Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF-S 55-250 versus EF70-300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF-S 55-250 versus EF70-300

    Ik ben al een tijd aan het overwegen mij een nieuwe lens aan te schaffen. Oorspronkelijk twijfelde ik tussen een Canon EF70-300 f/4-5.6 IS USM om eerder aan portretfotografie te doen of een Canon EF USM 100 f/2.8 Macro. Vermits ik als student met een beperkt budget zit, vroeg ik mij af of er een groot verschil is tussen bovenstaande Canon EF70-300mm lens en de Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS. Er is namelijk een vrij groot prijsverschil tussen beide. De voornaamste vraag die ik hierbij heb is of er een groot verschil qua kwaliteit is tussen beide zoomlenzen?

    Als het verschil in kwaliteit eerder gering is, zou ik mij immers zowel de macrolens als de 55-250mm lens kunnen aanschaffen...

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Canon EF-S 55-250 versus EF70-300

    Voor portretfotografie zou ik toch iets anders overwegen, een EF 85/1.8 bvb. Zeer betaalbaar en bangelijk goed.
    De 100/2.8 macro is uiteraard ook zeer goed, maar is duurder, en focust waarschijnlijk trager.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF-S 55-250 versus EF70-300

      Bedankt voor de tip David!

      Ik weet niet of je zelf enige ervaring hebt met de 55-250 en/of 70-300 mm? Zoja, welke van de twee zou jij gezien het prijsverschil prefereren? Ze zijn misschien niet zozeer geschikt voor portretfotografie als jouw suggestie, maar bieden een uitbreiding op mijn 18-55m kitlens.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF-S 55-250 versus EF70-300

        Oorspronkelijk geplaatst door ThieuW Bekijk bericht
        Ik ben al een tijd aan het overwegen mij een nieuwe lens aan te schaffen. Oorspronkelijk twijfelde ik tussen een Canon EF70-300 f/4-5.6 IS USM om eerder aan portretfotografie te doen of een Canon EF USM 100 f/2.8 Macro. Vermits ik als student met een beperkt budget zit, vroeg ik mij af of er een groot verschil is tussen bovenstaande Canon EF70-300mm lens en de Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS. Er is namelijk een vrij groot prijsverschil tussen beide. De voornaamste vraag die ik hierbij heb is of er een groot verschil qua kwaliteit is tussen beide zoomlenzen?

        Als het verschil in kwaliteit eerder gering is, zou ik mij immers zowel de macrolens als de 55-250mm lens kunnen aanschaffen...

        Alvast bedankt!
        Voorzover mij bekend (ik heb de 70-300 niet ) doet de 55-250 optisch weinig onder voor de 70-300.
        Een voordeel zou kunnen zijn dat de 70-300 een EF lens is en dus geschikt voor alle EOS camera's.
        In jouw geval zou ik gaan voor de 55-250....

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF-S 55-250 versus EF70-300

          Het belangrijkste verschil is denk ik de extentie USM. De 70-300 zal aanmerkelijk sneller scherpstellen, dit is vooral nuttig bij sportfotografie e.d, waarbij een snelle reactietijd belangrijk is.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF-S 55-250 versus EF70-300

            Oorspronkelijk geplaatst door ieske Bekijk bericht
            Het belangrijkste verschil is denk ik de extentie USM. De 70-300 zal aanmerkelijk sneller scherpstellen, dit is vooral nuttig bij sportfotografie e.d, waarbij een snelle reactietijd belangrijk is.
            Niet zomaar iets aannemen....
            De 70-300 heeft micromotor USM en dat is geen streep sneller dan gewone micromotor AF

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF-S 55-250 versus EF70-300

              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
              Niet zomaar iets aannemen....
              De 70-300 heeft micromotor USM en dat is geen streep sneller dan gewone micromotor AF
              In mijn ervaring is ie nochtans een pak sneller.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF-S 55-250 versus EF70-300

                Oorspronkelijk geplaatst door elkonquistador Bekijk bericht
                In mijn ervaring is ie nochtans een pak sneller.
                stiller, maar is hij daarom sneller?

                ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wel met de 50mm 1.8 en 50mm 1.4 USM. Die zijn allebei even snel, ook al heeft de 1.4 USM
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF-S 55-250 versus EF70-300

                  Oorspronkelijk geplaatst door elkonquistador Bekijk bericht
                  In mijn ervaring is ie nochtans een pak sneller.

                  De macht der suggestie....
                  Echt snel zijn alleen objectieven met interne focussering, waarbij slechts 1 lenzengroep wordt bewogen.
                  Bij de 70-300 beweegt de gehele voorkant, daarom heeft ie ook geen ring-USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF-S 55-250 versus EF70-300

                    Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                    stiller, maar is hij daarom sneller?

                    ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wel met de 50mm 1.8 en 50mm 1.4 USM. Die zijn allebei even snel, ook al heeft de 1.4 USM
                    De 50mm F1.4 heeft ook geen ring-USM.....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF-S 55-250 versus EF70-300

                      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                      De 50mm F1.4 heeft ook geen ring-USM.....
                      dat bedoel ik Telekees

                      maw. micromotor USM vs gewone AF motor in dat geval maakt zo goed als geen verschil
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF-S 55-250 versus EF70-300

                        Ik zit met hetzelfde vraagje, ik zoek ofwel 55-250 of 70-300 ..
                        De 70-300 ziet er anders veel beter uit qua 'built quality' en twijfel enorm.. maar is het de tweedehands 150-250 euro meer waard? Aan de reacties te zien niet ..
                        En zou de 50mm meer veel verschil zijn ?
                        Zou ik de 70-300 kopen als ik deze hier vind voor pakweg 250 a 300 euro, Of toch maar de 55-250 voor 150 ?
                        250 a 280 is toch het maximum wat ik kan uitgeven aan een lens.

                        Alvast bedankt!
                        Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                        https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EF-S 55-250 versus EF70-300

                          Ik heb beide lenzen gehad en onlangs ook even met de 70-300 L van een kennis gespeeld.

                          De 70-300 heeft 50mm meer en iets snellere AF. Beeldkwaliteit is goed indien je het frame kan vullen en veel belangrijker, juiste scherpstelling. De IS is al iets ouder maar voldoet.

                          De 55-250 is 15mm breder en iets tragere AF. Beeldkwaliteit is even goed als de 70-300 als het beeld gevuld is met juiste scherpstelling. De IS is nieuwer en werkt heel goed.

                          Ik heb nu de 55-250 omdat ze een heel stuk goedkoper is en ook heel wat lichter en kleiner. Ze kan ook iets breder en de 50mm die de 70-300 meer heeft maakt niet veel uit. Bouwkwaliteit van de 55-250 is ok als je er een beetje voorzichtig mee omgaat. Voor de prijs is er geen betere lens in die klasse.

                          De nieuwe 70-300 L is zeker beter maar is veeeeeel te duur voor een trage zoom.

                          Voor portretten zijn de 85 1.8 en 100 macro usm wel heel wat beter voor de achtergrond. Op de 100 macro staat ook een focus limiter zodat deze veel sneller door het scherpstelbereik gaat.
                          Maar als je geen macro doet is de 85 1.8 het beste voor portretten. Meer dan een stop sneller, goedkoper, lichter en kleiner.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EF-S 55-250 versus EF70-300

                            hallo
                            ik heb ze beide gehad en vind de 70-300 is beter .
                            ze is iets scherper en iets sneller .
                            de 55-250 heb ik verkocht .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EF-S 55-250 versus EF70-300

                              Ben ook gedesinteresseerd in de 70-300 IS USM.
                              Maar nu vroeg ik mij af of er veel verschil op de 70-200 L zit?
                              Ale, de 70-200L zal wel kwalitatievere beelden geven maar hoe groot is het verschil?
                              De 70-200L vind je gemakkelijk 2de hans. Maar weet niet goed wat het beste voor mij zou zijn.
                              De 70-300 met IS of de 70-200L zonder IS. Ik kom van een tamron 18-250 zonder IS dus veronderstel dat de EF 70-300 IS USM ook al een heel verschil in kwaliteit zal maken tegenover mijn vorige?

                              Comment

                              Working...
                              X