Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weerspiegeling in het park

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Weerspiegeling in het park


  • #2
    Re: Weerspiegeling in het park

    er is een weerspiegeling, maar om nou te zeggen tjoh wat een mooie weerspiegeling.....nee.
    vind ook de compo onder en boven wat krapjes.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Weerspiegeling in het park

      Ik volg Senior Bouk

      Maar je foto straald wel rust uit

      Groeten

      Joeri
      Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
      www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

      Comment


      • #4
        Re: Weerspiegeling in het park

        Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
        Ik volg Senior Bouk

        Maar je foto straald wel rust uit

        Groeten

        Joeri
        Rust is er zeker, want anders bleef die reiger daar niet zitten, nu ja ik wilde misschien wat te veel , de bomen en de spiegeling, het was misschien beter geweest de bomen er niet op te zetten en meer van het water

        Comment


        • #5
          Re: Weerspiegeling in het park

          mooi bruin water

          Comment


          • #6
            Re: Weerspiegeling in het park

            Oorspronkelijk geplaatst door Dominic Maertens Bekijk bericht
            mooi bruin water
            Wat is er mis met bruin water ? heb je al eens de poeltjes bekeken in de parken ?

            Comment


            • #7
              Re: Weerspiegeling in het park

              De kleuren in en boven het water wijken af. Neem bijvoorbeeld de kleur van de lucht. In het water is het blauw, rechtsboven iets wittigs.

              Comment


              • #8
                Re: Weerspiegeling in het park

                Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
                De kleuren in en boven het water wijken af. Neem bijvoorbeeld de kleur van de lucht. In het water is het blauw, rechtsboven iets wittigs.
                Dat zijn allemaal reflecties in het water , dan kan je zeggen waar die bomen in het water staan is het groen , dat blauw is de lucht (natuurlijk)er is niets aan bewerkt aan die foto kleuren zijn wat ze zijn

                hier de rawfoto alleen omgezet in jpeg , ik denk dat het water het zelfde is
                Last edited by koen1950; 29 juni 2009, 17:41.

                Comment


                • #9
                  Re: Weerspiegeling in het park

                  Mislukte bewerking, alle detail is weg in het gras. Resultaat is een groen-bruin soepje.
                  De reiger is te klein in beeld en te centraal geplaatst om een toevoeging te zijn imho.

                  Groeten
                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Weerspiegeling in het park

                    een reiger vliegt ook vrij snel weg als je hem probeert te benaderen,nu staat hier een plaatje minimaal bewerkt of zelfs niet,en nu gaan ze zeggen de "bewerking" is niet goed
                    Koen, ik vind hem best geslaagd


                    grtjs,

                    jeannot

                    Comment


                    • #11
                      Re: Weerspiegeling in het park

                      In de oorspronkelijke opname zit boven het water veel meer detail. Ook in de lucht (ik zie blauw en wit). Het vreemde is dat ik die verschillen niet in het water terugvind. Is er misschien een pola-filter gebruikt?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Weerspiegeling in het park

                        nee geen pola, wel heb ik de foto boven beetje gecropt, daardoor valt er iets van de lucht weg, er was toch niet zo veel lucht op de foto, maar je had het toch over het water

                        Comment


                        • #13
                          Re: Weerspiegeling in het park

                          Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
                          Ook in de lucht (ik zie blauw en wit). Het vreemde is dat ik die verschillen niet in het water terugvind.
                          weerspiegeling van een blauwe lucht in het water, geeft dat het blauw in het water altijd blauwer is.
                          het licht wordt nl gebroken door het water.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Weerspiegeling in het park

                            Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                            nu staat hier een plaatje minimaal bewerkt of zelfs niet,en nu gaan ze zeggen de "bewerking" is niet goed

                            Voor alle duidelijkheid mijn commentaar slaat op de eerst geposte versie. En die is toch duidelijk bewerkt.


                            Groeten
                            Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Weerspiegeling in het park

                              Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
                              Voor alle duidelijkheid mijn commentaar slaat op de eerst geposte versie. En die is toch duidelijk bewerkt.


                              Groeten
                              ja , maar die bewerking slaat alleen maar op het gras , maar de meeste kritiek word hier gegeven op het water waar niets is aan bewerkt

                              Comment

                              Working...
                              X