Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 35-350 of sigma 100-300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 35-350 of sigma 100-300

    hallo,
    ik was eigenlijk op zoek naar een canon 100-400, maar is occasie blijkbaar nergens te vinden op dit moment.
    Ik heb nu bij 'konijn' 2 lenzen gevonden die me wel aanstaan.
    de canon 35-350 F3.5-5.6 en sigma 100-300 F4

    Deze lens moet dienst doen op het strand voor het fotograferen van surfers.
    Welke wordt meest aangeraden dan? Wat zijn jullie meningen hierover...

  • #2
    Re: canon 35-350 of sigma 100-300

    De sigma 100-300 is een prima objectief. Ik heb het even mogen testen en gaf zeer goede resultaten... Wel vrees ik dat 300mm misschien een probleem gaat zijn...Ik vraag mij af of dat wel genoeg is voor uw onderwerpen...
    Misschien kan je ook een Sigma 50-500 overwegen? deze zijn ook regelmatig in de aanbieding.

    Comment


    • #3
      Re: canon 35-350 of sigma 100-300

      Ik heb al heel uiteenlopende reacties gekregen ivm de sigma 50-500.
      Is deze ok voor buitensport? Geen Image stabilator aanwezig & lichtsterkte??

      groeten,
      david

      Comment


      • #4
        Re: canon 35-350 of sigma 100-300

        Kijk eens op fredmiranda daar zie je dat de sigma een betere score heeft dan de canon.
        Ik heb de sigma 100-300 en met de 1.4 converter kom je tot 420 mm wel f5.6
        Prima lens.
        IK zat ook met het idee om me een 100-400 can canon aan te schaffen,maar vind geen betaalbare 2e hands.Zolang doe ik wel verder met de 100-300 die trouwens zeer weinig op de camera komt,meest tijdens onze vakantie.

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #5
          Re: canon 35-350 of sigma 100-300

          Oorspronkelijk geplaatst door triple-s Bekijk bericht
          Ik heb al heel uiteenlopende reacties gekregen ivm de sigma 50-500.
          Is deze ok voor buitensport? Geen Image stabilator aanwezig & lichtsterkte??

          groeten,
          david
          Als er genoeg licht is zie ik geen enkel probleem voor de bigma....
          Ok, hij heeft geen image staiblisator, maar dat gaat toch niet echt helpen om snel bewegende surfers te fotograferen.
          In mijn ogen blijft de Canon 100-400 nog steeds de beste oplossing maar de 50-500 valt ook zeker te overwegen.

          Comment


          • #6
            Re: canon 35-350 of sigma 100-300

            Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
            Ok, hij heeft geen image staiblisator, maar dat gaat toch niet echt helpen om snel bewegende surfers te fotograferen.
            .
            daar moet ik je toch radicaal tegenspreken hoor. met mn 100-400 is de stabilisator in mode 2 een zegen bij slecht licht als je foto's van surfers neemt. Zelfs in mode 1 merk je een zeer duidelijk verschil


            @triple-s
            mn surffoto's neem ik 99% van de tijd op f8, dus lichtsterkte zal bij de bigma geen probleem zijn, al moet ik zeggen dat het handig zou zijn. Als ik het kon zou ik veel liever op 5.6 of kleiner getal werken. Maar de 100-400 laat dit niet toe (5.6 op 400mm is echt heel soft)
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: canon 35-350 of sigma 100-300

              triple-s,

              ik raad je echt ten sterkste aan om nog even op de tanden te bijten en te wachten op de 100-400. Je zal het je niet beklagen!

              ook al moet je wat meer betalen, het is zeker de moeite.
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: canon 35-350 of sigma 100-300

                Oorspronkelijk geplaatst door triple-s Bekijk bericht
                hallo,
                ik was eigenlijk op zoek naar een canon 100-400, maar is occasie blijkbaar nergens te vinden op dit moment.
                Ik heb nu bij 'konijn' 2 lenzen gevonden die me wel aanstaan.
                de canon 35-350 F3.5-5.6 en sigma 100-300 F4

                Deze lens moet dienst doen op het strand voor het fotograferen van surfers.
                Welke wordt meest aangeraden dan? Wat zijn jullie meningen hierover...

                Mijn ervaring:
                - Canon EF 35-350 L USM : superleuke lens qua zoomrange op een x1.6 cropbody, die 350mm is echt al niet slecht, echter... je moet hoog in ISO gaan of heel veel licht hebben of op statief werken om mooie zaken te schieten
                => maar wel prachtige beelden mee te maken!

                - Sigma 50-500 : ik heb een nieuw exemplaar gehad van de laatste generatie ; geen slecht objectief, maar... zonder statief of fenomenaal perfect licht outdoor, ... niks mee aan te vangen. Op zich qua glaswerk dus zeker niet slecht (ook niet superhoogstaand), maar 500mm F6.3 x 1.6 op cropbody is echt bijna onbegonnen werk om zonder statief iets deftig te doen

                - Canon EF 100-400 3.5-5.6 L => prachtige kleuren, best wel handige zoomrange en IS !! dus als je een zoomlens met langere range wil die je multifunctioneel uit de hand kan gebruiken is dat zeker een aanrader.

                ... alternatief maar nog duurder => Canon EF 28-300 f3.5-5.6 IS (3 stop IS !!) ; deze is echt zalig. (sublieme verbeterde versie v/d 35-350)
                Imagination is more important than knowledge...
                http://www.kiekje.be

                Comment


                • #9
                  Re: canon 35-350 of sigma 100-300

                  het wordt dus toch de 100-400L.
                  Kga hem morgen ophalen... greetz!

                  Comment

                  Working...
                  X