Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windturbines + UPDATE

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windturbines + UPDATE


    ****UPDATE****



    - 20-35 f/2.8 @ 20mm
    - 1/200sec
    - f/10
    - ISO 100

    Enjoy!

    Mvg,
    Frederic
    Last edited by Frederic De Smet; 24 juni 2009, 05:25.

  • #2
    Re: Windturbines

    krijg hier een Dali gevoeleke... lovely
    Scotty... beam me up !!!

    Comment


    • #3
      Re: Windturbines

      oooeeeh, een zeer lekkere plaat Frederic

      grtjs,


      jeannot

      Comment


      • #4
        Re: Windturbines

        Het is een HDR bewerking die ik persoonlijk niet zou kiezen, omdat het effect teveel zichtbaar is. Maar goed, dat is persoonlijk.

        Technisch gezien is het zonde dat je ondanks de HDR bewerking toch te lichte luchten en te donkere schaduwen hebt. Verder wel een mooi beeld, waarbij ik het onderste randje er af zou halen.

        Comment


        • #5
          Re: Windturbines

          zeer mooi!

          Comment


          • #6
            Re: Windturbines

            Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
            Het is een HDR bewerking die ik persoonlijk niet zou kiezen, omdat het effect teveel zichtbaar is.
            Heb ik ook niet gekozen. 't is een gewoon belichte foto, dus geen HDR, zelfs geen dubbele belichting.
            Gemaakt in Raw, geopend in een rawconvertor en daar wat contrast en licht fijngetuned en zeer weinig desaturatie, vervolgens een lichte curve-aanpassingslaag, wat selectieve kleuren, ietsie-pietsie D&B, lichtjes opgescherpt en voor het web afgewerkt. That's it
            M'n eerste HDR moet ik nog maken, maar als dat er ooit van zal komen betwijfel ik zelf

            Mvg,
            Frederic

            Comment


            • #7
              Re: Windturbines

              Geen HDR? Tiens...

              Hoe kom je dan aan de lichte halo op de eerste windturbine (5e ring)?

              Nu, ik mag uw werk niet in twijfel trekken natuurlijk, als jij zegt dat het geen HDR is, dan is het geen HDR, he? Maar ik kan me de indruk niet ontnemen dat het voor mij persoonlijk close-to een HDR is...
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

              Comment


              • #8
                Re: Windturbines

                Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                Heb ik ook niet gekozen. 't is een gewoon belichte foto, dus geen HDR, zelfs geen dubbele belichting.
                Gemaakt in Raw, geopend in een rawconvertor en daar wat contrast en licht fijngetuned en zeer weinig desaturatie, vervolgens een lichte curve-aanpassingslaag, wat selectieve kleuren, ietsie-pietsie D&B, lichtjes opgescherpt en voor het web afgewerkt. That's it
                M'n eerste HDR moet ik nog maken, maar als dat er ooit van zal komen betwijfel ik zelf

                Mvg,
                Frederic
                Prachtige bewerking en zeker met die dodge and burn waarin je niet overdreven hebt..
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: Windturbines

                  Verbazingwekkend. Er zit inderdaad een soort halo rond de paal van de windmolen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Windturbines

                    een mooie compo, alleen jammer dat je de bewerking van de wolken boven de horizon, niet verder naar boven hebt voortgezet, vind de bewolking veel te licht in vergelijken met de wolken boeven de horizon.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Windturbines

                      Wel eerlijk :
                      Ik heb al veel foto's van windturbines de revue zien passeren.
                      Maar dit is zeker één van de betere

                      Goeie compo, fantastisch standpunt, wat zorgt voor veel diepte (eigenlijk hoogte),
                      en voor mij een passende bewerking !
                      Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                      flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Windturbines

                        Ik heb ze altijd al mooi gevonden,deze "form follows function" objecten,en in deze opname komen bijzonder mooi tot hun recht.



                        Walter
                        D850

                        Comment


                        • #13
                          Re: Windturbines

                          WAUWHHHHHHH, doet mij een beetje denken aan "War of the World's"
                          Knap Fredje

                          Grtz, RF
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Windturbines

                            Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                            Geen HDR? Tiens...

                            Hoe kom je dan aan de lichte halo op de eerste windturbine (5e ring)?
                            Je hebt gelijk. Nu zie ik die 'halo' ook. 't is een klein schoonheidsfoutje, namelijk een klein beetje uitgeschoten tijdens het dodgen... alvast bedankt voor het melden!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                            Nu, ik mag uw werk niet in twijfel trekken natuurlijk, als jij zegt dat het geen HDR is, dan is het geen HDR, he? Maar ik kan me de indruk niet ontnemen dat het voor mij persoonlijk close-to een HDR is...
                            Uiteraard niet, ik zou daar ook niet om liegen. 't is geen HDR en 't zal er ook nooit een worden

                            Mvg,
                            Frederic

                            Comment


                            • #15
                              Re: Windturbines

                              Windturbines zeer mooi in beeld gebracht
                              pitteljon.be
                              The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

                              Comment

                              Working...
                              X