Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand echt ervaring met Canon EF 28 -300 L ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand echt ervaring met Canon EF 28 -300 L ?

    Ik zou graag de canon 28 - 300 willen aanschaffen voor de goede reden dat ik dan een groot bereik heb zonder lensen te moeten wisselen of rondzuilen met 2 camera's.

    Ik heb jaren een sigma 70 - 200 -2.8 gebruikt.
    En die lichtsterkte is dikwijls onmisbaar geweest, de 28 - 300 is minder lichtsterk maar is dat niet te compenseren met met de nieuwe iso sterkte die canon aanbied of is het af te raden?

    Meestal te gebruiken op redelijk slechte verlichting zoals events , kerk ,exhibitions snooker enz..

    thx

  • #2
    Re: Iemand echt ervaring met Canon EF 28 -300 L ?

    Oorspronkelijk geplaatst door crofftt Bekijk bericht
    Ik zou graag de canon 28 - 300 willen aanschaffen voor de goede reden dat ik dan een groot bereik heb zonder lensen te moeten wisselen of rondzuilen met 2 camera's.

    Ik heb jaren een sigma 70 - 200 -2.8 gebruikt.
    En die lichtsterkte is dikwijls onmisbaar geweest, de 28 - 300 is minder lichtsterk maar is dat niet te compenseren met met de nieuwe iso sterkte die canon aanbied of is het af te raden?

    Meestal te gebruiken op redelijk slechte verlichting zoals events , kerk ,exhibitions snooker enz..

    thx
    Ik gebruik deze lens tot volle tevredenheid op de nieuwe 5DmKII.
    Aanrader volgens mij.
    Pm maar voor meer info...

    Comment


    • #3
      Re: Iemand echt ervaring met Canon EF 28 -300 L ?

      Ik heb al een paar jaar zo'n 28-300L IS. Goede combinatie tussen redelijke close up en tele met van alles er tussen in. Wel nogal zwaar : zeker niet een hele dag aan je nek hangen tenzij je een prijsje hebt bij een kinesitherapeut.

      Pro :stabiliser is OK, "all-roundicity" goed, close up is redelijk tot 250 mm, daarboven scherpteverlies. Veel beter dan Tamron 28-300 VC (tegen elkaar getest en dat verhaaltje van David en Goliath gaat hier dus niet op). Op 5D II gezet op Tenerife en alles gedaan van landschappen over hagedissen tot vlinders.

      Contra : tele einde is aanzienlijk minder scherp dan vaste 300 L (in mijn geval f.4 IS). zwaar, duur. Beetje trage AF en moeilijke AF bij slecht licht. Wisselende resultaten op crop-sensor (40D, de ene body goed, de andere niet, terwijl andere lenzen dezelfde resultaten gaven).

      Conclusie : aanschaf overwegen in functie van gebruik (lichtomstandigheden, zeker niet in de jungle) en eisen (scherpte). Indien echt 1body-1 lens het streefdoel is dan kan het maar verwacht geen haarscherpte. Als het is om geen lens van een body te moeten halen (stof, schimmels ...) dan is een 2e body + lens misschien zelfs goedkoper en lichter.

      Good luck, Gerd

      Comment


      • #4
        Re: Iemand echt ervaring met Canon EF 28 -300 L ?

        Oorspronkelijk geplaatst door crofftt Bekijk bericht
        Ik zou graag de canon 28 - 300 willen aanschaffen voor de goede reden dat ik dan een groot bereik heb zonder lensen te moeten wisselen of rondzuilen met 2 camera's.

        Ik heb jaren een sigma 70 - 200 -2.8 gebruikt.
        En die lichtsterkte is dikwijls onmisbaar geweest, de 28 - 300 is minder lichtsterk maar is dat niet te compenseren met met de nieuwe iso sterkte die canon aanbied of is het af te raden?

        Meestal te gebruiken op redelijk slechte verlichting zoals events , kerk ,exhibitions snooker enz..

        thx
        Als de 70-200 F 2.8 onmisbaar is geweest qua lichtsterkte, dan zal de 28-300 gewoon niet voldoen.
        Dat kan je zelf ook nog wel bedenken.......

        Comment


        • #5
          Re: Iemand echt ervaring met Canon EF 28 -300 L ?

          Oorspronkelijk geplaatst door crofftt Bekijk bericht
          Meestal te gebruiken op redelijk slechte verlichting zoals events , kerk ,exhibitions snooker enz..
          thx
          Dit lijkt mij eerder iets voor een prime. De 85mm F/1.8, 50mm F/1.4, 135 F/2, ...
          Tot sluitertijd, Dirk

          Comment


          • #6
            Re: Iemand echt ervaring met Canon EF 28 -300 L ?

            Oorspronkelijk geplaatst door crofftt Bekijk bericht
            Ik zou graag de canon 28 - 300 willen aanschaffen voor de goede reden dat ik dan een groot bereik heb zonder lensen te moeten wisselen of rondzuilen met 2 camera's.

            Ik heb jaren een sigma 70 - 200 -2.8 gebruikt.
            En die lichtsterkte is dikwijls onmisbaar geweest, de 28 - 300 is minder lichtsterk maar is dat niet te compenseren met met de nieuwe iso sterkte die canon aanbied of is het af te raden?

            Meestal te gebruiken op redelijk slechte verlichting zoals events , kerk ,exhibitions snooker enz..

            thx
            Ik heb ervaring met twee Canon Ef 28-300 IS L-enzen en ik kan bevestigen dat dit echt wel superlenzen zijn!
            (scherpte, kleuren, bereik, snelheid, 3 stops IS, ...)
            Als wij op stap gaan met 2 camera's zit "altijd" de 28-300 op één van beide camera's omdat we er zo tevreden van zijn. Wij gebruiken deze op 1Dmk3 en 1Ds mk3 ten volle tevredenheid zowel qua snelheid als qua optische kwaliteit.

            Daarnaast kan ik echter wel eerlijkheidshalve zeggen, deze lens is geen lowlightlens waar je zonder flitsen in kerken mee zal fotograferen. Het zal wel gaan, en in 30 a 50% v/d gevallen zal het mooie flitsloze foto's geven, maar het blijft toch meer een outdoor lens vind ik.

            Kijk gerust voor voorbeeldfoto's op onze site. Zonder pixelpeeping zijn veel foto's met de 28-300 niet te onderscheiden van foto's met onze primes getrokken. Dat zegt genoeg vind ik.
            Imagination is more important than knowledge...
            http://www.kiekje.be

            Comment


            • #7
              Re: Iemand echt ervaring met Canon EF 28 -300 L ?

              Pracht van een lens.

              Lichtsterkte kan beter, maar met de iso-mogelijkheden van de nieuwe cameras kom je toch al heel ver.

              Voorbeelden: (beide reeksen met lens op 1D MkIII)

              "Temse Op Wielen" 2008 - (04/05/2008) - Zie ook http://www.temseopwielen.be


              en een reeks op de 5D
              Peter
              2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
              gspep.smugmug.com & steendorp.info

              Comment


              • #8
                Re: Iemand echt ervaring met Canon EF 28 -300 L ?

                Hoi bedankt voor jullie meningen
                @ telekees: daarom net mijn vraag of het verschil uitmaakt nu dat de camera's een hoge iso bereik hebben.

                zou prachtig zijn als ze deze lens in een 2.8 versie op de mark zouden brengen
                Mooie foto's !
                Wel allemaal foto's met voldoende licht en ik moet zeggen de kwaliteit van die foto's zijn zeer mooi.

                thx
                Last edited by crofftt; 13 juli 2009, 12:02.

                Comment


                • #9
                  Re: Iemand echt ervaring met Canon EF 28 -300 L ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door crofftt Bekijk bericht

                  zou prachtig zijn als ze deze lens in een 2.8 versie op de mark zouden brengen


                  thx

                  Met een karretje derbij om ze te dragen zeker

                  Comment


                  • #10
                    Re: Iemand echt ervaring met Canon EF 28 -300 L ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
                    Met een karretje derbij om ze te dragen zeker
                    of in f1.8 met 5 stops IS :-)
                    Er mag van mijn part zelfs dan nog een karretje bij hangen, maar 't moet wel goed bollen ;-)))
                    Imagination is more important than knowledge...
                    http://www.kiekje.be

                    Comment

                    Working...
                    X