Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

converter EF-S lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • converter EF-S lenzen

    Weet iemand welk merk en type 1.4 1.7 2.0 converter geschikt is voor EF-S lenzen voor de canon 18-200 3.5-5.6 IS.

    Ik weet dat er nu mensen zijn die zeggen niet doen, ja ik weet dat de kwaliteit, AF e.d. slechter wordt.

    Zelf heb ik nog een oude lens vivitar 85-205 3.8 van 30 jaar zonder af op de canon 1000d gezet met adapter en 2x converter, ik moet zeggen het valt mij niet tegen het zijn natuurlijk geen super foto's, het is maar wat je goed vindt.

    Ik wil gewoon eens proberen of het lukt, maar gezien de vele soorten converters weet ik niet welke geschikt is hiervoor.
    Zelf heb ik diverse winkels een e mail gestuurd met deze vraag, de een zegt dat het wel kan en de ander weer niet

    Pitje
    Canon EOS 1000D Canon 18-200 mm IS, Canon powershot SX 20 IS

  • #2
    Re: converter EF-S lenzen

    Een EF-S 18-200 IS is helemaal niet geschikt om te combineren met een teleconverter.
    Waarschijnlijk is er zelfs geen enkele die past, en als je er toch eentje moest vinden, dan is het mogelijk dat er een lenselement van de 18-200 tegen het lenselement van de teleconverter komt tijdens het zoomen of focussen (en dat kan voor schade zorgen).

    Daar komt nog bij dat, als die teleconverter toch zou passen, dat je dan op 200mm nog een maximale diafragma-opening krijgt van f11. Dan werkt de AF niet meer (ook niet met een 1,4x TC op f8), en de zoeker wordt zo donker dat het bijna onmogelijk is om nog handmatig scherp te stellen.

    Je mag er zeker van zijn dat de beeldkwaliteit heel erg slecht wordt, als je al een teleconverter zou kunnen vinden die werkelijk past zonder stukken te maken.


    Ik heb zelf ooit een 2x TC gekocht om te gebruiken in combinatie met een Sigma 70-200 f2,8. Twee dagen later heb ik die al terug te koop gezet, zo slecht waren de resultaten, en dat was dan nog op een lens die in principe lichtsterk genoeg zou moeten zijn om te combineren met een 2x TC.

    Niet doen dus, je zal er echt geen plezier aan beleven...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: converter EF-S lenzen

      Hallo, Black b@ndit

      Bedankt voor de reaktie.

      Ik was toch benieuwd of er mensen waren die dit al eens geprobeerd hebben.

      Dat de lens en converter elkaar raken had ik ook ergens gelezen en dit is natuurlijk niet de bedoeling.
      Daarom heeft canon de converters zo gemaakt dat ze dus helemaal niet passen.

      Pitje
      Last edited by pitje; 2 juli 2009, 16:06.
      Canon EOS 1000D Canon 18-200 mm IS, Canon powershot SX 20 IS

      Comment

      Working...
      X