Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[CANON] Tips en uitleg gevraagd voor aankoop lens.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [CANON] Tips en uitleg gevraagd voor aankoop lens.

    Hallo,

    Ik ben nog steeds op zoek naar een 3e lens voor mijn 450D. Maar in mijn zoektocht kom ik steeds weer uit bij de Canon EF 16-35mm F 2.8 L USM II aangezien ik een aanvulling zoek voor mijn kit lens en mijn 55-250. Dit is helaas compleet buiten mijn budget. Wat ik wil is een lichtgevoelige lens van 2.8 of lager en met meer bereik dan mijn kit lens. De Sigma 10-20 voldoet dus niet qua lichtsterkte. Daarom ben ik aan het twijfelen om een vast brandpunt te nemen. Ik kan best op zoek gaan maar ik weet nooit zeker of de lens geschikt is voor mijn crop camera. Of waarvoor "USM" of "EF" staat.

    Tips zijn welkom. Gedetailleerde uitleg nog welkommer.

  • #2
    Re: [CANON] Tips en uitleg gevraagd voor aankoop lens.

    USM: ultrasonicmotor, scherpstelmotortje in de lens dat snel én stil is.
    EF: Lenzen voor alle eos camera's, dus ook voor crop.

    Als je een lichtsterke lens wil, dan zal je daar altijd voor moeten betalen. Heb je die 2.8 in breedhoek echt nodig? Kijk ook eens bij tokina of tamron. Bij tokina hebben ze een 11-16 2.8 bijvoorbeeld. Anders tweedehands mss.


    Groeten
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: [CANON] Tips en uitleg gevraagd voor aankoop lens.

      Zoals je zelf al zegt, veel bereik EN grote lichtsterkte kost onnoemelijk veel geld
      Als je freakt op lichtsterkte zou je misschien beter naar een prime (= vaste brandpuntsafstand, geen zoom) kunnen kijken
      Ik ben persoonlijk erg tevreden over de Sigma 30mm 1.4 (maar ik blijk ongeveer de enige te zijn )
      Canon heeft ook wel een aantal betaalbare lenzen met een lichtsterkte van 2.0 of 1.8
      zoals deze

      Belangrijk voor actiefotografie, portretten bij weinig licht is wel USM of HSM dwz snelle scherpstelling met speciale techniek in de lens zelf (geen motortjes en kamwieltjes)
      Voor de rest is f:3.5 echt wel genoeg lichtsterk voor een groothoek hoor

      Comment


      • #4
        Re: [CANON] Tips en uitleg gevraagd voor aankoop lens.

        probeer eens een 28 f 1.8 (429€) of 35 f 2 (249), en ja de 28 is beter gebouwd e.d.
        Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

        Comment


        • #5
          Re: [CANON] Tips en uitleg gevraagd voor aankoop lens.

          Misschien stel je de verkeerde eisen, laat ons weten waarvoor je die brede of noem het maar UWA zou gebruiken, dan kunne we je misschien van iets anders overtuigen. Algemeen wordt de 17-55 IS als de scherpste EF-S lens ervaren, als UWA past daar de 10-22 perfect bij (wordt ook algemeen als zeer scherp ervaren) maar omdat het hier vooral om landschap staat is het F getal iets minder van belang. Licht genoeg namelijk.
          Misschien zoek je wel een TS-24 ! Maar zelfs die is 3.5.

          Comment


          • #6
            Re: [CANON] Tips en uitleg gevraagd voor aankoop lens.

            Oorspronkelijk geplaatst door Darshiva Bekijk bericht
            Hallo,

            Ik ben nog steeds op zoek naar een 3e lens voor mijn 450D. Maar in mijn zoektocht kom ik steeds weer uit bij de Canon EF 16-35mm F 2.8 L USM II aangezien ik een aanvulling zoek voor mijn kit lens en mijn 55-250. Dit is helaas compleet buiten mijn budget. Wat ik wil is een lichtgevoelige lens van 2.8 of lager en met meer bereik dan mijn kit lens. De Sigma 10-20 voldoet dus niet qua lichtsterkte. Daarom ben ik aan het twijfelen om een vast brandpunt te nemen. Ik kan best op zoek gaan maar ik weet nooit zeker of de lens geschikt is voor mijn crop camera. Of waarvoor "USM" of "EF" staat.

            Tips zijn welkom. Gedetailleerde uitleg nog welkommer.
            De 16-35 f2.8 is effectief een superlens! ik ken niet direct een waardig alternatief.
            Maar overschat de meerwaarde van de versie II versus de versie 1 zeker niet te hoog. Akkoord, de versie II is ietjes beter, maar ... mag je ook wel +/- 2x zoveel centen voor neertellen.
            Ik heb 3 jaar met volle tevredenheid de versie 1 gebruikt en 't is niet makkelijk uit vb 2 foto's te zeggen welke met versie 1 of 2 gemaakt is.
            (in specifieke gevallen wel, maarja bon ... 2x zo duur is niet niets voor 5% verschil die te merken is)
            Imagination is more important than knowledge...
            http://www.kiekje.be

            Comment


            • #7
              Re: [CANON] Tips en uitleg gevraagd voor aankoop lens.

              Oorspronkelijk geplaatst door Darshiva Bekijk bericht
              Hallo,

              . Wat ik wil is een lichtgevoelige lens van 2.8 of lager en met meer bereik dan mijn kit lens.
              Tips zijn welkom. Gedetailleerde uitleg nog welkommer.
              Dat is een makkelijke , die bestaan niet.

              Comment


              • #8
                Re: [CANON] Tips en uitleg gevraagd voor aankoop lens.

                Nikon 14-24mm.
                Alleen echt leuk op een D700 of hoger, dus 3500 euro aftikken of de eisen bijstellen.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: [CANON] Tips en uitleg gevraagd voor aankoop lens.

                  Ik was al bang dat mijn eisen te hoog waren ja Ik denk dan dat ik lichtsterkte minder moet prioriseren. Dan ga ik eens kijken voor een 10-20 ofzo van f3.5. Dan verder sparen voor een degelijke flits. Daarover moet ik ook nog research doen. Ik leer bij.

                  Comment


                  • #10
                    Re: [CANON] Tips en uitleg gevraagd voor aankoop lens.

                    KIjk zeker ook naar de 10-22 van Canon, daar zijn er heel veel zeer tevreden over.

                    Comment


                    • #11
                      Re: [CANON] Tips en uitleg gevraagd voor aankoop lens.

                      Ja die Canon wil ik wel maar is net over mijn budget. Dus zal ik moeten kiezen tussen:

                      1.Tokina 12-24mm F 4.0 AT-X Pro DX (€385)
                      2.Sigma 10-20mm F 4-5.6 EX DC HSM (€451)
                      3.Tamron 10-24mm F 3.5-4.5 DI II LD (€395)

                      Ergens vergelijkbare foto-voorbeelden vinden is zeker teveel gevraagd

                      Die wat de meeste stemmen krijgt, die wordt het.

                      Comment


                      • #12
                        Re: [CANON] Tips en uitleg gevraagd voor aankoop lens.

                        Is de nieuwe Sigma er al, volgens DEZE draad was dat oktober/november ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: [CANON] Tips en uitleg gevraagd voor aankoop lens.

                          Daar had ik effe niet op gelet. Hij is er inderdaad nog niet. Blijven nog 2 keuzes over. Dewelke?

                          Comment


                          • #14
                            Re: [CANON] Tips en uitleg gevraagd voor aankoop lens.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Darshiva Bekijk bericht
                            Daar had ik effe niet op gelet. Hij is er inderdaad nog niet. Blijven nog 2 keuzes over. Dewelke?
                            Wachten of niet.

                            Comment


                            • #15
                              Re: [CANON] Tips en uitleg gevraagd voor aankoop lens.

                              Nee ik kan niet wachten

                              Ik denk dat het de Tokina gaat worden. Ik lees er niets dan goed over. Is dit verstandig met mijn 450D? Heeft die AF. Type II heeft een ingebouwde motor.

                              Comment

                              Working...
                              X