Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Micro-NIKKOR 105mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Micro-NIKKOR 105mm

    Heb de vraag hier ooit gesteld of deze lens op een D700 past en men zei toen van ja.
    Ondertussen heb ik de D700 en inderdaad de lens werkt, maar wat me opvalt is als ik ze er op zet, ik geen klik hoor, ze staat wel vast en ik moet ze wel degelijk ontgrendelen om ze er af te halen.
    Is dit normaal, kan ik niets beschadigen? Op mijn D40x klikt deze wel...

    Alvast bedankt
    Flickr

  • #2
    Re: Micro-NIKKOR 105mm

    Wees maar gerust, je D700 is met meer objectieven compatibel dan de D40, daarover hoef je je geen zorgen te maken.

    Wat betreft het horen van die klik, daar hoef je je ook geen zorgen om te maken, als je zegt dat deze wel degelijk vergrendeld is, is er geen probleem, het pinnetje gaat er mischien wat minder los in, waardoor je geen klik hoort, het bijzonderste is dat je objectief wel degelijk is vergrendeld.

    Mooi manueel macro objectief. Vroeger heb ik ook veel met objectieven van deze generatie gewerkt, waaronder de 55mm micro nikkor f2.8.

    Een tip, dat vorkje, haal dat er af, en draai er gewoon de vijsjes terug in, dat vorkje is toch van geen enkele tel op de huidige toestellen, en maakt alleen maar krassen op je boddy en andere apparatuur.

    Comment


    • #3
      Re: Micro-NIKKOR 105mm

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Wees maar gerust, je D700 is met meer objectieven compatibel dan de D40, daarover hoef je je geen zorgen te maken.

      Wat betreft het horen van die klik, daar hoef je je ook geen zorgen om te maken, als je zegt dat deze wel degelijk vergrendeld is, is er geen probleem, het pinnetje gaat er mischien wat minder los in, waardoor je geen klik hoort, het bijzonderste is dat je objectief wel degelijk is vergrendeld.

      Mooi manueel macro objectief. Vroeger heb ik ook veel met objectieven van deze generatie gewerkt, waaronder de 55mm micro nikkor f2.8.

      Een tip, dat vorkje, haal dat er af, en draai er gewoon de vijsjes terug in, dat vorkje is toch van geen enkele tel op de huidige toestellen, en maakt alleen maar krassen op je boddy en andere apparatuur.
      Bedankt voor het antwoord en de tip.
      Uit mijn vorig topic kwam ik wel te weten dat volgende lenzen
      Nikkor-H Auto 1:2 f=50mm 2075025

      Nikkor-S Auto 1:1,8 f=35mm 346407

      wel schade kunnen geven aan een D300-700, op een D40 gaan deze dan wel (zonder lichtmeting)
      Na 't verlof eens testen in de tuin...
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Micro-NIKKOR 105mm

        Niet veel tijd, koffers aan 't pakken maar toch even getest op mijn dochter.

        Groeten
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Micro-NIKKOR 105mm

          Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
          Niet veel tijd, koffers aan 't pakken maar toch even getest op mijn dochter.

          Groeten
          Kwaliteitslensje

          Mooie kleurweergave van een mooi oog

          Comment


          • #6
            Re: Micro-NIKKOR 105mm

            Een juweeltje is het...topglas

            Comment


            • #7
              Re: Micro-NIKKOR 105mm

              Prachtig werk.
              Flickr PBase
              Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

              Comment


              • #8
                Re: Micro-NIKKOR 105mm

                Volgens mij heeft ze zo een mooie ogen als de moeder.
                Pracht lenske daar ga je nog vele mooie dingen mee fotograferen.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                Comment


                • #9
                  Re: Micro-NIKKOR 105mm

                  Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                  Bedankt voor het antwoord en de tip.
                  Uit mijn vorig topic kwam ik wel te weten dat volgende lenzen
                  Nikkor-H Auto 1:2 f=50mm 2075025

                  Nikkor-S Auto 1:1,8 f=35mm 346407

                  wel schade kunnen geven aan een D300-700, op een D40 gaan deze dan wel (zonder lichtmeting)
                  Na 't verlof eens testen in de tuin...
                  Dit zijn dan ook non-ai lenzen, terwijl deze 105mm ai-(s) is...

                  Sommige pre-ai lenzen kunnen aan gelijk welke digitale camera schade berokkenen, omdat ze bij het monteren over de electronische contacten schuren. Sommige raken je spiegel (dacht ik)...

                  AI (automatic indexing) lens herken je aan de "tab", hier omcirkeld: http://static.photo.net/attachments/...A-35337084.jpg

                  Non-ai hebben een glade rand, zonder uitstulping. Daar wordt het "vorkje" (ook te zien op foto) gebruikt om het diafragma door te geven aan de body.

                  Comment

                  Working...
                  X