Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

juffer in avondzon, soldaatje en koolwitje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • juffer in avondzon, soldaatje en koolwitje

    Omdat het meer een verslaving is geworden dan een hobby, hier nog een reeksje van gisteren...









    Groetjes
    2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

  • #2
    Re: juffer in avondzon, soldaatje en koolwitje

    Ik ga voor je eerste en je laatste.
    Knap vastgelegd.

    groetjes

    moniq
    groetjes, moniq (BD1321BE)

    A picture paints a thousand words

    Comment


    • #3
      Re: juffer in avondzon, soldaatje en koolwitje

      zeer mooie derde koen

      grtjs,

      jeannot

      Comment


      • #4
        Re: juffer in avondzon, soldaatje en koolwitje

        voor mij ook 1 en 3. mooi.

        Comment


        • #5
          Re: juffer in avondzon, soldaatje en koolwitje

          Voorkeur voor de derde
          Grt
          Theike
          Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

          Comment


          • #6
            Re: juffer in avondzon, soldaatje en koolwitje

            ik heb de exif van je foto's even bekeken, en die bevestigden mijn vermoeden:
            je hebt een veel te groot diafragma gebruikt, waardoor er eigenlijk te weinig scherp is op de foto om lekker te kijken (op die eerste na natuurlijk)
            Je gebruikt een 180mm en dan f/5 of f/6, da's echt een veel te grote opening.
            Vooral bij die laatste komt dat duidelijk tot uiting: de scherpte ligt goed op het kopje,
            maar het vlindertje zit niet perfect evenwijdig met je lens en het grootste deel van de vleugels is onscherp.
            Moest je deze foto nu genomen hebben op f/8 of liever nog f/10, dan had je foto er al veel beter uitgezien.
            Idem voor de tweede foto: als je zo'n klein beestje van (schuin van) voren wil schieten, heb je een heel klein diafragma nodig,
            anders is er, zoals nu, zo weinig scherp, dat je foto volledig onscherp lijkt.

            Ik zou zeggen, hou die verslaving vast, en trek gewoon opnieuw de wei, bos of wat dan ook in
            Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
            http://gallery.atsharp.com

            Comment


            • #7
              Re: juffer in avondzon, soldaatje en koolwitje

              Bedankt voor de gefundamenteerde comment. Heel nuttig.

              Moet ik er wel bij vermelden dat ik bij de tweede iets in gedachten had bij 't schieten zoals hij er uit is gekomen... 'k heb er ook een aantal die prima scherp zijn, maar ik vond deze wel iets hebben met z'n beperkte DoF

              Over 't vlindertje heb je gelijk... die had wat scherper gekund, maar ook stoor ik mij aan deze niet persoonlijk, anders zou'k hem hier niet gepost hebben. Ben blij dat er ook iemand minder positief antwoordt, maar dan wel met een gefundamenteerde blik op de feiten. Nogmaals dank ervoor.

              Oorspronkelijk geplaatst door Mbili Bekijk bericht
              ik heb de exif van je foto's even bekeken, en die bevestigden mijn vermoeden:
              je hebt een veel te groot diafragma gebruikt, waardoor er eigenlijk te weinig scherp is op de foto om lekker te kijken (op die eerste na natuurlijk)
              Je gebruikt een 180mm en dan f/5 of f/6, da's echt een veel te grote opening.
              Vooral bij die laatste komt dat duidelijk tot uiting: de scherpte ligt goed op het kopje,
              maar het vlindertje zit niet perfect evenwijdig met je lens en het grootste deel van de vleugels is onscherp.
              Moest je deze foto nu genomen hebben op f/8 of liever nog f/10, dan had je foto er al veel beter uitgezien.
              Idem voor de tweede foto: als je zo'n klein beestje van (schuin van) voren wil schieten, heb je een heel klein diafragma nodig,
              anders is er, zoals nu, zo weinig scherp, dat je foto volledig onscherp lijkt.

              Ik zou zeggen, hou die verslaving vast, en trek gewoon opnieuw de wei, bos of wat dan ook in
              2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

              Comment


              • #8
                Re: juffer in avondzon, soldaatje en koolwitje

                Voorkeur voor de eerste
                Tweede spreekt mij niet echt aan.
                Derde is ook mooi.
                Groetjes Hendrika

                Comment

                Working...
                X