Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-250 3.5-6.3 DC OS HSM ter vervanging van Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 18-250 3.5-6.3 DC OS HSM ter vervanging van Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 ?

    Hallo,

    Ik heb zelf de Canon 55-250 IS en zeer tevreden over prijs/kwaliteit/scherpte net zoals Duindistel maar 1 probleem, het is een "bijna" allround objectief want helaas geen groothoek.

    Ik weet dat de Sigma nog maar een maand of 3 uit, dubbel de prijs van de Canon, al een award heeft gekregen. Bij Konijn kost hij dus €533, wel raar in 3 maand van €699 gezakt


    Ik vond volgende tests online die toch wel vrij positief zijn :



    Weet dat er de Tamron 18-270VC en nog een andere bestaat.
    Zou dit aan te raden zijn van lowbudget Canon zonder groothoek over te stappen naar een Sigma met groothoek?

    Gewoon omdat ik het raar vind om een "bijna-allround" op zak te hebben, dan beter een volledige allround met groothoek, alls de kwaliteit toch niet veel zou schelen.

    Thanks,
    Greetz,
    CanonYouCan
    Last edited by CanonYouCan; 28 juni 2009, 08:46.

  • #2
    Re: Sigma 18-250 OS ter vervanging van Canon 55-250 IS ?

    Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
    Hallo,


    Zou dit aan te raden zijn van lowbudget Canon zonder groothoek over te stappen naar een Sigma met groothoek?
    Hoe kan je van overstappen praten als het gaat over een telezoom en een superzoom.
    Waarom niet gewoon een goed standaardobjectief erbij?
    Is toch een veel logischer stap....
    De superzoom heeft gegarandeerd zwakke punten waar je je aan gaat ergeren.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 18-250 OS ter vervanging van Canon 55-250 IS ?

      Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een superzoom gekocht omdat ik vroeger de nadelen las op BD, maar vind je in dit geval niet dat beide objectieven heel dicht in elkaars buurt komen qua compactheid & beeldkwaliteit ? De stap van een goedkope Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS (€250) zal toch niet zoveel minder zijn naar een Sigma 18-250 3.5-6.3 OS (€500) qua beeldkwaliteit ?

      Ik gebruik dus een 17-55 in combi met de 55-250, perfecte aanvulling zou je zeggen, maar kwam tot de constatatie dat ik niet echt een telezoom zonder groothoek nodig heb.
      Ik zie een echte telezoom meer voor sportfotografie zoals de 70-200 f4 of 2.8, maar fotografeer geen sport, dus zou ik 3 nadelen hebben : veel groter + wit + nog extra superzoom objectief nodig wegens geen groothoek.

      Mijn situatie is dat ik de 55-250 IS gebruik als ik maar 1 objectief op zak wil met compact veel zoom (daguitstap strand : portret & boten gaat nog, maar voor pretpark gemis groothoek).

      De Sigma 18-250 3.5-6.3 OS is dus enkel donkerder op 250mm (6.3 Sigma<>5.6 Canon) maar dit zal niet veel verschil maken, niet zoveel licht nodig voor daguitstappen bij mooi weer.
      U dacht waarschijnlijk aan een 70-200 Telezoom in combi met mijn 17-55 IS ofzo, maar wil bij compacte zwarte objectieven blijven.

      Ik zie dus meer de 18-250 OS superzoom als een goedkope compacte allround, ik heb de snelheid en lichtsterkte niet nodig van een telezoom.
      De 55-250 is qua mm's wel een telezoom, maar een goedkope versie en niet lichtsterk, vandaar als een superzoom dicht in de buurt komt qua beeldkwaliteit en f-waarde schakel ik liever over.

      Voor scherpe telekwaliteit heb ik nog steeds de EF 200 2.8L als ik met meerdere objectieven op stap ga.
      Last edited by CanonYouCan; 27 juni 2009, 22:44.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 18-250 OS ter vervanging van Canon 55-250 IS ?

        Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
        Ja ik gebruik dus een 17-55 in combi met de 55-250, maar kwam tot de constatatie dat ik eigenlijk niet echt de 55-250 telezoom nodig heb.
        Moest ik sport fotograferen nam ik direct de 70-200 f4 of 2.8, maar ik fotografeer geen sport, dus ik zou 3 nadelen hebben : veel groter objectief + wit + nog een extra superzoom objectief dan nodig voor de groothoek.

        Mijn situatie is dat ik de 55-250 IS meer als allround gebruik. Ik neem hem mee als ik compact veel zoom wil (vb boten in de verte) maar ook in situatie's dat ik maar 1 lens wil meenemen vb pretpark. Daarmee dat ik de groothoek miste op die telezoom.

        De Sigma 18-250 OS is enkel donkerder op 250mm (6.3 Sigma<>5.6 Canon) maar dit zal niet veel verschil maken, wordt meestal voor daguitstappen bij mooi weer gebruikt...
        U dacht waarschijnlijk aan een 70-200 Telezoom in combi met mijn 17-55 IS ofzo, maar wil bij compacte zwarte objectieven blijven. Heb al een zware Bigma 50-500 voor als ik eens "zwaar" op stap wil

        Ik zie dus meer de 18-250 OS als een goedkope allround, compact met nog redelijk goede kwaliteit.
        De 55-250 IS zag ik niet echt als een Telezoom wegens niet lichtsterk, daar ik enkel een Telezoom zou kopen voor sport zoals hierboven vermeld.

        Voor scherpe telekwaliteit heb ik nog steeds de EF 200 2.8L als ik met meerdere objectieven op stap ga.
        In dat geval zou ik met een setje 18-55 IS en 55-250 op pad gaan, kleine lichte lensjes en toch goed, passen in een klein tasje.
        Overigens is de 55-250 gewoon een telezoom, wat anders?
        De term slaat op de brandpunten, niet op de lichtsterkte.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 18-250 OS ter vervanging van Canon 55-250 IS ?

          Als mijn vrouw naar een druk pretpark gaat wil ze maar 1 objectief meenemen en dan het nadeel groothoekgemis bij de 55-250 IS.
          Ook ga ikzelf soms eens op stap met zo'n holsterbag waar enkel je cam + 1 lens inkan, een groothoek is dan ook soms handig. Vandaar dat een 18-250 toch handig is als je met 1 objectief weggaat ipv de 55-250.

          Beide objectieven zijn even compact, beeldkwalteit zal ook wel niet veel schelen volgens de 2 tests (Sigma dubbel zo duur) en lichtsterkte-verschil miniem, maar is toch voor tijdens de dag.
          Een andere optie is mijn Slingshot AW200 meenemen, maar dan kan ik evengoed de 17-55 IS combineren met een 70-200 ipv de 55-250, die kunnen ook samen in deze rugzak en heb ik nog betere beeldkwaliteit.

          Ze zouden moeten een officiele vergelijking maken tss de 50-250 <> 18-250, maar is nog wat te vroeg denk ik wegens te recent objectief...
          In één van de tests staat wel dat de Sigma onverwachts goed presteert voor portretfotos (staan enkele voorbeelden bij).

          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          In dat geval zou ik met een setje 18-55 IS en 55-250 op pad gaan, kleine lichte lensjes en toch goed, passen in een klein tasje.
          Overigens is de 55-250 gewoon een telezoom, wat anders?
          De term slaat op de brandpunten, niet op de lichtsterkte.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 18-250 3.5-6.3 DC OS HSM ter vervanging van Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 ?

            Ik zou wel graag eens een professionele test zien zoals bij de digital picture (site momenteel offline). Bij photozone.de zijn ze bvb over de Sigma 18-200 niet zo positief (barrel distortion 18mm, enz) zie http://www.photozone.de/canon-eos/32...review?start=2
            Vraag me af of dit hetzelfde zou zijn met de 18-250 of als die optisch verbeterd zou zijn...

            Heb hier nog een meer uitgebreide test gevonden en in volledige telestand zou de kwaliteit overal minder scherp zijn en zeker een zeer zonnige dag gewenst op f6.3
            Last edited by CanonYouCan; 28 juni 2009, 09:47.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 18-250 3.5-6.3 DC OS HSM ter vervanging van Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 ?

              Ik ben ook aan het denken om de Sigma 18-250 aan te schaffen voor mijn Sony A550, als aanvulling( of vervanging ) van de kitlens 18-55mm.

              Dan lees je dat 2 aparte lenzen vb 70-200 of 70-300 en de 18-55 betere kwaliteit leveren en dan weer schrijven ze dat de Sigma 18-250 beter presteert.
              Als je dan een review leest van de Sigma 70-300 bv. dan breken ze die af met weinig scherpte, CA en wat weet ik nog meer.

              Ik vind het kiezen van een lens echt verschrikkelijk !! , mede door het hoge prijskaartje.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 18-250 3.5-6.3 DC OS HSM ter vervanging van Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 ?

                Het is heel simpel, bekijk deze http://www.dpreview.com/lensreviews/..._c16/page4.asp pagina en lees de bevindingen.
                Onderaan die pagina staan 36 foto's met Exif waarvan je de originelen naar je computer kunt overbrengen voor nadere inspectie in het formaat dat je wenst.
                Als de kwaliteit je bevalt, dan koop je die lens gewoon en ga je lekker foto's maken, zo eenvoudig is het.

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 18-250 3.5-6.3 DC OS HSM ter vervanging van Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 ?

                  Het is helemaal niet simpel, voor een beginner. Bij elke lens hebben ze commentaar, zelfs op een Sigma 70-200 f2.8 van 620€.
                  Ik geraak er niet aan uit, je hebt Tamron, Sigma, Sony ( voor mij dan A550 ), overal hebben ze commentaar zodat ik uiteindelijk nog niet kan kiezen.

                  Voor mij moet een foto gewoon perfect zijn, en geen vervormingen of wazig beeld of wat weet ik nog allemaal. Ik betaal al 600€ voor het toestel zelf.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 18-250 3.5-6.3 DC OS HSM ter vervanging van Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht

                    Voor mij moet een foto gewoon perfect zijn, en geen vervormingen of wazig beeld of wat weet ik nog allemaal. Ik betaal al 600€ voor het toestel zelf.
                    Dan kan je beter stoppen voor het te laat is.
                    Foto's zijn nooit perfect....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 18-250 3.5-6.3 DC OS HSM ter vervanging van Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 ?

                      @ Alex: je 18-55 is al een pracht van een lens voor z'n geld...wil je tot 200mm, koop er dan de uitstekende en relatief goedkope 55-200mm f/4-5.6 (al dan niet met SAM*...tegenwoordig zal je alleen maar SAM vinden, denk ik). Wil je verder ga je verder in je buidel moeten tasten, dan is alleen de 70-300G SSM een optie als je kwaliteit wil (757 euro bij Konijn toen ik de laatste keer keek). Je hebt ook de big beercan, de 75-300, ex-Minolta, maar dan spaar je beter dat geld uit om de 70-300G SSM te kopen...

                      Een superzoom zal sowieso meer chromatische aberratie en/of vervorming geven, minder scherp zijn, enz, in vergelijking met twee lenzen.

                      * Smooth Autofocus Motor.

                      Ik zou de 55-250 niet weg doen...veel te leuk objectief! Heb, ondanks het hebben van een 70-400G SSM, nog steeds mijn 55-200...en toch hou ik 'm bij, wegens licht, compact en toch goed...
                      Last edited by JorisVdB; 8 mei 2010, 18:42.
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 18-250 3.5-6.3 DC OS HSM ter vervanging van Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 ?

                        Ik zou de 55-250 zeker niet vervangen voor een 18-200 of meer. Het is absoluut geen vooruit gang eerder achteruit. De kitlens en de 55-250 is een ideaal setje die erg veel gebruikt wordt door veel hobby fotografen.

                        De sigma 18-200 hebben we hier ook in de kast liggen en daar blijft die lekker liggen. De 55-250 samen met de kitlens scoren gewoon weg een heel stuk beter.


                        Zelf gebruik ik als allround objectief de 24-105, als ik geen zin heb om alles mee te sjouwen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 18-250 3.5-6.3 DC OS HSM ter vervanging van Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 ?

                          Merci voor de antwoorden, ik ben al een stuk wijzer geworden. Ik heb trouwens alleen de 18-55mm lens bij mijn camera. Nu is het zoeken voor een goede 55-200mm lens. De Sigma 50-200 lijkt me wel iets.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 18-250 3.5-6.3 DC OS HSM ter vervanging van Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                            De sigma 18-200 hebben we hier ook in de kast liggen en daar blijft die lekker liggen. De 55-250 samen met de kitlens scoren gewoon weg een heel stuk beter.
                            De Sigma 18-200 is dan ook zowat de slechtste in de reeks van superzooms, en de nieuwe 18-250 HSM bevindt zich aan het andere uiteinde.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 18-250 3.5-6.3 DC OS HSM ter vervanging van Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                              Het is helemaal niet simpel, voor een beginner. Bij elke lens hebben ze commentaar, zelfs op een Sigma 70-200 f2.8 van 620€.

                              Voor mij moet een foto gewoon perfect zijn, en geen vervormingen of wazig beeld of wat weet ik nog allemaal. Ik betaal al 600€ voor het toestel zelf.
                              Als een foto voor jou perfect moet zijn, dan kan je niet anders dan een aantal heel dure lenzen kopen. Een Sigma 70-200 is inderdaad niet perfect...
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X