Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dynamic sky...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dynamic sky...

    Twee HDR,s naar eigen smaak..Je houd er van of niet..






    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Dynamic sky...

    Deze kan ik wel smaken, Pascal.
    Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

    Comment


    • #3
      Re: Dynamic sky...

      kleur JA
      zwart-wit NEE
      wel heel goed gedaan vind ik

      Comment


      • #4
        Re: Dynamic sky...

        ewel ik heb nog nie veel comments gegeven op je foto's , dus bij deze ...

        De eerste foto vind ik prima
        De tweede , heb mijn twijfels

        Comment


        • #5
          Re: Dynamic sky...

          De B&W versie ken me nu eens wel smaken, dit omwille van de dramatische wolkenveld

          Comment


          • #6
            Re: Dynamic sky...

            Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
            De B&W versie ken me nu eens wel smaken, dit omwille van de dramatische wolkenveld
            Gewoon eens een opm. juist doordat het wolkendek zo dramatisch is in de Z/W foto vind ik dat het de aandacht wegneemt van het totaal beeld of ben ik verkeerd ?

            Comment


            • #7
              Re: Dynamic sky...

              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              Twee HDR,s naar eigen smaak..Je houd er van of niet..
              Dat zeg ik ook altijd en ik hou daar wel van hoor, maar HDR in z/w?
              Nu ja, moet kunnen hé en ieder zijn eigen goesting, ik ben zo al geen liefhebber van natuur/landschap in z/w tenzij in uitzonderlijke gevallen.

              Maar deze ik kleur vind ik bijna goed gedaan. De hemel is toch iets te zwaar uitgevallen.
              Wat ook mooi kan zijn in HDR is TE veel verscherpen zodat je een soort ruis krijgt.

              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Dynamic sky...

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Dat zeg ik ook altijd en ik hou daar wel van hoor, maar HDR in z/w?
                Nu ja, moet kunnen hé en ieder zijn eigen goesting, ik ben zo al geen liefhebber van natuur/landschap in z/w tenzij in uitzonderlijke gevallen.

                Maar deze ik kleur vind ik bijna goed gedaan. De hemel is toch iets te zwaar uitgevallen.
                Wat ook mooi kan zijn in HDR is TE veel verscherpen zodat je een soort ruis krijgt.

                Grtz, RF

                sluit ik aan

                grtjs,


                jean

                Comment


                • #9
                  Re: Dynamic sky...

                  Fan van je kleurenversie! En het groen komt in jouw hdr zeer mooi uit. Heb al willen opmerken dat omzetting van bomen, struiken, gras naar hdr ook niet altijd goed meevalt. Maar hier dus ferm geslaagd.

                  De z/w versie schroeft de high-dynamic-range van je kleurenversie heel wat terug. Maar de wolkenmassa komt inderdaad lekker dreigend over.
                  www.brunodyserinck.be
                  https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dynamic sky...

                    Idereen bedankt voor de reacties..De reden waarom ik deze in het zwartwit heb geplaatst is om zoals mijn voorganger het al zei het dramatische van de wolken te benadrukken.
                    De tonemapping in beide foto,s verschillen van elkaar.Ik heb niet gewoon de ene HDR omgezet naar zwart/wit.Ze komen zo uit Photomatics en in Photoshop medium ruis (Noice Ninja) verwijderd en wat opgelicht..De fotos zijn ook uit de hand gemaakt met de Body rustend tegen een paal.

                    Ik denk als ik alleen de kleuren versie gepost had dat ik minder positieve reacties zou krijgen omdat ik deze keer echt wel laten zien heb dat dit DHR bewerkingen zijn..Normaal gebruik ik steeds HDR voor mijn fotos wat de meeste niet zullen zien of zelfs opmerken.

                    De balken boven en onder heb ik expres zo gedaan omdat ik dat het mooiste vond.
                    Je vind het mooi of niet...Pro,s en contra,s..Zo zal het altijd blijven op BD..
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dynamic sky...

                      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                      Idereen bedankt voor de reacties..De reden waarom ik deze in het zwartwit heb geplaatst is om zoals mijn voorganger het al zei het dramatische van de wolken te benadrukken.
                      De tonemapping in beide foto,s verschillen van elkaar.Ik heb niet gewoon de ene HDR omgezet naar zwart/wit.Ze komen zo uit Photomatics en in Photoshop medium ruis (Noice Ninja) verwijderd en wat opgelicht..De fotos zijn ook uit de hand gemaakt met de Body rustend tegen een paal.

                      Ik denk als ik alleen de kleuren versie gepost had dat ik minder positieve reacties zou krijgen omdat ik deze keer echt wel laten zien heb dat dit DHR bewerkingen zijn..Normaal gebruik ik steeds HDR voor mijn fotos wat de meeste niet zullen zien of zelfs opmerken.

                      De balken boven en onder heb ik expres zo gedaan omdat ik dat het mooiste vond.
                      Je vind het mooi of niet...Pro,s en contra,s..Zo zal het altijd blijven op BD..
                      Zo is het maar! Ik vind het very nice!

                      Een persoonlijke ingeving: zou je durven rode/paarse tinten gebruiken in je wolkendek op de z/w versie?
                      www.brunodyserinck.be
                      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dynamic sky...

                        Ik ga hier toch ook voor de kleuren versie, knap gedaan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dynamic sky...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                          Zo is het maar! Ik vind het very nice!

                          Een persoonlijke ingeving: zou je durven rode/paarse tinten gebruiken in je wolkendek op de z/w versie?
                          Dat heb ik overwogen om tonatie te gebruiken maar ik ben daar niet voor..Bij mij moety zwart/wit ,zwart/wit blijven..Maar ik wil het wel eens proberen hoor..
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dynamic sky...

                            Oorspronkelijk geplaatst door woolfie Bekijk bericht
                            Ik ga hier toch ook voor de kleuren versie, knap gedaan
                            Ik volg , de b&w versie zowieso niet , is een landschap he
                            Maar voor een hdr zie ik nog wel veel donkere partijen in de foto , dus is het dynamisch bereik hier toch nog niet zo hoog.
                            Denk dat deze genomen is uit de toren ,

                            mvg xiebu
                            "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
                            *BD1033BE*

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dynamic sky...

                              Oorspronkelijk geplaatst door xiebu Bekijk bericht
                              Ik volg , de b&w versie zowieso niet , is een landschap he
                              Maar voor een hdr zie ik nog wel veel donkere partijen in de foto , dus is het dynamisch bereik hier toch nog niet zo hoog.
                              Denk dat deze genomen is uit de toren ,

                              mvg xiebu
                              Uit de toren yep..Dynamisch bereik is volgens mij te bediscussieren want ik heb achteraf wat D&B gedaan wat je ziet. 1 van de Seims actions in CS3. Ik vond het bereik eerst te ver liggen zodat ik terug wat dreigend effect wou creeren..
                              Zwart wit kan ook in landschappen Dominiqeu kijk maar naar vorige post van me..
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X