Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test Canon 24 3.5 TS-E II lens + foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Test Canon 24 3.5 TS-E II lens + foto's

    Ik ben sinds gisteren de gelukkige bezitter van deze lens (ik had deze in bestelling sinds 14 maart).

    Op mijn site vind je een tamelijk uitgebreide evaluatie met samples (ook in full size):

    My interest for photography started many years ago. Therefore, I have a background of analog photography with dark-room experience. Today it is still my preferred hobby. I made the switch to digital photography a couple of years ago and I now enjoy photography even more. In a picture, I am mostly looking for aesthetics, beauty or emotion, something I can find with models, in cities, in sceneries, at events, in a theatre or at any other place. Of course, I also like to share with you my work, therefore this web-site. Thanks in advance for taking a look at my work and I appreciate all feedback, Jos


    Hier een eerste voorbeeld:



    Er is ook een vergelijking in crops met 2 andere Canon lenzen, de 17-40 en de 24-105.

    Hier nog een sample foto:


    Ik wil hier dadelijk bij zeggen dat de ronde rand echt rond is - dit is geen resultaat van een lensvertekening.

    En nog een extraatje: een vertikale pano van 36x48 mm:



    Groeten,

    Jos
    http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

  • #2
    Re: Test Canon 24 3.5 TS-E II lens + foto's

    heb de vergelijkingsfoto's eens bekeken op je website, en het ziet er goed uit
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Test Canon 24 3.5 TS-E II lens + foto's

      Mooie foto's van het centraal station.
      Nu ik ben eigenlijk oo een grote fan van de TS lenzen. Maar spijtig genoeg heb ik er nog geen. Maar ik zou ze eerder gaan gebruiken om de dieptescherpte te verplaatsen. Zoals deze foto's (http://www.tiltshiftphotography.net/). Ook leuk om te gebruiken in het Centraal station...

      Comment


      • #4
        Re: Test Canon 24 3.5 TS-E II lens + foto's

        Whoa, mooi werk!
        Héél interessant te zien hoe ze presteert. En zeker ivm de 24-105 en 17-40.
        Die pano in Centraal station is super.

        Veel plezier ermee!

        Comment


        • #5
          Re: Test Canon 24 3.5 TS-E II lens + foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
          Whoa, mooi werk!
          Héél interessant te zien hoe ze presteert. En zeker ivm de 24-105 en 17-40.
          Die pano in Centraal station is super.

          Veel plezier ermee!
          Presteren de 17-40 en 24-105 dan zo slecht?

          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Test Canon 24 3.5 TS-E II lens + foto's

            Zoals je zelf zei bij de tweede foto is de rand rond.....en is het geen lensvertekening.
            Maar ook de zuilen in steen en het metselwerk vallen naar binnen(goed zichtbaar via een grid)....ik denk niet dat ze met opzet scheef gezet zijn in het echt. Vermoedelijk is een beetje beter uitlijnen van de lens een oplossing. In de eerste en laatste foto is het wel perfect.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

            Comment


            • #7
              Re: Test Canon 24 3.5 TS-E II lens + foto's

              Blij te lezen dat jij ook meer oefening nodig hebt voor het tilten dan voor het shiften.
              Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

              Comment


              • #8
                Re: Test Canon 24 3.5 TS-E II lens + foto's

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Presteren de 17-40 en 24-105 dan zo slecht?

                Grtz, RF
                Zo slecht niet, dat bedoelde ik niet, duidelijk minder, maar ik vind de vergelijking tof om zien.
                Ik heb de 17-40 gehad maar heb die verkocht voor een 24 f1.4 I (die zopas ook verkocht is voor een 24-70)
                En nu overweeg ik de 17mm TSE of de 24 f1.4 II

                Comment


                • #9
                  Re: Test Canon 24 3.5 TS-E II lens + foto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
                  Zo slecht niet, dat bedoelde ik niet, duidelijk minder, maar ik vind de vergelijking tof om zien.
                  Ik heb de 17-40 gehad maar heb die verkocht voor een 24 f1.4 I (die zopas ook verkocht is voor een 24-70)
                  En nu overweeg ik de 17mm TSE of de 24 f1.4 II
                  Whauw, gastronomische sommetjes voor die twee

                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Test Canon 24 3.5 TS-E II lens + foto's

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Presteren de 17-40 en 24-105 dan zo slecht?

                    Grtz, RF
                    Dat was ook het eerste wat ik dacht bij het zien van de vergelijking

                    Ik fotografeer zelf met de 17-40 en mijn 100% crops zien er toch een stuk beter uit dan wat ik hier zie hoor. Ook al op 5.6. Misschien betreft het hier een slecht exemplaar?
                    http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

                    http://rouwkema.smugmug.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Test Canon 24 3.5 TS-E II lens + foto's

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Whauw, gastronomische sommetjes voor die twee

                      Grtz, RF
                      Ja dat wel, vooral die 17 mil.
                      Wat me enigszins afschrikt aan die lens is het blote frontelement, daar zou ik héél voorzichtig moeten mee omgaan, mezelf kennende

                      Comment


                      • #12
                        Re: Test Canon 24 3.5 TS-E II lens + foto's

                        Een paar opmerkingen:
                        Als de info op flickr nog up-to-date is werk jij met een D50. Mijn testfoto's zijn op een 5DII, en dat maakt in de hoeken een enorm verschil.
                        Bovendien is er bij de conversie van RAW naar jpg geen enkele lenscorrectie gebruikt. Wanneer je normaal DPP gebruikt om te converteren ga je een veel beter resultaat krijgen wanneer je vignetering, CA en vervorming laat corrigeren. Maar zo goed als de 24 TS-E krijg je zeker niet, nog niet in de buurt.
                        Ik ben niet van oordeel dat ik een slecht exemplaar heb, overigens de 24-105 is de 3e versie die ik van die lens heb, en ik doe echt niet mijn beste exemplaar weg.
                        Kan natuurlijk ook altijd dat jij een uitzonderlijk goed exemplaar hebt.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
                        Dat was ook het eerste wat ik dacht bij het zien van de vergelijking

                        Ik fotografeer zelf met de 17-40 en mijn 100% crops zien er toch een stuk beter uit dan wat ik hier zie hoor. Ook al op 5.6. Misschien betreft het hier een slecht exemplaar?
                        http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Test Canon 24 3.5 TS-E II lens + foto's

                          Ja, je hebt gelijk dat ik bij die foto geen volledige perspectiefcorrectie heb gerealiseerd. Ik weet het al niet meer zo goed, maar ik stond op een lager platform. Wellicht was de 12 mm shift niet voldoende en heb ik dan de camera maar een beetje opgericht.
                          Ik verzeker je dat het geen lensvertekening is maar perspectiefvertekening.
                          Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                          Zoals je zelf zei bij de tweede foto is de rand rond.....en is het geen lensvertekening.
                          Maar ook de zuilen in steen en het metselwerk vallen naar binnen(goed zichtbaar via een grid)....ik denk niet dat ze met opzet scheef gezet zijn in het echt. Vermoedelijk is een beetje beter uitlijnen van de lens een oplossing. In de eerste en laatste foto is het wel perfect.
                          http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Test Canon 24 3.5 TS-E II lens + foto's

                            Oorspronkelijk geplaatst door Igoforit Bekijk bericht
                            Een paar opmerkingen:
                            Als de info op flickr nog up-to-date is werk jij met een D50. Mijn testfoto's zijn op een 5DII, en dat maakt in de hoeken een enorm verschil.
                            Bovendien is er bij de conversie van RAW naar jpg geen enkele lenscorrectie gebruikt. Wanneer je normaal DPP gebruikt om te converteren ga je een veel beter resultaat krijgen wanneer je vignetering, CA en vervorming laat corrigeren. Maar zo goed als de 24 TS-E krijg je zeker niet, nog niet in de buurt.
                            Ik ben niet van oordeel dat ik een slecht exemplaar heb, overigens de 24-105 is de 3e versie die ik van die lens heb, en ik doe echt niet mijn beste exemplaar weg.
                            Kan natuurlijk ook altijd dat jij een uitzonderlijk goed exemplaar hebt.
                            Ik had bij het lezen van dit topic inderdaad niet door dat het om een 5DII ging. Ik kan me voorstellen dat dat in de hoeken inderdaad een zeer groot verschil maakt. In ieder geval ziet het resultaat van de 24 TS-E er super uit Het is dat mijn gebruik de prijs niet kan verantwoorden, maar anders stond hij zeker op mijn verlanglijstje
                            http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

                            http://rouwkema.smugmug.com/

                            Comment

                            Working...
                            X