Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

:: Op weg naar 07L ::

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • :: Op weg naar 07L ::

    Na twee weekjes vakantie in het zuiden werden we vorige week getrakteerd op een prachtig uitzicht op o.a. onze hoofdstad.
    Of het vaak gebeurd weet ik niet, maar voor ons in elk geval de eerste keer ooit dat we naar de 07L aanvlogen.
    We konden zelfs vanaf Geraardsbergen de Dender volgen, over onze woning naar Brussel.
    Gelukkig was de camera vlakbij

    Langs Groot-Bijgaarden vlogen we over de Brusselse Ring.
    ISO125 - 40mm - f10 - 1/250s



    We werden getrakteerd op een mooi uitzicht op de basiliek van Koekelberg...
    ISO125 - 40mm - f10 - 1/200s



    en het centrum, met op de voorgrond Tour & Taxis (en het festival Couleur café in opbouw)
    ISO125 - 29mm - f10 - 1/250s



    Mvg, Johan
    Last edited by yowan-kenobi; 30 juni 2009, 13:59. Reden: Exif correctie ;)

  • #2
    Re: :: Op weg naar 07L ::

    zeer mooie reeks Johan

    grtjs,

    jeannot

    Comment


    • #3
      Re: :: Op weg naar 07L ::

      scherp en contrastrijk, ondanks de vliegtuigraampjes.

      Comment


      • #4
        Re: :: Op weg naar 07L ::

        heel mooi en tevens knap gedaan want das is geen evidentie: scherpdiepte tijdens beweging
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

        IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

        Comment


        • #5
          Re: :: Op weg naar 07L ::

          Helaba, knappe reeks man

          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: :: Op weg naar 07L ::

            Jawadde

            Comment


            • #7
              Re: :: Op weg naar 07L ::

              Heel knappe beelden!!

              Wel een klein vraagje: hoe haal jij een SLR + 500mm boven en kan je die dan nog gebruiken in een wliegtuig? Als ik een compactje tevoorschijn tover loopt die stewardess al te roepen dat 't niet mag...
              Nikon D60 + Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G VRII + Nikkor 35mm f/1.8G & Panasonic DMC-TZ5

              Comment


              • #8
                Re: :: Op weg naar 07L ::

                Oorspronkelijk geplaatst door HendrikD Bekijk bericht
                Wel een klein vraagje: hoe haal jij een SLR + 500mm boven en kan je die dan nog gebruiken in een wliegtuig? Als ik een compactje tevoorschijn tover loopt die stewardess al te roepen dat 't niet mag...
                Hendrik,
                Bedankt om er mij op te wijzen!!! Ik had niet door dat de exif hier totaal niet klopt, en da's mijn fout, heb blijkbaar wat verkeerd gedaan in photoshop Ik heb een template file met kader en foto en telkens ik een nieuwe foto in kader zet, laat ik de andere staan en schuif ik er de nieuwe gewoon over. De exif die je ziet is dus die van een andere foto. 'k weet het, beter met actions werken, maar dat moet ik eerst weer eens opfrissen

                Hierbij de juiste exif :
                Canon EOS 5D + 17-40L
                Foto 1: ISO125 - 40mm - f10 - 1/250s
                Foto 2: ISO125 - 40mm - f10 - 1/200s
                Foto 3: ISO125 - 29mm - f10 - 1/250s

                't zou trouwens onmogelijk geweest zijn om dit met een 500mm te schieten, daarom zat ik net iets té dicht bij het raampje . Toch bedankt om te melden!

                Mvg, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: :: Op weg naar 07L ::

                  Zijn deze vanuit een vliegtuigraam gemaakt Ze zijn mooi gedetailleerd en scherp.....telkens dat ik dit probeer lijken mijn probeersels nergens op.......misschien moet ik de volgende keer het raam eens openzetten
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                  http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                  Comment


                  • #10
                    Re: :: Op weg naar 07L ::

                    Hey Johan,

                    geen probleem, had wel al gemerkt dat er iets niet klopte in de exif... 500mm voor zo'n foto's

                    Maar doen ze niet moeilijk als je foto's neemt vanuit een vliegtuig? Of heb ik altijd al "tegenslag" gehad met de stewardessen?

                    Iemand andere ervaringen hiermee?
                    Nikon D60 + Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G VRII + Nikkor 35mm f/1.8G & Panasonic DMC-TZ5

                    Comment


                    • #11
                      Re: :: Op weg naar 07L ::

                      Mooie reeks luchtfotografie Iets wat ik wel mis op dit forum.
                      Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

                      Comment


                      • #12
                        Re: :: Op weg naar 07L ::

                        Mooie foto's!

                        Ik wist niet dat 07L voor landingen gebruikt werd Zeker dat het niet 07R was?

                        Wat betreft de stewardessen die verbieden foto's te maken; Gewoon zielig, een mens betaalt genoeg voor zo'n vlucht, dus mag die op z'n minst ervan genieten ook
                        www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: :: Op weg naar 07L ::

                          Schitterende reeks, zeker omdat deze genomen zijn vanuit het raam van een vliegtuig. Super mooie en gedetailleerde foto's met prachtige zichten! Knap werk!

                          Groetjes,
                          Ann

                          Comment

                          Working...
                          X