Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3e lens erbij maar welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 3e lens erbij maar welke?

    Ik heb een SonyA300, kitlens 18-70mm f3,5-5,6 en een Tamron 90mm f2,8
    Nu wil ik nog een lens erbij kopen met een wat (iets) groter bereik.
    Ik ga niet zozeer landschappen of gebouwen ed fotograferen, maar wat kortere afstanden.
    Zodat ik bv een vogel of andere kleine objecten van iets verder af kan fotograferen.
    Ik heb natuurlijk de afgelopen weken al flink wat geld uitgegeven aan mijn toestel en de macrolens dus zoek ik een niet zo dure derde lens voor "erbij".

    Ik kwam op Ebay de Tamron 18-200 F3,5-6,3 XR Di II tegen, maar ik weet niet of ie een beetje qua mogelijkheden aansluit en een echte uitbreiding is op de lenzen die ik al heb.
    Ik heb inmiddels al veel op het internet (dyxum) en op het forum rondgekeken of ik wat informatie over deze lens kon vinden, maar dat viel tegen Bij de dyxum reviews komt ie eruit als een lichte travellens, met voor en natuurlijk ook nadelen. Tja, hij is ook niet heel erg duur
    Maar zijn er dan alternatieven in ongeveer dezelfde prijsklasse? Het duizelt me een beetje zoveel lenzen dat er zijn
    Bij Konijnenberg kost deze lens 199,--

    Dus vandaar mijn vraag. Elk advies is welkom!
    Alvast hartelijk bedankt.
    Ans, Nederland

  • #2
    Re: 3e lens erbij maar welke?

    deze lens brengt mijns inziens niet veel bij aan je collectie omdat die teveel overlapt met je kitlens...

    Als ik u was, keek ik eens naar een 70-200 lens (Sigma of Sony). Altijd een leuk bereik
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: 3e lens erbij maar welke?

      Misschien een Tamron of Sony 55-200mm? Hier zie je onderaan twee foto's: eentje met de Tamron 55-200mm en eentje met de Sony 70-300mm (lens uit de professionele G serie). Dan staat de 55-200mm toch wel zijn mannetje . De Sony versie kost ongeveer €200, de Tamron is wat goedkoper maar die vond ik nergens op voorraad.
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: 3e lens erbij maar welke?

        Voor vogeltjes is 200 te weinig. Misschien iets van een sigma 70-300? 180 euro. (let op; wel de APO) En anders misschien voor nog wat meer bereik een 18-250 of 18-270 maar gaat al gauw wat meer kosten.
        Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
        Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
        Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

        Comment


        • #5
          Re: 3e lens erbij maar welke?

          Een lens die op BD de laatste weken al een paar keer aan bod kwam en die je meer gaat helpen om vogeltjes vast te leggen is de Sigma 400/5.6 apo (al dan niet "macro").
          Het is dan wel een prime, maar een goeie 400mm tele van zo'n 300 euro is nu eenmaal zeldzaam en in zoomvorm als helemaal niet te vinden. Soms duikt deze op wel eens op op marktplaats.nl.

          Een andere mogelijkheid is misschien een Tokina of Sigma 300/4 ? Die kan je dan eventueel nog gebruiken met een 1.4x converter (net als de Sigma 400mm trouwens).

          En als het zoom moet zijn, dan is er de al vermeldde Sigma 70-300 DG Apo Macro, ofwel een tweedehands KM 100-300 Apo D. Die zouden beiden ook niet al te veel meer dan €200 mogen kosten.
          Of de Tamron 18-250. Die levert betere plaatjes af op 250mm dan de 18-200 op 200mm.
          Nu, als je licht genoeg hebt en een of twee stops kan dicht draaien, dan zijn ze allemaal goed hoor. (Het is pas volopen dat je merkt dat je foto's te soft worden...)
          Je kan het dan wel vergeten om aan 400mm te geraken, en voor vogels is ook 300mm eigenlijk nog te kort.
          Misschien gewoon nog even verder sparen en dan meteen een lens met het gepaste bereik kopen ?

          Succes met de keuze !
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment

          Working...
          X