Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tuchthuis Vilvoorde

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tuchthuis Vilvoorde

    Vorige vrijdag was ik onvoorzien even in de niet-gerestaureerde vleugel van het oude tuchthuis in Vilvoorde. De vierkante cellen waren angstaanjagend klein. Op een bepaald ogenblik zaten de cellen gevuld met 2 tot 3 personen, wetende dat er nog geen veldbed in zou passen. Door de kleine raampjes van de cellen viel het licht naar binnen, wat zorgde voor een mooi lichtspektakel in de duistere gangen van de gevangenis.

    Canon EOS 400D + BG-E3 | EF 17-40 1:4 L USM | EF 70-200 1:4 L IS USM | Speedlite 580EXII

  • #2
    Re: Tuchthuis Vilvoorde

    FAN

    Comment


    • #3
      Re: Tuchthuis Vilvoorde

      Mooi ritme en diepte in de foto. Het blauw maakt het allemaal nog een beetje grimmiger. Knappe foto vind ik.
      Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

      Comment


      • #4
        Re: Tuchthuis Vilvoorde

        Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
        Mooi ritme en diepte in de foto. Het blauw maakt het allemaal nog een beetje grimmiger. Knappe foto vind ik.
        Inderdaad, zo is 't !
        Greetz, KAriboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • #5
          Re: Tuchthuis Vilvoorde

          Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
          Mooi ritme en diepte in de foto. Het blauw maakt het allemaal nog een beetje grimmiger. Knappe foto vind ik.
          Inderdaad, maar naar mijn gevoel kan de compositie iets beter.
          Last edited by Ludo V.; 22 juni 2009, 17:33. Reden: VB weggenomen
          mvg,
          Ludo V.

          Comment


          • #6
            Re: Tuchthuis Vilvoorde

            ludo mag ik je ongelijk geven
            dgo super foto.

            Comment


            • #7
              Re: Tuchthuis Vilvoorde

              Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
              ludo mag ik je ongelijk geven
              dgo super foto.
              Natuurlijk mag dat.
              mvg,
              Ludo V.

              Comment


              • #8
                Re: Tuchthuis Vilvoorde

                Knap
                Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

                Comment


                • #9
                  Re: Tuchthuis Vilvoorde

                  No offence Ludo, maar ik vind dat je meer respect moet aan de dag leggen voor de compo van de TS. Hij heeft het zo gewild en volgens mij is hij beter dan jouw suggestie.
                  Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tuchthuis Vilvoorde

                    Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
                    No offence Ludo, maar ik vind dat je meer respect moet aan de dag leggen voor de compo van de TS. Hij heeft het zo gewild en volgens mij is hij beter dan jouw suggestie.
                    Waarom ga je er van uit dat ik geen respect heb voor de compo van TS?
                    Dat mijn suggestie in jouw ogen minder is, ok, daar kan ik best mee leven, geen enkel probleem.
                    mvg,
                    Ludo V.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tuchthuis Vilvoorde

                      knappe foto, hoeft verder geen aanpassingen

                      greets
                      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                      www.korandoke.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tuchthuis Vilvoorde

                        Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
                        No offence Ludo, maar ik vind dat je meer respect moet aan de dag leggen voor de compo van de TS. Hij heeft het zo gewild en volgens mij is hij beter dan jouw suggestie.
                        Ik dacht dat het altijd tot de geplogenheden van dit forum heeft behoord om vrank en vrij te kunnen discussiëren over de kenmerken van iemands foto. Het heeft IMHO weinig of niets met respect voor iemands foto te maken als men in de discussie een andere benadering voorstelt, en zeker al niet als er letterlijk bij vermeld staat dat "de bewerkte foto op eenvoudig verzoek van de topicstarter onmiddellijk zal verwijderd worden" mocht hij dat nodig vinden...
                        Deze gewoonte is al jaren algemeen aanvaard in dit forum en wat mij betreft mag dit zo blijven. Het kan de discussie's over bepaalde foto's duidelijk illustreren en maken ze heel dikwijls boeiender...
                        Greetz, Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tuchthuis Vilvoorde

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V. Bekijk bericht
                          Waarom ga je er van uit dat ik geen respect heb voor de compo van TS?
                          .
                          Misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt.
                          Ik heb het er wel moeilijk mee als men iemands foto ongevraagd gaat croppen of oplichten of wat dan ook.
                          In zo'n geval zou ik gewoon suggereren van : ik zou hem vierkant croppen of iets in die zin...
                          Misschien was ik wat scherp in mijn bewoording maar ik bedoel er niets verkeerds mee.
                          Anderzijds heb ik hier gisteren al een paar mensen aan de loop zien gaan met iemands foto dat ik het toch nodig vond daar op te reageren.
                          Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tuchthuis Vilvoorde

                            Dikwijls laat een foto toe vele goede uitsnedes te maken. In dit geval echter moet ik Ludo gelijk geven. Zijn voorbeeld is meer gebalanceerd (let op het starten met schaduw op de voorgrond...), en het vierkante formaat komt krachtiger over. Typisch voorbeeld van less is more. De grootste verdienste gaat natuurlijk naar TS die dit prachtig beeld heeft vastgelegd .
                            Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                            And why do we fall, Bruce?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tuchthuis Vilvoorde

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                              Ik dacht dat het altijd tot de geplogenheden van dit forum heeft behoord om vrank en vrij te kunnen discussiëren over de kenmerken van iemands foto. Het heeft IMHO weinig of niets met respect voor iemands foto te maken als men in de discussie een andere benadering voorstelt, en zeker al niet als er letterlijk bij vermeld staat dat "de bewerkte foto op eenvoudig verzoek van de topicstarter onmiddellijk zal verwijderd worden" mocht hij dat nodig vinden...
                              Deze gewoonte is al jaren algemeen aanvaard in dit forum en wat mij betreft mag dit zo blijven. Het kan de discussie's over bepaalde foto's duidelijk illustreren en maken ze heel dikwijls boeiender...
                              Greetz, Kariboe
                              Met het vrank en vrij discussiëren heb ik geen enkel probleem. Wel vind ik het ergens onkies de foto te gaan bewerken, met of zonder de opmerking "als je wil haal ik hem weg". Ik vind dat ergens niet kunnen. Uiteindelijk is het de foto van de TS, niet die van de beoordelaar.
                              Als dat tegen de geplogenheden ingaat, dan is het maar zo. Dit is n eenmaal mijn mening.
                              Het is ook niet omdat men iets al lang doet dat het goed is.
                              Mishien een onderwerpje voor Algemeen ?
                              Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                              Comment

                              Working...
                              X