Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ouderdom lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ouderdom lens

    Na een hele periode van zoeken naar een tweedehands lens canon 100-400 heb ik gisteren een aangeboden gekregen.De lens is in zeer goede staat,geen gebruikers sporen en er heeft altijd een filter opgestaan.Het enige waar ik aan twijfel is de ouderdom.De lens is van 2005 en werd enkel gebruik voor het spotten van vliegtuigen.
    Mijn vraag is nu of ouderdom wat doet aan de kwaliteit van de lens en of er sinds 2005 een nieuwer versie van de 100-400 op de markt gekomen is?
    www.fotojoel.be
    7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

  • #2
    Re: ouderdom lens

    Voor deze lens is 3 of 4 jaar oud nog altijd piepjong. Die lens moet je nog veel langer mee kunnen doen.

    Oorspronkelijk geplaatst door jopat Bekijk bericht
    Na een hele periode van zoeken naar een tweedehands lens canon 100-400 heb ik gisteren een aangeboden gekregen.De lens is in zeer goede staat,geen gebruikers sporen en er heeft altijd een filter opgestaan.Het enige waar ik aan twijfel is de ouderdom.De lens is van 2005 en werd enkel gebruik voor het spotten van vliegtuigen.
    Mijn vraag is nu of ouderdom wat doet aan de kwaliteit van de lens en of er sinds 2005 een nieuwer versie van de 100-400 op de markt gekomen is?
    Greetz,

    Comment


    • #3
      Re: ouderdom lens

      Met schuifzooms wel altijd extra oppassen voor stof tussen de glaselementen.

      Comment


      • #4
        Re: ouderdom lens

        Er is ondertussen geen nieuwe versie uitgekomen, die tweedehands 100-400 zou dus even goed moeten werken als een nieuwe (op voorwaarde dat ze in perfecte staat is).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: ouderdom lens

          Oorspronkelijk geplaatst door jopat Bekijk bericht
          Na een hele periode van zoeken naar een tweedehands lens canon 100-400 heb ik gisteren een aangeboden gekregen.De lens is in zeer goede staat,geen gebruikers sporen en er heeft altijd een filter opgestaan.Het enige waar ik aan twijfel is de ouderdom.De lens is van 2005 en werd enkel gebruik voor het spotten van vliegtuigen.
          Mijn vraag is nu of ouderdom wat doet aan de kwaliteit van de lens en of er sinds 2005 een nieuwer versie van de 100-400 op de markt gekomen is?

          De verkoper vertelde me dat ze echt scherp is vanaf f8.
          Is dit normaal voor deze lens.
          www.fotojoel.be
          7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

          Comment


          • #6
            Re: ouderdom lens

            Oorspronkelijk geplaatst door jopat Bekijk bericht
            De verkoper vertelde me dat ze echt scherp is vanaf f8.
            Is dit normaal voor deze lens.
            Dat is normaal, maar ook met het diafragma volledig open valt de scherpte best mee.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: ouderdom lens

              bedankt voor de reactie maar ik kon in het week-end niet gaan en maandag morgend heeft hij de lens verkocht.Hij kon blijkbaar niet wachten.
              Weeral pech en nu maar hopen dat er snel weer eentje op de 2dehands markt opduikt.
              www.fotojoel.be
              7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

              Comment


              • #8
                Re: ouderdom lens

                Met zo'n dingen wacht je best niet te lang. Ik heb onlangs ook een koper 'laten zitten' omdat deze niet tot bij mij kon komen en deze tot het arrogante af ongeduldig was tot ik de lens tot bij hem bracht.
                Een lokale koper dook een paar dagen later op en ze was op een uurtje verkocht.

                De meeste tweedehands lenzen zijn best wel in orde. Ikzelf heb al verschillende malen dure stukken gekocht (24f1.4 en 50f1.2) zonder ze gezien te hebben (betaling vooraf via marktplaats.nl), daar worden ook dagelijks vele objectieven aangeboden.

                Comment

                Working...
                X