Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 70-200 VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 70-200 VR

    Vandaag wilde ik bij Foto Klein de Nikon lens 70-200 VR gaan kopen, en tot mijn verbazing werd mij verteld dat deze lens niet meer verkrijgbaar is daar er een nieuwe lens komt van Nikon. Bij de duurdere winkels is hij nog wel op voorraad, maar met een enorm prijsverschil.

    Is het inderdaad zo dat Nikon deze lens niet meer levert, en dat er dus een nieuwe lens komt van Nikon?

    Mij komt dit heel vreemd over, daar deze lens pas zo'n anderhalf jaar op de markt is.

    Gr. Jacques

    ( sorry, ik dacht dat de lens pas 1,5 jaar op de markt is, blijkbaar zit ik er een paar jaar naast !! )

    Vanochtend bij konijn geinformeerd, en daar hadden ze deze ook niet op voorraad, deze lens is ook daar in bestelling, echter om 17:30 vandaag is de status gewijzigd in "op voorraad "

    Nederland
    Den Ham In bestelling
    België
    Turnhout Geen voorraad
    Verzendvoorraad: Op voorraad
    Winkelvoorraad: In bestelling
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Deze week contact gehad met Nikon en daar werd mij gezegd dat er wat vertragingen zijn met dit objectief.
    In de e-mail werd verteld :
    "Op dit moment is er niet een "end of life" bekend over dit objectief.
    Wel zijn er wat backorders en leverings problemen maar het objectief kan gewoon besteld worden.
    Over de aankondigingen van nieuwe producten adviseer ik u onze site www.nikon.nl in de gaten te houden.
    Zodra er een wereldwijde bekendmaking komt wordt deze direct op de site geplaats."

    Met deze e-mail naar de fotozaak gegaan en de winkelier heeft de lens alsnog besteld, wel vond hij het vreemd, omdat hij dit anders begrepen heeft van nikon ( zie bovenstaande )
    Zoals gezegd hebben sommige winkeliers deze lens nog op voorraad, alleen niet voor de prijs waarvoor ik deze aanschaf.

    de winkelier heeft wel aangegeven dat het wel een maand kan duren...................ik laat het jullie weten als ik deze lens binnen heb.
    Last edited by Jacques1; 4 juli 2009, 09:16.
    Nikon en glaswerk

  • #2
    Re: Nikon 70-200 VR

    bij cameranu.nl gewoon leverbaar..





    bij konijn ook..



    en bij kameraexpress ook..

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 70-200 VR

      .....
      Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 03:03.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 70-200 VR

        Oorspronkelijk geplaatst door Jacques1 Bekijk bericht
        Mij komt dit heel vreemd over, daar deze lens pas zo'n anderhalf jaar op de markt is.

        Gr. Jacques
        Mij nog vreemder, want ik heb de lens al zo'n 3 jaar.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 70-200 VR

          De lens is inderdaad al enkele jaren in omloop.
          Er doen echter reeds een tijdje de geruchten dat de lens zou opgevolgd worden door een nieuwe met de Nano-coating. Deze PRO-lens is nog niet voorzien van deze coating. Dus....... de geruchten zouden wel eens kunnen uitkomen.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 70-200 VR

            U bedoelt toch :
            70-200mm f/2.8G ED-IF AF-S VR Zoom-Nikkor
            Ik was deze morgen bij ART & CRAFT in Mariakerke. Ze was niet te zien in de etalage.
            Ze wisten te vertellen dat ze in bestelling waren en er al vijf verkocht waren .....
            Dus precies toch geen crisis in dit segment !

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 70-200 VR

              Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
              De lens is inderdaad al enkele jaren in omloop.
              Er doen echter reeds een tijdje de geruchten dat de lens zou opgevolgd worden door een nieuwe met de Nano-coating. Deze PRO-lens is nog niet voorzien van deze coating. Dus....... de geruchten zouden wel eens kunnen uitkomen.
              Nanocrystal coating is nog niet eens het het dringendste dat moet aangepakt worden bij dit objectief. De AFS VR 200mm f/2G heeft die ook niet, en dat is toch een waanzinnig goed objectief. Veel dringender bij de zoom zijn de vignettering en de onscherpe hoeken op FX. Benieuwd dus wat de nieuwe versie gaat brengen

              Edit: Ik ga wel akkoord dat de nanocrystal niet mag ontbreken in het hele marketingverhaal dat bij zo'n nieuwe introductie hoort.
              Last edited by frank207be; 1 juli 2009, 21:37.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 70-200 VR

                een nieuw coatinglaagske lijkt me nu ook nie direct een reden om alle "oude" 70-200VR's terug te roepen en te laten wachten op nieuwe..

                sigma bv verkoopt gewoon de oude stock uit en ge krijgt voor quasi dezelfde prijs een versie 2

                logischere reden is dat de nieuwe nog nie klaar zijn, en de stock vd oude op is
                Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 70-200 VR

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Nanocrystal coating is nog niet eens het het dringendste dat moet aangepakt worden bij dit objectief. De AFS VR 200mm f/2G heeft die ook niet, en dat is toch een waanzinnig goed objectief. Veel dringender bij de zoom zijn de vignettering en de onscherpe hoeken op FX. Benieuwd dus wat de nieuwe versie gaat brengen

                  Edit: Ik ga wel akkoord dat de nanocrystal niet mag ontbreken in het hele marketingverhaal dat bij zo'n nieuwe introductie hoort.




                  INDERDAAD,

                  maar ik durfde het niet weer opnieuw te schrijven van die vignetering omdat ik hier reeds een reactie heb uitgelokt.

                  Ik werk ondertussen nog met mijn oude 80-200 2.8ED verder en wacht af wat de nieuwe zal brengen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 70-200 VR

                    hmm zal dus een ferm prijsje worden ook
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 70-200 VR

                      Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                      INDERDAAD,

                      maar ik durfde het niet weer opnieuw te schrijven van die vignetering omdat ik hier reeds een reactie heb uitgelokt.

                      Ik werk ondertussen nog met mijn oude 80-200 2.8ED verder en wacht af wat de nieuwe zal brengen.
                      Moet je je niet aantrekken... Diegenen die nu nog hard roepen zal je mettertijd ook wel zien overschakelen naar het nieuwe exemplaar als dat echt beter blijkt te zijn Maar wel na mij

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon 70-200 VR

                        Ik las eergisteren op Nikon Rumors een gelijkaardig verhaal.
                        Volgens mij zit het er ook aan te komen dat deze lens wordt vervangen:

                        http://nikonrumors.com/2009/07/01/ni...continued.aspx

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon 70-200 VR

                          de 80-200 2.8 AF-D is ondertussen uit productie sinds eind vorig jaar.
                          voorlopig enkel de 70-200 in productie (en leverbaar)...

                          maar men mag idd wel iets doen aan die vignettering op FX .... :s
                          www.loft6.be

                          Comment

                          Working...
                          X