Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanging gezocht voor mijn kitlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanging gezocht voor mijn kitlens

    Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Canon 18-55 kitlens, maar zou graag eerst wat advies inroepen.

    welke lens kan ik mij hiervoor best aanschaffen? En dan nog liefst had ik geweten welke de beste keuze zou zijn bij een beperkt budget en welke lens als geld niet echt een rol speelt.

    Alvast bedankt.

    Update

    Ik veronderstel dat deze lens iets degelijks is Canon EF-S 17-85mm F 4-5.6 IS USM
    Last edited by Young Crazy Fool; 26 juni 2009, 07:39.
    Wimblog.be
    urbanexploration.be & forum.urbanexploration.be

  • #2
    Re: Vervanging gezocht voor mijn kitlens

    Als je op dit moment over de 18-55 non IS beschikt, zullen de meeste hier op het forum je de 18-55 IS versie aanbevelen. Deze heeft niet alleen de beeldstabilsatie, maar is ook optisch een stuk beter en een mooie budgetkeuze.

    Als je wat meer te besteden hebt (maar nog geen astronomische bedragen) kan je de Tamron 17-50 overwegen, of de Sigma 17-70. Van de 17-85 IS die je aanhaalt, zijn er zowel voor- als tegenstanders. Zelf heb ik er geen ervaring mee, dus ik laat anderen je daar over adviseren.

    Mvg.

    Comment


    • #3
      Re: Vervanging gezocht voor mijn kitlens

      Oorspronkelijk geplaatst door elkonquistador Bekijk bericht
      Zelf heb ik er geen ervaring mee, dus ik laat anderen je daar over adviseren.

      Mvg.
      ik heb de 17-85 gehad. En dit welgeteld één week

      de 17-85 is een droom van een lens als beeldkwaliteit niet zo belangrijk is. Ze geeft veel vertekening, is niet zo scherp en heeft veel last van CA. Bereik is heerlijk, IS is heerlijk, snelle stille AF maar lichtsterkte en beeldkwaliteit is niet zo super zoals ik al zei.

      wil je een goede vervanger voor de kitlens kan je misschien eerst wat vereisten goed afbakenen zoals:
      • is lichtsterkte belangrijk?
      • is snelle AF belangrijk?
      • is de kostprijs belangrijk?
      • is breedhoek belangrijk?
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Vervanging gezocht voor mijn kitlens

        het v-ke heeft deze kitlens ook en moet zeggen voor zen prijs is dit lensje zeker niet slecht. het betreft hier wel de IS versie
        natuurlijk is dit geen toplens, voor dat moet je uitkijken naar L glas

        greets
        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
        www.korandoke.be

        Comment


        • #5
          Re: Vervanging gezocht voor mijn kitlens

          Met budget is de 18-55IS inderdaad een mooie koop, zonder budget zou je voor de 17-55 2.8 IS / 17-40 / (17-40 is erg handig als je later nog wil overstappen op FF, maar dan is het geen kitlens meer )

          Andreas
          1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

          Comment


          • #6
            Re: Vervanging gezocht voor mijn kitlens

            Ik ken ook iemand die onlangs voor z'n 400D de 18-55 heeft ingewisseld voor een 17-70 van Sigma. Hij is daar heel tevreden over, de beeldkwaliteit is véél beter. Chromatische aberratie is minder, etc. Ik weet wel niet hoe het zit met de prijs...
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: Vervanging gezocht voor mijn kitlens

              Veel mensen zijn gestart met een Canon EF 28-135 IS lens, wat op zich prijskwaliteit een zeer leuke lens is. Echt "wide" is ze niet, maar als je echt wide moet gaan heb je nog uw kitlens als je wil.
              Imagination is more important than knowledge...
              http://www.kiekje.be

              Comment


              • #8
                Re: Vervanging gezocht voor mijn kitlens

                Tamron 17-50 2.8 goed en goedkoop.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Vervanging gezocht voor mijn kitlens

                  Inderdaad de Tamron 17-50 2.8 ook nog gehad
                  of de Sigma 18-250 indien je tevreden bent met niet-lichtsterke lens maar wel veel zoom.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vervanging gezocht voor mijn kitlens

                    Edit: Waarom heb ik op een post van 5 jaar terug gereageerd? Mijn excuses!

                    Comment

                    Working...
                    X