Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geschikte lens voor Babyfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geschikte lens voor Babyfotografie

    In het kader van aankomende bevalling - vermoedelijke levertijd nog een drietal weken - ben ik op zoek naar een nieuwe lens.

    Momenteel denk ik er aan volgende aan te schaffen:

    Sigma 24-70mm F 2.8 EX DG Macro

    Graag meningen, ervaringen, andere suggesties (binnen een vergelijkbaar budget, deze kost bij konijn 440 EUR)....


    Mvg

  • #2
    Re: Geschikte lens voor Babyfotografie

    Oorspronkelijk geplaatst door De Ware Bekijk bericht
    In het kader van aankomende bevalling - vermoedelijke levertijd nog een drietal weken - ben ik op zoek naar een nieuwe lens.

    Momenteel denk ik er aan volgende aan te schaffen:

    Sigma 24-70mm F 2.8 EX DG Macro

    Graag meningen, ervaringen, andere suggesties (binnen een vergelijkbaar budget, deze kost bij konijn 440 EUR)....


    Mvg
    Zie maar dat de beide levertijden elkaar niet in het gedrang brengen .
    Ik weet niet welke camera je hebt maar ik zou toch de voorkeur aan de Tamron 17-50/2.8 geven. Dan kun je toch een stukje dichterbij wat toch dikwijls bij baby's nuttig is.
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Geschikte lens voor Babyfotografie

      Het is een goede lens, heb hem zelf ook, maar kan niet tippen aan bv een 85mm1.8 nikkor......
      Misschien ga je beter eens naar konijn en test hem daar eens.


      mvg
      glenn
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

      Comment


      • #4
        Re: Geschikte lens voor Babyfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
        Zie maar dat de beide levertijden elkaar niet in het gedrang brengen .
        Ik weet niet welke camera je hebt maar ik zou toch de voorkeur aan de Tamron 17-50/2.8 geven. Dan kun je toch een stukje dichterbij wat toch dikwijls bij baby's nuttig is.
        ik vind de voorgestelde lens van de TS best passend. Een breedhoek heb je voor babies al helemaal niet nodig, behalve als hij kai-Mook heet... of wil je met je zonnekap in de neus van dat kind gaan peuteren?

        G
        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

        Comment


        • #5
          Re: Geschikte lens voor Babyfotografie

          Al gedacht aan de Tamron 28-75 F2.8? Die zou beter uit de reviews komen dan de sigma 24-70...
          Groetjes

          CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

          Comment


          • #6
            Re: Geschikte lens voor Babyfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
            Ik weet niet welke camera je hebt maar ik zou toch de voorkeur aan de Tamron 17-50/2.8 geven. Dan kun je toch een stukje dichterbij wat toch dikwijls bij baby's nuttig is.
            Volgens mijn rekenmachine is de maximale vergrotingsmaatstaf praktisch gelijk;
            17-50 bij 50 mm op 27 cm afstand, vergrotingsmaatstaf 1:4,4
            24-70 bij 70 mm op 40 cm afstand, vergrotingsmaatstaf 1:4,7

            Voor sommige mensen is gewicht van belang;
            17-50 is 434 gram
            24-70 is 715 gram
            en het verschil is bijna 3 ons.

            Ik sta niet voor de keuze, maar... als ik er voor stond dan nam ik de 24-70 mm om toch iets meer afstand te kunnen bewaren en daar zou ik het verschil tussen 17 en 24 mm graag voor inleveren.
            Voor wat betreft prestaties ontlopen deze lensjes elkaar niet veel en dat geldt ook voor de Tamron 28-75 mm f/2,8.

            Comment


            • #7
              Re: Geschikte lens voor Babyfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door KevinC1991 Bekijk bericht
              Al gedacht aan de Tamron 28-75 F2.8? Die zou beter uit de reviews komen dan de sigma 24-70...
              Er bestaat ook een 28-70 f2.8 EX DG (niet Macro) die zeer goed presteert, ik heb er zo eentje en ben er heel tevreden van.

              @ViewFinder
              17-50 en 24-70 zijn in mijn ogen onvergelijkbare brandpuntafstanden.

              G
              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

              Comment


              • #8
                Re: Geschikte lens voor Babyfotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door KevinC1991 Bekijk bericht
                Al gedacht aan de Tamron 28-75 F2.8? Die zou beter uit de reviews komen dan de sigma 24-70...
                Kostprijs ligt in dezelfde lijn. Ik weet niet waarom maar heb gevoelsmatig ietsje meer vertrouwen in Sigma. Terecht?

                Het is een goede lens, heb hem zelf ook, maar kan niet tippen aan bv een 85mm1.8 nikkor......
                Misschien ga je beter eens naar konijn en test hem daar eens.
                Die nikkor 85mm f1.8 gaat het helemaal niet doen op mijn Canon 400D. Canon heeft zelf ook lenzen die kwalitatief beter zijn dan om het even welke sigma of tamron. Alleen zouden mijn financiën na aanschaf van een dergelijke lens wat minder presteren en... kindjes kosten geld naar tschijnt

                Er bestaat ook een 28-70 f2.8 EX DG (niet Macro) die zeer goed presteert, ik heb er zo eentje en ben er heel tevreden van.
                dat stukje "macro" spreekt mij juist wel aan. Maar wat is dan juist het verschil tussen beide lenzen? Kortere scherpstelafstand?

                Voor sommige mensen is gewicht van belang;
                17-50 is 434 gram
                24-70 is 715 gram
                en het verschil is bijna 3 ons.
                zwaarder = degelijker ?

                Comment


                • #9
                  Re: Geschikte lens voor Babyfotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door De Ware Bekijk bericht
                  zwaarder = degelijker ?
                  Nee. Er zit gewoon meer gewicht aan glas in de langere lens, gesteld dat ze allebei f2.8 over het ganse bereik zijn.
                  f2.8 bij 70mm is een fysiek grotere opening dan f2.8 bij 50mm.

                  Daarnaast kunnen er natuurlijk ook verschillen zijn in het aantal glaselementen dat bij de constructie gebruikt is.

                  G
                  fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                  Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geschikte lens voor Babyfotografie

                    @geert
                    Akkoord
                    Behalve tussen 24 en 50 mm!!

                    @De Ware
                    Het verschil tussen beide lenzen is 7 mm en 20 mm respectievelijk in het groothoek- en telebereik en iets meer in het telebereik is altijd prettig, minder prettig zou het kunnen zijn als je in het groothoekbereik iets te kort komt en je kunt niet verder achteruit.
                    We spreken over respectievelijk een horizontale beeldhoek van 53 (op 24 mm) en 70 graden (op 17 mm).
                    Fysieke verschillen zijn;
                    17-50 filtermaat 67 mm, afmetingen 82 x 74 mm, bouwkwaliteit ruim voldoende
                    24-70 filtermaat 82 mm, afmetingen 89 x 116 mm, bouwkwaliteit zeer goed (maar niet excellent )
                    Om 70 mm uit te voeren met een lichtsterkte van f/2,8 is nogal wat extra glas nodig, daar zal het verschil in afmetingen en gewicht door komen.

                    Zwaarder is NIET altijd degelijker, vaak wel.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geschikte lens voor Babyfotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                      17-50 en 24-70 zijn in mijn ogen onvergelijkbare brandpuntafstanden.
                      Dat zijn gelijke 'brandpuntafstanden' de één voor crop en de andere voor FF.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geschikte lens voor Babyfotografie

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Dat zijn gelijke 'brandpuntafstanden' de één voor crop en de andere voor FF.
                        OMG. was dit nu echt nodig?

                        G
                        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geschikte lens voor Babyfotografie

                          Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                          OMG. was dit nu echt nodig?

                          G
                          Hij deed het maar om te kittelen.
                          Hubert

                          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Geschikte lens voor Babyfotografie

                            En waarom geen vaste 50mm-lens? Binnen dat budget heb je vast al een 1.4, waarmee je hele leuke dingen kan doen, ook bij minder licht.
                            Maarten
                            Canon 40D + en wat glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: Geschikte lens voor Babyfotografie

                              kijk ook eens naar de kortste instelafstand.
                              Ik heb de 80-200 2.8 van Nikon. Topkwaliteit maar voor babyfotografie is de kortste instelafstand van 1m80 niet kort genoeg.
                              Vandaar dat ik meer gebruik maak van mijn 85 1.8 en de 24-70 2.8.
                              Ik werk wel op FF

                              Comment

                              Working...
                              X