Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tussenringen op de 400mm 5.6?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tussenringen op de 400mm 5.6?

    Ik ben van plan om de canon 400mm 5.6 aan te schaffen (ik ga overstappen) en het enige nadeel van die lens is, geen IS en de scherpstelafstand van3,5 meter. Is het een beetje goed te doen met tussenringen denken jullie? En zit dat nog lekker, niet te losjes?
    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

  • #2
    Re: Tussenringen op de 400mm 5.6?

    Ik zou zeker niet met tussenringen beginnen te werken op zo'n lange lens. Alvorens je echt effect gaat krijgen ga er al heel wat mm extensietube moeten plaatsen ...
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

    http://supermasj.zenfolio.com

    Comment


    • #3
      Re: Tussenringen op de 400mm 5.6?

      Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
      Ik ben van plan om de canon 400mm 5.6 aan te schaffen (ik ga overstappen) en het enige nadeel van die lens is, geen IS en de scherpstelafstand van3,5 meter. Is het een beetje goed te doen met tussenringen denken jullie? En zit dat nog lekker, niet te losjes?
      Het is een TELElens.....
      Vergeet tussenringen, die werken goed tot zo'n 100mm

      Comment


      • #4
        Re: Tussenringen op de 400mm 5.6?

        Juist 2x 25 mm geplaatst op mijn 400.Tot ongeveer 2 m ok,maar je ziet de winst is niet fameus.Dus eigenlijk niet aan te raden.Een 250 of 500 voorzetlens is waarschijnlijk
        beter,maar beperkte scherpstellingszone.

        Comment


        • #5
          Re: Tussenringen op de 400mm 5.6?

          Ik ben van mening dat dit een goed idee is, omdat je redelijk ver van je onderwerp kan blijven, als dat snel opgeschrikt wordt. Heb het namelijk zelf al uitgeprobeerd.

          Dpaul.
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

          Comment

          Working...
          X