Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Road to heaven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Road to heaven



    Exif
    Exposure Time = 1/250"
    F Number = F13
    ISO Speed Ratings = 100
    Focal Length = 28mm

    aanpassing: crop van de 'witte' lucht bovenaan

    Last edited by Mongogamgee; 5 juli 2009, 08:54.
    Geert - A good photo is like a poem, tells a great story in a few lines

  • #2
    Re: Road to heaven

    ietsje van de bovenkant af (heb je hem weer) valt meteen het lichte deel rechtsbovenin wat weg, vind ik een veel beter plaatje.
    maar tis zo wie zo al wel een doordachte compo.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Road to heaven

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      ietsje van de bovenkant af (heb je hem weer) valt meteen het lichte deel rechtsbovenin wat weg, vind ik een veel beter plaatje.
      maar tis zo wie zo al wel een doordachte compo.
      grt,bouk.

      nee, daar heb je hem weer ,toch niet zenne bouk ,ik volg: crop tot net dat licht wegvalt ,voor de rest een prachtig landschap

      grtjs,

      jeannot

      Comment


      • #4
        Re: Road to heaven

        Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
        nee, daar heb je hem weer ,toch niet zenne bouk ,ik volg:
        Ohh..gelukkig.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Road to heaven

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          Ohh..gelukkig.
          grt,bouk.
          anders had er wat gezwaaid zeg

          grtjs,

          jeannot

          Comment


          • #6
            Re: Road to heaven

            Hele mooie foto met een prachtig landschap. De kleuren zijn prima en de contrasten zijn ook heel mooi. Inderdaad zou ik ook een beetje van de bovenkant weg doen, ik denk dat het dan nog een mooiere foto is! Knap gedaan!

            Groetjes,
            Ann

            Comment


            • #7
              Re: Road to heaven

              Mooi puur landschap.

              Comment


              • #8
                Re: Road to heaven

                Mooie eenvoudige landschapsfoto


                Groetjes chrit.
                Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

                Comment


                • #9
                  Re: Road to heaven

                  Door de foto te 'toppen' wordt de weidsheid van het landschap versterkt (en verdwijnt het storende witte vlak in de rechter bovenhoek). Overigens laat deze mooie landschapfoto zien hoe het kader meespeelt in de compositie. De weg eindigt in de rechter onderhoek en de berm van de weg eindigt in de linker onderhoek. De weg is voor mij het beeldbepalende element in de foto. Een ander beeldbepalend vlak vind ik het bruine veld dat dwars op de weg staat.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Road to heaven

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
                    Hele mooie foto met een prachtig landschap. De kleuren zijn prima en de contrasten zijn ook heel mooi. Inderdaad zou ik ook een beetje van de bovenkant weg doen, ik denk dat het dan nog een mooiere foto is! Knap gedaan!

                    Groetjes,
                    Ann
                    Moet hier toch de meerderheid in volgen
                    Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                    www.cromagnonman.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Road to heaven

                      Mooie foto

                      Enkel nog iets van de bovenzijde afdoen, en dan is hij nog beter
                      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Road to heaven

                        Allen bedankt voor de feedback. Ik heb een crop toegepast en het resultaat geeft inderdaad het gewenst effect. Ik heb niet al teveel gecropt om de gulden snede (2/3, 1/3) waar ik toch probeer op te letten, in eer te houden.

                        Groeten,
                        Geert
                        Geert - A good photo is like a poem, tells a great story in a few lines

                        Comment


                        • #13
                          Re: Road to heaven

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mongogamgee Bekijk bericht
                          Allen bedankt voor de feedback. Ik heb een crop toegepast en het resultaat geeft inderdaad het gewenst effect. Ik heb niet al teveel gecropt om de gulden snede (2/3, 1/3) waar ik toch probeer op te letten, in eer te houden.

                          Groeten,
                          Geert
                          Veel beter
                          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Road to heaven

                            Je tweede is een heel stuk beter hoor.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Road to heaven

                              PFF mjaa lap Zal waarschijnlijk aan mij liggen mits iedereen hier anders zegt. Maar ik vind de eerste beter.

                              Reden: Mij stoorde de witte vlek niet. Je hebt zoals eerder vermeld het hoofd object dat vanuit de hoek binneloopt (weg + berm). Maar wat ik ook teglijk prachtig vond was hoe de wolk binnen liep vanuit de linkerbovenhoek.
                              Stapelwolke als deze kunnen indrukwekkende vormen hebben, zoals hier te zien is. Bij de tweede foto valt dit weg, wegens de wolk nu pardoes in de foto "plakt" ipv gelijdelijk binnen loopt.


                              Maarja zoals 100e malen eerder vermeld: Alle smaken verschillen

                              Comment

                              Working...
                              X