Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonsondergang @ Knokke

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonsondergang @ Knokke

    hopelijk zijn ze showcase waardig ?
    2 beelden die ik gister heb gemaakt, vond ze aardig geslaagd !






    over de 1e : had ik ( ook ) graag wat meer lucht gezien, maar dan moet ik mijn sluiter te kort maken naar mijn goesting.. iso stond op 100 en F 22 dusja.. vond het toch nog een geslaagde plaat!

    2 : deze vond ik wel knap omwille van het abstracte karakter..

  • #2
    Re: Zonsondergang @ Knokke

    De eerste foto heeft veel potentieel ....maar de uitgebrande lucht linksboven verminderd de waarde van deze foto. Beide foto's hebben een aflopende en kromme horizon. Iets meer verzorging in de belichting en nabewerking zouden de eerste zeker ten goede komen. Je tweede is niet echt te redden... weinig inhoud.Zoals beide foto's nu zijn vind ik ze niet echt showcase waardig. Sorry.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #3
      Re: Zonsondergang @ Knokke

      Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
      De eerste foto heeft veel potentieel ....maar de uitgebrande lucht linksboven verminderd de waarde van deze foto. Beide foto's hebben een aflopende en kromme horizon. Iets meer verzorging in de belichting en nabewerking zouden de eerste zeker ten goede komen. Je tweede is niet echt te redden... weinig inhoud.Zoals beide foto's nu zijn vind ik ze niet echt showcase waardig. Sorry.
      ik vrees dat ik hierin moet volgen,jammer van die uitgebrande lucht,was anders een toppertje

      grtjs,

      jeannot

      Comment


      • #4
        Re: Zonsondergang @ Knokke

        Waarom in 's hemelsnaam heb je dat zolang belicht? 10 seconden voor die eerste foto. Resultaat is een overbelichte foto.
        En waarom die keuze van diafragma = 22? Ik denk dat je hier de bal hebt misgeslagen door een verkeerde benadering van de opnameparameters.

        Henri
        lidnummer: BD0435BE

        Comment


        • #5
          Re: Zonsondergang @ Knokke

          ik heb hem zolang belicht om het dichtgelopen effecht van de zee te bekomen. diafragma 22 heb ik gekozen omdat anders mijn sluiter veel te kort was..

          van die uitgebrande lucht hebben jullie gelijk, hoewel ik het wel iets vind hebben.
          over de nabewerking : omdat ik enkel een 1gb kaartje bijhad was ik gedwongen om geen RAW-s op te nemen.. Nabewerking (Horizonnen rechtrekken enz ) is nu eenmaal makkelijker in RAW ( vind ik )..


          over de 2e foto : het was de bedoeling om tijdens de opname te bewegen met de kop vh statief zodat je scherp beeld abstract wordt .. ik vond het nog aardig gelukt !
          anyway thnx voor de kritiek

          Comment

          Working...
          X