Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 180mm ED F2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 180mm ED F2.8

    Hallo,
    De allereerste 180mm vast, van Nikon ( met uiteinde open, zodat je zo aan de
    sluiterlamellen kunt komen) en een glad uiterlijk. Zou dat nog de moeite zijn om te kopen ?
    Staat is redelijk en het is tenslotte een F2.8 lens.
    Kent er iemand de resultaten van ? Is maar ong een jaar gemaakt .
    Leo
    lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

  • #2
    Re: Nikon 180mm ED F2.8

    Wat betreft het diafragma: dat hebben de 2.8 180mm en de 4.0 300mm allemaal.
    Het door jou genoemde type is optisch identiek aan de andere modellen, alleen door de vormgeving en smalle ring niet zo geliefd. Het hangt van de prijs af of het interessant is om die te kopen.
    Qua scherpte ga je je nooit beklagen, die is top. De AF is in mijn herinnering ietsje trager dan van de nieuwste types maar toch redelijk vlot.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 180mm ED F2.8

      Bedankt voor je info,
      Prijs ong 200 a 250 euro
      Groetjes
      Leo
      lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 180mm ED F2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door Lanthon Bekijk bericht
        Bedankt voor je info,
        Prijs ong 200 a 250 euro
        Groetjes
        Leo
        voor die prijs zal je niet veel verkeerd kunnen kopen.
        Als jij hem niet koopt stuur die link maar door, dan koop ik hem wel

        De nikon 180 F2.8 is een zeer scherp lensje. Zeker en vast goed testen, en het uiterlijk van de lens zegt ook veel of deze veel of weinig gebruikt is, en of deze persoon voorzichting met zijn spullen was of niet.

        mvgr
        PVA
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 180mm ED F2.8

          Het enige verschil met de nieuwere versies is de D-functie... Voor de rest optisch identiek. En voor 200-250.... geen seconde twijfelen.
          mijn website

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 180mm ED F2.8

            Zeer scherpe lens, en in DX formaat heb je gelijk bijna een 300 F2.8
            Ik heb ze maar ik gebruik nu meer de 105 F2.8 en de (echte) 300 F2.8 voor sport.
            Maar het is een super lens, en kwa gewicht valt ze ook nog eens zeer goed mee.

            EDIT : 2tal fotokes HIER
            Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

            Comment

            Working...
            X