Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma AF 170-500mm F5.-6.3 APO DG Aspherical voor Nikon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma AF 170-500mm F5.-6.3 APO DG Aspherical voor Nikon?

    Hallo,

    Ik heb hier even gezocht maar heb juist maar 1 vraag gezien zonder antwoord over de Sigma AF 170-500mm F5.-6.3 APO DG Aspherical voor Nikon dus probeer ik het ook even.

    SPECIFICATIES:
    • Lensopbouw 13 Elementen in 11 Groepen
    • Beeldhoek 14.5 - 5 graden
    • Aantal diafragmalamellen 9 lamellen
    • Kleinste diafragma F32
    • Kortste instelafstand 300 - 320cm
    • Vergrotingsmaatstaf 1:6.6
    • Filtermaat Diameter 86mm
    • Afmetingen Diameter 92.5mm X Lengte 232mm
    • Gewicht 1345g


    Ik zou graag een telezoom hebben voor op mijn D60, ik heb zo al even zitten rondkijken en vind de Nikkon wel erg prijzig. Ik heb hier ook al wat gelezen over Sigma lenzen sommigen zijn tegen andere weer voor. Dat je dezelfde kwaliteit niet krijgt als nikkon kan ik aannemen de prijs moet ergens zitten (behalve de naam) volgens mij.

    Maar iemand een idee wat deze lens geeft of kan en of die wel geschikt is voor een D60? Welke vergelijkbare lenzen nikkon eigenlijk heeft en wat zouden jullie aanraden? Heb mezelf ooit vooropgesteld om nooit meer dan €1000 euro uit te geven voor een lens al heb ik er al boven gezeten zie mijn handtekening .

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden, Danny
    Mijn foto site
    Mijn facebook pagina

  • #2
    Re: Sigma AF 170-500mm F5.-6.3 APO DG Aspherical voor Nikon?

    Ik weet niet of je deze ook in je zoektocht hebt meegenomen, of dat ie buiten je begroting valt. Volgens de review is het geen slechte.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: Sigma AF 170-500mm F5.-6.3 APO DG Aspherical voor Nikon?

      neen deze had ik gemist waarschijnlijk zijn er nog wel

      Lijkt inderdaad ook wel goed volgens beoordelingen, ik vind ze juist weinig terug op het web. Enkel in de UK of heb ik weer niet goed genoeg gezocht?
      Mijn foto site
      Mijn facebook pagina

      Comment


      • #4
        Re: Sigma AF 170-500mm F5.-6.3 APO DG Aspherical voor Nikon?

        Hier vind je de lens ook,



        Of hier waar je ook meer info vind,

        Nikon D7000 met batterijgrip,tokina 12-24 mm,sigma 17-70 mm f2.8,nikon 18-200 mm VR,Sigma DG 120 400 4.5 - 5.6 APO HSM ,nikon sb 600 , manfrotto 681b en nog allerhande kleine spullen.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma AF 170-500mm F5.-6.3 APO DG Aspherical voor Nikon?

          Dank je rickske voor de linken, moet mijn weg blijkbaar nog vinden
          Mijn foto site
          Mijn facebook pagina

          Comment


          • #6
            Re: Sigma AF 170-500mm F5.-6.3 APO DG Aspherical voor Nikon?

            Oorspronkelijk geplaatst door danny1969 Bekijk bericht
            Maar iemand een idee wat deze lens geeft of kan en of die wel geschikt is voor een D60?
            Buiten het feit dat je geen AF zult hebben op de D60, zal ze wel passen. De aangehaalde 150-500 heeft wel een AF motor(HSM) en ook OS(VR) en dus ook AF op de D60
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma AF 170-500mm F5.-6.3 APO DG Aspherical voor Nikon?

              Dank je hub2805, er zit inderdaad geen AF motor in de D60. Nu weet ik ook al hoe die afkortingen op Sigma lenzen staan

              Had hier ook een bericht zien staan http://forum.belgiumdigital.com/f11/...op-267378.html Er staat weinig uitleg bij maar zal wel een sigma 50-500/4-6.3 EX APO RF DG HSM voor nikon zijn neem ik aan dus deze zou ook lukken volgens mijn beperkte kennis?
              Mijn foto site
              Mijn facebook pagina

              Comment


              • #8
                Re: Sigma AF 170-500mm F5.-6.3 APO DG Aspherical voor Nikon?

                idd die 50-500 kan lukken als't een HMS versie is.
                best even vragen.
                heeft geen OS (tegenhanger van VR bij nikon, antibibber dus) wat op 500 mm lastig kan worden. niets da mits een monopod/statief onoverkomelijk is. bij goed (lees veel) licht zal die lens ook perfect gaan uit de hand.

                tot slot een lange telelens, met of zonder antibibber, blijft altijd een eind oefenen om tot goeie resultaten te komen.


                voor 800 euro heb je wel een schone prijs
                nikon stuff

                Comment

                Working...
                X