Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kasteeltje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kasteeltje

    Gisteren dit kasteeltje voor de lens gehad.
    Is het een beetje of



    Warre

  • #2
    Re: Kasteeltje

    Mooi het perspectief gecorrigeerd.
    De lucht ziet er te grauw uit.

    Comment


    • #3
      Re: Kasteeltje

      Sorry maar voor mij is dit
      Volgens mij heb je deze foto bewerkt in Photomatix of een ander HDR-pakket. De tonemapping settings zijn verkeerd gekozen. De lucht is veel te grauw.
      Homo Sapiens Pentaxiensis

      Comment


      • #4
        Re: Kasteeltje

        De compo en kasteel zijn prachtig
        met het water en die lelie's ervoor ,
        het heeft wel iets , maar ,
        Zoals mijn voorhangers vind ik de bewerking wel minder ,
        ( ahoewel ik hdr , liefhebber ben )

        Comment


        • #5
          Re: Kasteeltje

          Bedankt voor de reactie's.
          Aan het perspectief is niets gedaan.
          Ik heb enkel HDR toegepast maar ben blijkbaar nog maar een prutserke.
          Ik heb een tweede versie gemaakt met andere toonmapping.
          Is deze beter?



          Warre

          Comment


          • #6
            Re: Kasteeltje

            schoon kasteelke, mooie compo, maar die lucht is om zeep gesoept
            Misschien kan je de origenele lucht er terug inzetten?

            Comment


            • #7
              Re: Kasteeltje

              Warre, de tweede poging is al beter. Maar toch blijf ik het gevoel behouden dat er iets fout zit met de belichting.
              Laat je niet ontmoedigen en experimenteer verder. Ik volg het topic met belangstelling.
              Homo Sapiens Pentaxiensis

              Comment


              • #8
                Re: Kasteeltje

                tweede veel beter.
                grt,bouk,.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Kasteeltje

                  De foto zelf is een hele leuke en redelijk goed recht getrokken.
                  Je belichting lijkt redelijk maar dat is moeilijker te zeggen doordat ik tegen een dubbel bewerkte foto aankijk.
                  Je tweede poging is een duidelijke betere dan 1.
                  Maar je bent volgens mij hierbij niet helemaal van voorafaan begonnen.

                  Ik zou zeggen, toon hier de rechtreekse RAW versie zonder bewerking en bewerk hem en zet die bewerking er eens langs.
                  Dan kan er gekeken worden waar je de fout in lijkt te gaan of je het dan wel juiste goed gedaan hebt.

                  TIP:
                  Overigens zie ik wel dat je niet de meest eenvoudige gekozen hebt hiervoor.
                  Deze is net voor het blauwe kwartiertje genomen ! .
                  En dan heb je vaak vreemde rood tonen door de plaat heenlopen waar het blauw langzaam voller begint te komen en het rood en blauw samen de witten compromitteren.
                  Die ogenschijnlijke wanverhoudingen in je kleurenpallet moet je niet corrigeren maar nemen zo ze zijn daar dat de werkelijkheid van dat moment weergeeft.
                  En dan moet je met die originele kleurtonen jouw HDR erin "prutsen".
                  Zet dan wel de originele lucht en groenstrook op voorgrond terug in de foto.
                  Volgens mij komt het dan wel een stuk beter uit en krijg je een veel vibranter resultaat. Succes
                  Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kasteeltje

                    Vind de foto potentie hebben.
                    De 2e beter dan de 1e, maar wellicht met wat extra postprocessing nog meer uit te halen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kasteeltje

                      Oorspronkelijk geplaatst door brenzef Bekijk bericht
                      Vind de foto potentie hebben.
                      De 2e beter dan de 1e, maar wellicht met wat extra postprocessing nog meer uit te halen.
                      Er moet zeker nog meer uit tehalen zijn, naar mijn smaak overheerst er een zilver/witte kleur het kasteel en daarmee bijna de gehele foto.

                      Grtz, RF
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kasteeltje

                        Tweede is beter knap werk hoor ..
                        Als ik mag weten waar liegt het kasteel ??? kan ik ook eens langs gaan ..
                        www.photochacra.com
                        Canon D5 markII Canon 5D Canon 40D Canonlens 70,200,2,8 L canon 24/105L lens sigmalens 18,125 canon 75,300 flash 430 ex

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kasteeltje

                          in ieder geval tof kasteeltje, wil ook wel weten waar dat is

                          2de foto is idd een stuk beter maar ook ik heb het gevoel dat er wel iets mis is met de kleuren en het licht....
                          http://www.jvs-photography.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kasteeltje

                            Ik vind het een zeer goede foto knap werk

                            Groeten

                            Joeri
                            Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                            www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kasteeltje

                              Voor diegene die willen weten waar het kasteel ligt: het is het kasteel van Bornem.

                              Warre

                              Comment

                              Working...
                              X