Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

180mm Macro voor 50D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 180mm Macro voor 50D

    De bedoeling is veel macrofotografie te gaan doen.
    Denk daarbij vooral richting fauna en flora.
    Nu vroeg ik mij af welke macro-lens hiervoor aan te raden is.

    Ik had deze lens gezien; Canon EF 180mm F 3.5 L USM Macro
    maar wat een prijs...is er een vergelijkbare lens die wat minder duur uit de hoek komt
    maar toch van kwaliteit weinig inboet?
    Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
    Flickr

  • #2
    Re: 180mm Macro voor 50D

    Sigma 150 mm macro staat hoog aangeschreven...
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

    Comment


    • #3
      Re: 180mm Macro voor 50D

      Sigma heeft ook 180 3.5 macro

      Ik had 150 2.8 en heb nu 180 3.5 van canon

      Voornaamste verschillen zijn
      - nog niet supersnel maar autofocus canon 180 is stuk sneller dan 150 sigma (erg traag)
      - bouwkwaliteit : zeer groot verschil, gekend schilfer probleem maar daar valt mee te leven
      - 180 geeft zonder bewerking iets meer contrast en rijkere kleuren

      Of deze elementen prijsverschil waard zijn dien je zelf uit te maken.
      We all go a little mad sometimes. Haven't you?
      Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

      Comment


      • #4
        Re: 180mm Macro voor 50D

        de 100mm van canon is ook érg goed, is wel wat minder mm's (dus dichterbij) maar de kwaliteit is erg goed. En hij maakt geen zoemend geluid met scherpstellen. (stil en snel)
        1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

        Comment


        • #5
          Re: 180mm Macro voor 50D

          180mm van sigma is even goed als de canon versie,enig verschil is de prijs
          Scherp lensje
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

          Comment


          • #6
            Re: 180mm Macro voor 50D

            Ik heb met de Canon 180mm ooit een paar testfoto's gemaakt, en volgens mij heeft die helemaal geen snelle autofocus. De AF-snelheid van de Canon komt ongeveer overeen met die van de Sigma 150mm f2,8 macro, en die noem ik zeker niet snel.

            Volgens verschillende tests zijn de Sigma 150mm en de 180mm zeker niet minder scherp dan de Canon 180mm, en dat is waar het op aankomt bij macrolenzen, de AF-snelheid is niet echt belangrijk. Maar bij Sigma moet je wel opletten dat je een goed exemplaar hebt, waarvan de lenselementen perfect uitgelijnd zijn.

            Ik heb zelf ook voor de Sigma 150mm gekozen, de Canon 180mm was voor mij ook veel te duur.
            Als ik ooit een betaalbare tweedehands Canon kan vinden, dan koop ik die misschien wel, want die blijft toch ongeveer dezelfde waarde behouden als ik ze later weer wil doorverkopen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: 180mm Macro voor 50D

              Na lang wachten ( lange leveringstermijn ) heb ik sinds enkele weken deze 180 mm van Canon in mijn bezit en ben er zeer tevreden van. Deze gebruik ik in combinatie met de 50D.
              Ik gebruik deze zowel voor macro als voor het gewone fotowerk zoals bij de laatste Sd 'Beekse Bergen' waar ik enkel deze lens heb gebruikt. Zelfs van de roofvogelshow lukte het om mooie foto's te nemen, dus de af is snel genoeg om vliegende vogels te fotograferen.
              Is een zware lens maar ligt zeer goed in de hand.
              De kleuren zijn zeer goed, de Af is trager dan bij mijn 17-55 2.8 maar nog altijd snel genoeg om bewegende elementen te fotograferen.
              Zo te zien blijven de prijzen van deze lens stijgen want zie dat ze ondertussen weer zo'n 100 EUR duurder is geworden sinds mijn aankoop.

              Comment

              Working...
              X