Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het blauwe uur in Vancouver, Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het blauwe uur in Vancouver, Canada

    Hallo Allemaal,

    Hier volgen enkele panorama foto's tijdens het blauwe uur genomen van aan de Canada Place in downtown Vancouver, Canada. Beiden foto's zijn gecropt tot een panorama.

    Ik hoop dat deze jullie ook wat kunnen bekoren en alvast bedankt voor het kijken naar de foto's!

    Groetjes uit Canada,
    Ann

    *Foto 1: Een zicht vanuit downtown Vancouver op de Burrard Inlet (inham van de Pacific Ocean), de Lions Gate Bridge die Vancouver verbindt met Noord Vancouver, Stanley Park en de bergen

    Voor een grotere versie van dit panorama KLIK HIER!




    *Camera Model: Sony DSLR A200
    *Focal Length: 18mm
    *F-Number: F/20
    *Exposure Time: 25 sec.
    *ISO Speed: ISO-100
    *Exposure Program: Shutter Priority (S)
    *Exposure Compensation (E/V): -1 step



    *Foto 2: Een zicht vanuit downtown Vancouver op de Burrard Inlet (inham van de Pacific Ocean), Noord Vancouver en de bergen (de lichtjes op de bergen zijn de locale skipistes)...deze is ietsje meer naar rechts genomen vergeleken met foto 1

    Voor een grotere versie van dit panorama KLIK HIER!



    *Camera Model: Sony DSLR A200
    *Focal Length: 18mm
    *F-Number: F/16
    *Exposure Time: 25 sec.
    *ISO Speed: ISO-100
    *Exposure Program: Shutter Priority (S)
    *Exposure Compensation (E/V): -1 step]



    Wat info over Vancouver voor diegene die het interesseerd: Gekend als één van de mooiste steden in de wereld, Vancouver is herkend voor zijn natuurlijke bronnen en internationale gloed. De stad ligt in west Canada aan de oceaan en omringd door bergen. Het klimaat is mild het hele jaar door met lekker warme zomerdagen en koelere en meer regenachtige winters. Vancouver is een mooie stad aan de west kust van Canada, en is gelegen aan de Stille/Grote Oceaan en omringd door het kust gebergte. Een zuivere en veilige stad met een massa aan stijlvolle winkels. Vele sportieve mogelijkheden van zeilen tot skiën, of enkel het wandelen rondom het grote Stanley Park dat uitstrekt van het centrum van Vancouver tot de Noord kust.

    Vancouver is een van de schilderachtigste centra in de wereld met prachtige zichten op de bergen en het water bij elke draai. Je vindt er de beroemde Robson Straat met zijn vele stijlvolle winkels, het exotische Chinatown, het historische Gastown, de stranden van English Bay en Stanley Park. Regelmatig worder en ook Hollywood's grote films of tv series opgenomen (als voorbeeld The X-Files). Dan is er ook nog de Canada Place, de stadiums, de Harbour Lookout, de Dr. Sun Yat-Sen Classical Chinese Gardens, Science World, the Vancouver Art Gallery en nog veel meer! Allen zijn bereikbaar in enkele minuten van het centrum van de stad.
    Last edited by Ann75; 7 juli 2009, 00:10.

  • #2
    Re: Het blauwe uur in Vancouver, Canada

    moeilijk kiezen Ann, maar ik ga toch voor degene met het eilandje erin
    de eerste


    grtjs,


    jeannot

    Comment


    • #3
      Re: Het blauwe uur in Vancouver, Canada

      weer twee superplaten ann - geef mij maar een
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #4
        Re: Het blauwe uur in Vancouver, Canada

        ga voor de tweede opname, vind daar de lichtjes mooier en die paar (lichtjes) op de berg heerlijk.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Het blauwe uur in Vancouver, Canada

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          ga voor de tweede opname, vind daar de lichtjes mooier en die paar (lichtjes) op de berg heerlijk.
          grt,bouk.
          ik volg , zeer mooie pano , kleur , licht en compo

          mvg xiebu
          "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
          *BD1033BE*

          Comment


          • #6
            Re: Het blauwe uur in Vancouver, Canada

            2 maal prachtig. Kan eigenlijk niet kiezen en ga dat dan ook niet doen.

            Mvg,

            Luc
            Neem ook even een kijkje op : http://www.lucvercammen-natuurfotografie.be

            Comment


            • #7
              Re: Het blauwe uur in Vancouver, Canada

              Beide mooi, maar toch een voorkeur nr 2

              Comment


              • #8
                Re: Het blauwe uur in Vancouver, Canada

                2 hele mooie Ann, maar de eerste vind ik aan de linker kant een beetje te licht. Daarom voorkeur voor de 2e.
                Die info over Vancouver is ook goed. Moesten we eigenlijk meer doen.

                groeten,
                Bert
                Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                www.bertofotografie.be

                Comment


                • #9
                  Re: Het blauwe uur in Vancouver, Canada

                  heel mooie panorama's van een al even mooie stad. Knap het blauwe uurtje vastgelegd en de grotere versie is nog indrukwekkender. Ik heb het geluk gehad er ooit geweest te zijn. Een stad waar ik zou willen wonen zelfs. Ik ben ondertussen echter langs de andere kant van de aardbol verzeild
                  "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het blauwe uur in Vancouver, Canada

                    Kan niet kiezen

                    Ze zijn alle 2
                    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het blauwe uur in Vancouver, Canada

                      Mooie reeks . Maar kan iet kiezen tussen de prachtige compo met eilandje of de sfeervolle lichtjes.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het blauwe uur in Vancouver, Canada

                        Dank jullie voor de reacties, die lees ik altijd heel graag!

                        Groetjes,
                        Ann

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het blauwe uur in Vancouver, Canada

                          Mag ik een beetje tegendraads doen?
                          Het zijn hele mooie panorama foto's op zich. En als je er geweest was moet dat heel wat indruk gemaakt hebben. Maar ik mis, persoonlijk, wat detail... Allez, ik weet het niet zo goed te verwoorden, omdat ik ook geen ervaring heb met panorama-foto's tijdens het blauwe uurtje... Het komt, voor mij, nogal vlak over.
                          www.brunodyserinck.be
                          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het blauwe uur in Vancouver, Canada

                            Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                            Mag ik een beetje tegendraads doen?
                            Het zijn hele mooie panorama foto's op zich. En als je er geweest was moet dat heel wat indruk gemaakt hebben. Maar ik mis, persoonlijk, wat detail... Allez, ik weet het niet zo goed te verwoorden, omdat ik ook geen ervaring heb met panorama-foto's tijdens het blauwe uurtje... Het komt, voor mij, nogal vlak over.
                            Ja, hoor je mag gerust tegendraads doen. Niet iedereen kan met alles akkoord gaan, he. Dit zijn eigenlijk geen panorama foto's, maar ik heb de foto's gecropt tot een panorama omdat er anders teveel lucht en teveel water zou zijn.

                            Groetjes,
                            Ann


                            PS: Ohja, als ik op die plek sta dan ga ik er helemaal in op en kan ik soms niet geloven dat ik dit met mijn ogen mag meemaken. Na 9 jaar hier te wonen ben ik het nog steeds niet moe van deze omgeving en de zichten (en ik denk dat dat ook nooit zal gebeuren). Ik prijs me elke dag gelukkig dat ik van deze prachtige omgeving mag genieten. Ik ben op 20 minuten in het hartje van downtown Vancouver, op 10 minuten op het strand en op 20 minuten in de bergen, de bossen, bij een mooi meer en in de ongerepte natuur. Ik denk niet dat er veel steden zijn met zo'n diversiteit in landschappen binnen de 30km van het stadscentrum.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het blauwe uur in Vancouver, Canada

                              Gekropt of niet het zijn er 2 mooie De panorama stijl is zeker geslaagd knap werk , en ik geloof je als je zegt dat je geen genoeg krijgt van het zicht

                              Groeten

                              Joeri
                              Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                              www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                              Comment

                              Working...
                              X