Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke telelens, sigma of tamron

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke telelens, sigma of tamron

    De titel zeg het eigenlijk al een beetje.
    Ik wil graag een 70-200 f2.8 objectief kopen.
    Mijn opties zijn:

    Sigma 70-200 2.8 HSM
    of
    Tamron 70-200 2.8.

    Nu heb ik wel gelezen dat de sigma door zijn HSM, fenomenaal snel zou zijn.
    Maar het schijnt ook dat de AF-snelheid van de Tamron op een sony camera wel meevalt, door de krachtige AF motor in de body.
    Zijn er mensen die mij hier meer over kunnen vertellen?

    De 70-200 van sony valt helaas af, door zijn prijs. Deze valt helaas buiten het budget.

  • #2
    Re: Welke telelens, sigma of tamron

    Kijk hier en hier eens .
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: Welke telelens, sigma of tamron

      Het hangt er maar van af wat je zelf het belangrijkste vindt.

      Kort samengevat per lens :
      * Sigma HSM: minder scherp tussen f/2.8 en f/4; geruisloze en snelle HSM
      * Tamron: betere beeldkwaliteit volopen; vrijwel even snelle maar minder stille autofocus.
      * Sony: SSM + beeldkwaliteit + betere bouw + nog zonder storend verlies aan beeldkwaliteit te gebruiken met 1.4 TC + duurder...
      * Minolta 80-200 G Apo HS: (als je deze tweedehands kan vinden) topbeeldkwaliteit, indien mogelijk nog scherper getekend dan de SSM doet, + even goede bouw, maar geen SSM (en naar mijn gevoel veel te storende, brute AF) en geen Minolta 1.4 TC die past.

      Ik heb zelf alles behalve de Tamron gebruikt, en eerlijk gezegd vind ik slechts twee opties interessant (voor mezelf welteverstaan ) :
      Ofwel een Sony SSM, liefst tweedehands in perfecte staat ;
      ofwel een Sigma EX DG (niet HSM !), die ook een heel snelle AF heeft op alphas (maar lang niet zo bruut werkend als de Minolta HS-lens), en die wél mooi scherpe prenten aflevert bij f/2.8 !

      Veel succes met de keuze !
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Welke telelens, sigma of tamron

        Beetje late reactie van mijn kant.
        Heb eens wat zoekwerk gedaan op internet, en zit nu toch te twijfelen tussen de Sigma en de Sony.
        Vooral omdat ik denk dat de snelle autofocus een grote aanwinst zal zijn, vooral bij sport en dierenfotografie.
        Het enige wat ik mij nu afvraag is, Ga ik het echt merken wanneer ik de sony aanschaf voor het dubbele bedrag als waarvoor ik ook de sigma kan kopen?
        Of zijn de optische verschillen niet zo groot?

        Comment


        • #5
          Re: Welke telelens, sigma of tamron

          Een deel van het prijsverschil zit in de beeldkwaliteit. Een ander deel zit in de bouw van de lens. De Sony weegt een pak meer, bevat meer metaal ipv kunstof.
          Of het verschil en beeldkwaliteit en bouw voor jou de moeite is om die meerprijs te betalen, kan je natuurlijk enkel zelf uitmaken.

          Kom de Sony eens proberen, zou ik zeggen.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Welke telelens, sigma of tamron

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Een deel van het prijsverschil zit in de beeldkwaliteit. Een ander deel zit in de bouw van de lens. De Sony weegt een pak meer, bevat meer metaal ipv kunstof.
            Of het verschil en beeldkwaliteit en bouw voor jou de moeite is om die meerprijs te betalen, kan je natuurlijk enkel zelf uitmaken.

            Kom de Sony eens proberen, zou ik zeggen.

            Je hebt PM.
            Als de Sony een pak scherper is dan bijvoorbeeld de HSM variant van de Sigma, dan vind ik hem zeker het overwegen waard.
            Enige nadeel van de Sony objectieven vind ik de kleur, waardoor je nogal opvalt op straat, maar goed dat is een kleingheidje

            Comment

            Working...
            X