhoogd, wat opscherpen, het kadertje en m'n signatuur. That's it.
                      Trouwens, en dan nog... Waarom zou ik hier bv geen paarse hemel en blauwe korenhalmen van mogen gemaakt hebben...? Fotografie is nog altijd een gevoel overbrengen naar de kijker, en nogal dikwijls een illusie voorschotelen, soms zelfs een ideaalbeeld, andere keren weer net niet.

                      Net zoals er grootmeesters waren in de schilderkunst die schilderijen maakten waarop mensen met hoekige felgekleurde hoofden afgebeeld stonden. Waren die mensen echt zo? Ik mag hopen van niet!! Net zoals er bv in de portretfotografie beelden in zwart-wit omgezet worden om een bepaalde sfeer op te roepen... Waren die mensen echt zwart-wit? Neen, ik mag ook hopen van niet. Zijn zo'n werken daarom minderwaardig omdat ze anders zijn van kleur, of omdat ze totaal geen kleur hebben...? Vaak net niet!

                      Kortom, fotografie is meer dan een beeld kadreren en een knopje indrukken. Voor zo'n beelden koop je best een wegwerpcamera. Alles zal er dan uitzien zoals het echt was, tenzij je een kleurzweem krijgt
                      Maar voor de meer brede zin van het begrip fotografie waren er vroeger de reflexcamera en de donkere kamer met chemicaliën, en tegenwoordig de digitale reflexcamera en fotobewerkingsprogramma's.

                      Ziezo, nu heb je ook mijn mening

                      Mvg,
                      Frederic

                      Comment


                      • #12
                        Re: Groen - blauw

                        Oorspronkelijk geplaatst door LAMP Bekijk bericht
                        Ligt er ergens een grens ? ... zonder meteen in het absurde te vervallen en toch nog iets over te laten van zeg maar "geloofwaardigheid met de realiteit ....?
                        Een fotoreeks met zogenaamde "onnatuurlijke kleuren" staan te kijk op mijn blog...
                        wie zijn of haar mening kwijt wil... graag een reactie ! Bedankt alvast

                        Lamp
                        Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.


                        Ps: ik merk dat de verleiding groot is om steeds meer onrealistische kleuraanpassingen te doen... het lijkt niet zo iets als een tabakverslaving... cresendo meer en meer...
                        Hmmmm, ik heb je blog even bezocht.
                        Je kan en mag natuurlijk altijd proberen om kijkers naar je webplekje te lokken - edoch dan zal je motivatie en datgene wat je vertelt iets steviger onderbouwd moeten zijn... Sorry
                        Greetz, Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Groen - blauw

                          Ik vind dit een hele mooie, zonnige foto die me een echt zomers gevoel geeft.
                          Bovenaan zou ik iets afdoen ipv van onderaan zoals de meesten hier suggereren.
                          Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                          Comment


                          • #14
                            Re: Groen - blauw

                            prachtige plaat grt aj

                            Comment


                            • #15
                              Re: Groen - blauw

                              Heerlijk om naar te kijken.

                              groetjes

                              moniq
                              groetjes, moniq (BD1321BE)

                              A picture paints a thousand words

                              Comment

                              Working...
                              X