Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Willemdok, Antwerpen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Willemdok, Antwerpen.

    Last edited by Control-Z; 4 juli 2009, 11:35.

  • #2
    Re: Willemdok, Antwerpen.

    Test niet geslaagd.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Willemdok, Antwerpen.

      Sorry hoor, maar voor mij staat de auto in de weg.

      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Willemdok, Antwerpen.

        Een vreemde foto die misschien meer uitleg vergt: die auto,die moet een bedoeling hebben?


        Walter
        D850

        Comment


        • #5
          Re: Willemdok, Antwerpen.

          Showcase?
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Willemdok, Antwerpen.

            Als ik een prof was zou ik zeggen: kom in september nog eens terug.
            Neen, ik snap ook niet de halve auto.

            Comment


            • #7
              Re: Willemdok, Antwerpen.

              Het is natuurlijk geen klassiek beeld maar ik vind hem wel iets hebben. Enkel het licht in de achtergrond vind ik niet geslaagd.
              I put the sexy in dyslexia

              Comment


              • #8
                Re: Willemdok, Antwerpen.

                ik snap em wel, leuk gezien

                greets
                je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                www.korandoke.be

                Comment


                • #9
                  Re: Willemdok, Antwerpen.

                  Ha leuk dat je ook eens een werkje post Eerst dacht ik ook van: dit is nix Maar de opname bleef me vasthouden en is uiteindelijk helemaal niet slecht gezien. Het is zeker een foto om langer naar te blijven kijken. Het stadsautotje geeft hier een toegevoegde waarde, kleine autotjes zijn immers typerend in steden. Het autotje doet je dus een link leggen met het stadsgebeuren, zonder zou het hier maar een saai plaatje opleveren. Ook de vlakverdeling is netjes. Voor mij is't zeker wat
                  Jochenvde Photography
                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Willemdok, Antwerpen.

                    ik zou hierin het contrast zien tussen het kleine autootje en de jachten op de achtergrond... maar dan had je de auto er beter anders opgezet... verder is het jammer dat de jachten net in de schaduw liggen waardoor ze er niet echt uitspringen... leuk idee maar kon beter!
                    [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Willemdok, Antwerpen.

                      Hier moet iets meer achter zitten, maar ik zie het jammer genoeg niet. Any clues ?
                      Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                      Comment


                      • #12
                        Re: Willemdok, Antwerpen.

                        Ik kan ook met de beste wil alleen de kleine auto versus grote jachten zien maar als idee komt het pas na lang kijken en de foto is ook niet super uitgevoerd; voor mij geen showcase.
                        Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                        Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Willemdok, Antwerpen.

                          Allen bedankt voor de reacties.

                          De foto heeft een achterliggend verhaaltje:
                          dat is eenvoudig en het ligt er nogal dik op: het autootje van de burgerklasse tegenover de appartementen en jachten van de industriëlen en andere begoede mensen, op de achtergrond.
                          De auto staat er bij omdat het anders een nogal eenvoudige registrerende foto van het Willemdok zou zijn, en de foto draait niet om het Willemdok alleen.
                          De foto draait ook niet om de auto alleen, daarom is hij afgesneden: om esthetische en inhoudelijke redenen.
                          1) Om het beeld wat weerbarstiger te maken, om er dus meer spanning in te brengen (vandaar ook de adequate reacties als "ik begrijp het niet"). Met een complete auto wordt het een gemakkelijke foto, te afgepoetst vind ik.
                          2) Maar ook omdat wanneer de auto er helemaal op staat, hij het beeld inhoudelijk gaat domineren en dan wordt het helemaal een clichébeeld.
                          Ik vind dit één van m'n mindere foto's omdat het verhaaltje (arm versus rijk) zo afgezaagd is.
                          Visueel is het dan wel geen gemakkelijk, toch wel een interessant beeld.
                          Maar er zijn inderdaad de technische mankementen, zoals de lichtomstandigheden die niet meezaten (jachten in de schaduw).

                          Comment


                          • #14
                            Re: Willemdok, Antwerpen.

                            control z u die hier altijd de soms zwaarste kritieken geeft zet nu een plaatje waar zogezegd een verhaal aan vast hangt
                            dit is niet SC waardig

                            jagertje

                            Comment


                            • #15
                              Re: Willemdok, Antwerpen.

                              't hangt er vanaf wat u met "altijd de soms zwaarste kritieken" bedoeld natuurlijk.
                              klinkt nogal zwaar.
                              het komt mij over alsof ik hier de hardste en negatiefste kritieken geef, terwijl u misschien gewoon vaststelt dat ik ze soms goed fundeer. Dat mag toch?

                              Comment

                              Working...
                              X