Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Soms kan concertfotografie verrassend zijn...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Soms kan concertfotografie verrassend zijn...

    De eerste keer dat ik hier iets post, maar ik vond het wel een leuke...

    "Vieze Fur", althans zo wordt Freddie Tratlehner, rapper van De Jeugd van Tegenwoordig op het internet genoemd, is best een expressieve jongen, die heel uitdagend kan doen... Als je dan de menigte uitdaagt, en je waagt je erin... tja, dan moet je de gevolgen dragen. Op zich werden de gevolgen best goed verteerd, en er werd eens hartelijk gelachen. Ik had net het goede standpunt...

    Begin van het optreden... crowdwarming








    Het tongetje...








    De blik (en het druppeltje)...








    Vlak bij het publiek op het filmpodium...








    Hup, en we gaan crowd-surfen...








    De terugkeer...








    Er zelf mee kunnen lachen (net als mijn collega fotograaf, Johnny, op de achtergrond)...








    Je maatjes die hun lach niet meer kunnen verbergen...








    Hup^^, die broek omhoog en...








    ... nog wat muziek maken met aangepaste teksten over gescheurde onderbroeken en iedereen laten meegenieten...



    Mvg

    Chris

    PS - Foto's gemaakt tijdens Arendonk Zingt en Swingt op 9/5/2009.
    Last edited by FestinaLente; 4 juli 2009, 17:30.

  • #2
    Re: Soms kan concertfotografie verrassend zijn...

    denk dat ie zen bijnaam niet gestolen heeft al bij al zoals de titel zegt verrasend goed verhaal en pics

    greets
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

    Comment


    • #3
      Re: Soms kan concertfotografie verrassend zijn...

      Top verhaal prachtig geïllustreerd.
      Prima opnamehoek.
      Professionnele aanpak. Felicitaties.

      Henri
      lidnummer: BD0435BE

      Comment


      • #4
        Re: Soms kan concertfotografie verrassend zijn...

        Mooi verhaal
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

        Comment


        • #5
          Re: Soms kan concertfotografie verrassend zijn...

          niet alleen een leuk verhaal, ook schitterende foto's...
          hoe krijg je die zo ruisvrij, Chris? Licht lijkt me niet het dankbaarste gegeven op dat soort plaatjes...
          2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

          Comment


          • #6
            Re: Soms kan concertfotografie verrassend zijn...

            Oorspronkelijk geplaatst door Baviaantje Bekijk bericht
            niet alleen een leuk verhaal, ook schitterende foto's...
            hoe krijg je die zo ruisvrij, Chris? Licht lijkt me niet het dankbaarste gegeven op dat soort plaatjes...
            Voor concertfotografie werk ik met vaste instellingen in de stand M. Het levert totaal verschillende foto's op wat ook leuk kan zijn. Ik werkte hier met de D90 en met de D80. Ruisonderdrukking is miniem, 25% lichtruis en kleurruis in raw. Met de D90 werk ik op ISO 800 vast en met de D80 op ISO 400. Op de D90 gebruik ik de 17-55mm lens en de 105VR.
            Instellingen zijn vast F2,8 op de D90 en een sluitertijd varierend tussen 1/80ste en 1/125ste.
            Op de D80 gebruik ik de fisheye, op F2,8 en een sluitertijd variërend tussen 1/40ste en 1/60ste. Meer is niet nodig om scherpe foto's te maken met de fisheye. Ik gebruik daar ook de 50mm op op diafragma F2, wat maakt dat ik dezelfde sluitertijden op ISO400 haal als deze bij de D90 op F2,8.
            Lichtmeting staat centrumgericht, en verder kom ik eigenlijk aan mijn toestellen niet aan...

            Comment

            Working...
            X