Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Bos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het Bos

    Ik ben voor de ZW omzetting gegaan + oud analoog film gevoel...
    Naar mijn normen is dit vrij expirimenteel dus graag wat comments



  • #2
    Re: Het Bos

    Ik vind dit mooi, zowel compositie, omzetting als bewerking.

    Comment


    • #3
      Re: Het Bos

      Hmm nogal grijs ... mankeert punch. De wolken midden LINKS trekken nogal de aandacht. Nogal scheef. Zat meer in.

      -m-
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: Het Bos

        Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        Hmm nogal grijs ... mankeert punch. De wolken midden LINKS trekken nogal de aandacht. Nogal scheef. Zat meer in.

        -m-
        Ok bedankt en ik maar denken dat het een goede foto was
        Hier kan ik mee aan de slag.
        Dat nogal scheef ben ik het wel niet echt mee eens, het is gewoon een glooiend landschap en de horizon dan gaan rechttrekken doet de realiteit oneer aan.

        Comment


        • #5
          Re: Het Bos

          Je bewerking is alvast geslaagd. Ook goed op de compositie gelet. Goed gezien van dat wegje, het zuigt je mee in de foto
          Jochenvde Photography
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Het Bos

            Merkwaardig... het spreekt mij aan
            Dus :
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #7
              Re: Het Bos

              Net alsof er een tornado of twister (of hoe dat ook moge noemen) voorbijraast en de nodige vuiligheid de lucht in zwiert.
              Omdat het effect wel bekend is, weet ik niet of "experimenteel" het juiste woord is, maar het geeft het beeld wel iets mysterieus.
              De foto is zeker niet scheef, en voor mij is het hek dé eyecatcher in dit beeld.

              Niet te geloven dat ik vroeger (toen ik nog gedeeltelijk analoog werkte) soms uren zat te prutsen aan mijn ingescande films om die stofjes weg te klonen.
              En ook niet te geloven dat men nu soms moeilijk doet over een stofje op de sensor.
              David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

              Comment


              • #8
                Re: Het Bos

                ik weet het niet met deze compo en bewerking.. het komt wat geforceerd over op mij..

                Comment


                • #9
                  Re: Het Bos

                  Zo zagen die foto's er niet uit hoor.
                  Hier had je beter voor een lichte sepia bewerking op moeten toepassen.

                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het Bos

                    als het idee een slecht gemaakte analoge zwart/wit opname zat, is dit geslaagd, want dat is het zeker.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het Bos

                      En ook niet te geloven dat men nu soms moeilijk doet over een stofje op de sensor.
                      Ja maar die stofjes op de sensor zien er niet uit he, het worden storende grijze bolletjes, en het zijn er meestal maar enkele die op een goed zichtbare plaats tot hun "recht" komen.
                      Tegenover de analoge stofjes, die geven het beeld iets romantisch mee.
                      Ik heb in mijn analoge tijd nog afdrukken gemaakt met een bestofte en bekraste glasplaat op het papier, om het beeld een oudere indruk te geven.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het Bos

                        het analoge is hier dan toch aardig mislukt zou ik zeggen
                        ik doe digitaal maar blijf analoog doen maar dit is het in geen geval hoor sorry

                        jagertje

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het Bos

                          Het gevoel van de foto uit de oude schoendoos komt hier duidelijk naar boven...
                          Vrij sterke foto, de invoerende lijnen (bandensporen) doen het hier.

                          Over de bewerking ga ik me hier niet uitspreken, dat is goesting...vroeger......maakte ik allemaal van die foto's...
                          "Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het Bos

                            Ik begrijp je bedoeling, maar ik zou toch eens opnieuw proberen.
                            Hier zweven nogal wat vreemde zaken in de lucht.
                            Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het Bos

                              Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                              Ik begrijp je bedoeling, maar ik zou toch eens opnieuw proberen.
                              Hier zweven nogal wat vreemde zaken in de lucht.
                              Mee eens.........

                              Grtz R.
                              Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X