Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telelens voor safari in Tanzania

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telelens voor safari in Tanzania

    Wij vertrekken eind juli naar Tanzania waar we uiteraard een aantal parken gaan bezoeken.

    Nu ben ik nog aan het uitkijken naar een Budgetvriendelijke telelens.
    Op het ogenblik fotografeer ik met een Nikon 18-105 VR en heb me er altijd goed mee geamuseerd en geen behoefte gehad aan meer zoom vermogen.
    Nu weet ik dat dit voor een safari te weinig is (je hebt altijd te weinig mm heb ik al verscheidene keren gelezen voor een safari)

    Ik heb 2 lenzen zien staan die eventueel in aanmerking zouden komen

    Sigma 70-300 APO
    Tamron 18-250

    Zijn er mensen die ervaring hebben met deze lenzen?

    ik twijfel voor de 70-300 omdat er dan als er zich een mooi landschap aandient moet gewisseld worden van lens en dit is niet zo bevorderlijk voor het materiaal in een stoffige omgeving.

    Van de ruimte om foto's te nemen in de jeep moeten we ons niet veel aantrekken want we hebben de hele jeep voor ons alleen.

    Wie o wie kan me helpen om de bomen terug te vinden door het dichtbegroeide lenzenbos.

  • #2
    Re: Telelens voor safari in Tanzania

    Ik vrees dat je met beide lenzen serieus wat mm*s te kort gaat hebben.

    De allergoedkoopste ( nieuw dan toch ) telelens is de Tokina 80-400

    Of een oudere prime, zoals de Sigma 400 f/5.6 die je soms kan vinden voor een prijs tussen de 300 en de 350€ Ik heb er nog zo eentje van 14 jaar oud en die presteert echt wel goed.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Telelens voor safari in Tanzania

      Ga voor een Nikkor AFS 70-300 VR 4.5 - 5.6. Aangezien je met auto vrijdicht kan komen is 300mm voldoende voor het grotere wild.

      Neem je 18-105 voor de landschappen.
      Oefen wat in het wisselen van lenzen, zodat dit geen 2 minuten in beslag neemt. Dan valt dat stof verhaal heel goed mee.

      Zoek eens in reisfotografie forum, want deze vraag komt vrij dikwijls terug
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #4
        Re: Telelens voor safari in Tanzania

        Met safaris kan je vaak dichtbij de dieren komen en dan is een 70-300 genoeg.
        Je hebt ook nog sigma's 135-400 en 120-400, maar die zijn weer wat duurder.
        Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
        Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
        Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

        Comment


        • #5
          Re: Telelens voor safari in Tanzania

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Ik vrees dat je met beide lenzen serieus wat mm*s te kort gaat hebben.
          Op safari kom je soms dichter bij de dieren dan in een dierentuin. (soms ook niet)
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: Telelens voor safari in Tanzania

            Je zal steeds moeten wisselen of je moet 2 body's meenemen.
            Ik gebruik de sigma 100-300 f4 en de 17-50 voor de standaard foto's.
            Tijdens vorige safari steeds moeten wisselen van lens en dit jaar ga ik voor een 2e body.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: Telelens voor safari in Tanzania

              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              Tijdens vorige safari steeds moeten wisselen van lens en dit jaar ga ik voor een 2e body.

              mir
              Da's natuurlijk een ideale oplossing.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Telelens voor safari in Tanzania

                Dat is natuurlijk ook een optie want ik kan eventueel een 2de body D70 kopen voor een mooi prijsje en dan moet ik niet wisselen.

                Comment


                • #9
                  Re: Telelens voor safari in Tanzania

                  Ik heb lang ervaring met die Sigma (70-300 Apo).
                  Niet echt snel en niet heel lichtgevoelig (daarom is het ook een budgetvriendelijke tele), maar best goed bij voldoende licht. Ik heb er veel plezier aan beleefd.
                  300mm is meestal genoeg voor wildlife. Voor vogels heb je dikwijls meer nodig.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telelens voor safari in Tanzania

                    Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                    Ga voor een Nikkor AFS 70-300 VR 4.5 - 5.6. Aangezien je met auto vrijdicht kan komen is 300mm voldoende voor het grotere wild.

                    Neem je 18-105 voor de landschappen.
                    Oefen wat in het wisselen van lenzen, zodat dit geen 2 minuten in beslag neemt. Dan valt dat stof verhaal heel goed mee.

                    Zoek eens in reisfotografie forum, want deze vraag komt vrij dikwijls terug
                    idd die 70-300 vr van nikkor is al een behoorlijke zoom, licht, niet te groot en betaalbaar
                    koop zeker niet die 70-300 van sigma: traag, veel hunting last en voor heel soft.
                    2 lenzen mee hebben is geen al te grote last, en met wat ervaring en voorzichtigheid werk je stof vrij.
                    Stofjes op je foto en toestel kun je verwijderen.
                    Je foto's opnieuw maken met een betere lens niet
                    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                    IMac/IPad/Mac Air 
                    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telelens voor safari in Tanzania

                      Ik heb ooit een tamron 200-500 gekocht voor 425 euro. En dit was zeker geen slechte lens. Dan heb je meteen genoeg mm's
                      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telelens voor safari in Tanzania

                        Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                        idd die 70-300 vr van nikkor is al een behoorlijke zoom, licht, niet te groot en betaalbaar
                        koop zeker niet die 70-300 van sigma: traag, veel hunting last en voor heel soft.
                        2 lenzen mee hebben is geen al te grote last, en met wat ervaring en voorzichtigheid werk je stof vrij.
                        Stofjes op je foto en toestel kun je verwijderen.
                        Je foto's opnieuw maken met een betere lens niet
                        't Ja.
                        Die Nikon zal wel beter zijn. Hij kost ook meer dan het dubbele.
                        Als je de prijs van die Nikon x2 doet, zal je ook wel iets hebben dat weer beter is.

                        Als de sigma 70-300 apo voor het budget van de TS 'eventueel in aanmerking komt', dan is die Nikon te duur.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telelens voor safari in Tanzania

                          Het gaat hier niet enkel om budget, mocht ik zeker zijn dat deze lens nog veel zal gebruikt worden na de reis wil ik daar gerust meer aan spenderen maar ik vrees dat deze na de reis niet echt meer zal bovenkomen omwille van het groothoek bereik dat er niet is.

                          Nu nog even zoeken in het lenzenbos en ook nog eens naar een fotowinkel gaan (ik denk hier in de buurt zal Foto Robert het meeste in aanmerking komen) en daar ook eens wat uitleg vragen en naar ik gehoord heb mag je de lensen daar ook eens testen dus dan zien we wel.

                          In ieder geval heel erg bedankt voor de reactie en waarschijnlijk zal de nikon ook opgenomen worden in het lijstje omdat ik dan toch wel zeker wil zijn van hetgeen ik koop.

                          Ik hou jullie op de hoogte.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telelens voor safari in Tanzania

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kenzyvdb Bekijk bericht
                            Het gaat hier niet enkel om budget, mocht ik zeker zijn dat deze lens nog veel zal gebruikt worden na de reis wil ik daar gerust meer aan spenderen maar ik vrees dat deze na de reis niet echt meer zal bovenkomen omwille van het groothoek bereik dat er niet is.
                            Een 70-300 is idd een telelens en heeft totaal andere eigenschappen dan een 12-24, dat een echte groothoek is.
                            Je koopt toch een DSLR omdat je dan ook van lenzen kan wisselen
                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telelens voor safari in Tanzania

                              Idd dus beter een groothoek appart en een tele appart en nog een 2de body,...

                              Dan gaan we inderdaad buiten budget maar we geraken er wel uit.

                              Comment

                              Working...
                              X