Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke objectieven zijn FF bij Canon.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke objectieven zijn FF bij Canon.

    Hoe kan je bij Canon zien welk objectief wat is en daarmee bedoel ik dan voor een cropcamera of voor een FF.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

  • #2
    Re: Welke objectieven zijn FF bij Canon.

    Een EF lens kan op alle EOS camera's
    Een EF s lens kan alleen op crop.



    HIT 1 van GOOGLE

    Comment


    • #3
      Re: Welke objectieven zijn FF bij Canon.

      Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
      Hoe kan je bij Canon zien welk objectief wat is en daarmee bedoel ik dan voor een cropcamera of voor een FF.
      EF is FF en EF-S is crop , meestal staat dit goed aangegeven, maar hou er wel rekening mee dat een crop WEL EF kan hebben, maar een FF geen EF-S.
      Is de keuze nu beperkter bij een FF?
      Ja en nee, uiteindelijk zijn er minder objectieven in de EF reeks (dan dat je alles kan gebruiken natuurlijk) maar de EF op een crop is iets anders dan hetzelfde objectief op een FF. MAW de mogelijkheden zijn er wel, maar de aantallen niet altijd. De hamvraag is of je een 18-55 EF-S van pakweg 100€ op een FF van pakweg 2000€ zou willen gebruiken. Natuurlijk, om bepaalde effecten te gebruiken misschien wel.

      Comment


      • #4
        Re: Welke objectieven zijn FF bij Canon.

        Dank u voor de antwoorden dat weet ik nu ook alweer, bij het ene merk is het DX bij het andere weer dat ik vroeg het me gewoon af omdat ik wil upgraden en ook Canon meespeelt.
        Ik ben momenteel eens aan het zien wat er het intresantste is kwa body maar ook kwa objectieven ook ziet het er allemaal zo groot en log uit, bv een 70-200mm f2.8 amaai.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

        Comment


        • #5
          Re: Welke objectieven zijn FF bij Canon.

          Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
          De hamvraag is of je een 18-55 EF-S van pakweg 100€ op een FF van pakweg 2000€ zou willen gebruiken. Natuurlijk, om bepaalde effecten te gebruiken misschien wel.
          Bij Nikon kan je dus wel een DX-lens op FX-body zetten en Canon ook alle DC objectieven op een FF, maar je wil dat echt niet. Vanaf het halve zoombereik zijn de meeste lenzen beeldvullend, maar de kwaliteit van het beeld dat buiten het cropgedeelte valt is over het algemeen bedroevend, ook bij toplenzen zoals een 17-55 2.8.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Welke objectieven zijn FF bij Canon.

            Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
            Dank u voor de antwoorden dat weet ik nu ook alweer, bij het ene merk is het DX bij het andere weer dat ik vroeg het me gewoon af omdat ik wil upgraden en ook Canon meespeelt.
            Ik ben momenteel eens aan het zien wat er het intresantste is kwa body maar ook kwa objectieven ook ziet het er allemaal zo groot en log uit, bv een 70-200mm f2.8 amaai.
            Ja maar diezelfde lens met gelijkaardige eigenschappen zal bij alle merken wel ongeveer even groot en even zwaar zijn. Want de optische eigenschappen van glas veranderen nu niet als iemand anders dat glas maakt.
            Last edited by FotoDirk; 21 juni 2009, 10:43.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment


            • #7
              Re: Welke objectieven zijn FF bij Canon.

              Inderdaad daar heb je gelijk in, ik heb ze deze middag naast elkaar gezien zowel Canon, Nikon, Sony, Tamron, het zijn allemaal flinke toeters.(Sigma niet gezien)
              Ik zou eigenlijk liefst van alles niet groter hebben dan de 70-200mm f4 van Canon ik vrees dat als je met zo een grote toeter ergens komt de mensen op de loop gaan.
              Eerst zoek ik een body te kopen en het glas zal gekocht worden naargelang de behoefte.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment


              • #8
                Re: Welke objectieven zijn FF bij Canon.

                Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                Inderdaad daar heb je gelijk in, ik heb ze deze middag naast elkaar gezien zowel Canon, Nikon, Sony, Tamron, het zijn allemaal flinke toeters.(Sigma niet gezien)
                Ik zou eigenlijk liefst van alles niet groter hebben dan de 70-200mm f4 van Canon ik vrees dat als je met zo een grote toeter ergens komt de mensen op de loop gaan.
                Eerst zoek ik een body te kopen en het glas zal gekocht worden naargelang de behoefte.
                Wel de 70-200 F4 IS is zowat de beste van de 4 Canon's. Alleen als je lichtsterkte nodig hebt dan moet je een F2.8 variant kiezen. Maar die worden snel 2x zo zwaar natuurlijk.

                Nadeel witte lens, het valt echt op.
                Voordeel, ze gaan uit de weg, want je bent vast een echte fotograaf.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #9
                  Re: Welke objectieven zijn FF bij Canon.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                  Een EF lens kan op alle EOS camera's
                  Een EF s lens kan alleen op crop.



                  HIT 1 van GOOGLE
                  Voor wat het waard is en voor wie dat belangrijk zou vinden, deze info is niet correct. Een EFs past bvb niet op een 1D (MKI, MII en MKIII) en dat zijn bij mijn weten nog altijd geen FF camera's maar 1.3 crop camera's. EFs past trouwens ook niet op een 10D (zonder modificatie aan de lens) en dat is een 1.6 crop.

                  En zo schrijven we het internet maar weer vol met halve waarheden ...
                  DigiCam

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke objectieven zijn FF bij Canon.

                    Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
                    Voor wat het waard is en voor wie dat belangrijk zou vinden, deze info is niet correct. Een EFs past bvb niet op een 1D (MKI, MII en MKIII) en dat zijn bij mijn weten nog altijd geen FF camera's maar 1.3 crop camera's. EFs past trouwens ook niet op een 10D (zonder modificatie aan de lens) en dat is een 1.6 crop.

                    En zo schrijven we het internet maar weer vol met halve waarheden ...
                    Tja, dat weet ik ook wel, maar dat zijn subtiliteiten die IMO niet in de vraagstelling pasten.

                    Om het compleet te maken: EFs past ook niet op de D30 en D60 (zo te lezen kwam je erin t.t.v. de 10D.....)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke objectieven zijn FF bij Canon.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                      Tja, dat weet ik ook wel, maar dat zijn subtiliteiten die IMO niet in de vraagstelling pasten.

                      Om het compleet te maken: EFs past ook niet op de D30 en D60 (zo te lezen kwam je erin t.t.v. de 10D.....)
                      1.3 crop is een subtiliteit ... Telekees je bent een grapjas ... maar als je daar absoluut de TS en de andere BD'ers wil van overtuigen dat dit slechts een subtiliteit is in dit verhaal, mij niet gelaten hé. Zoals al aangehaald, wie ben ik.

                      Bedankt trouwens om mij te herinneren (en dat allemaal op te zoeken) aan de tijd van de Canon 10D. Dat waren nog eens tijden, man ! Toen was het hier gezellig, kon je ervaringen en kennis uitwisselen, was er respect voor mekaar en vooral waren er een pak minder betweters actief op BD. Die tijden zijn voorbij, ik post een pak minder en zal je dan ook niet verder vervelen met subtiliteiten.
                      DigiCam

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke objectieven zijn FF bij Canon.

                        Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
                        Bedankt trouwens om mij te herinneren (en dat allemaal op te zoeken) aan de tijd van de Canon 10D. Dat waren nog eens tijden, man ! Toen was het hier gezellig, kon je ervaringen en kennis uitwisselen, was er respect voor mekaar en vooral waren er een pak minder betweters actief op BD. Die tijden zijn voorbij, ik post een pak minder en zal je dan ook niet verder vervelen met subtiliteiten.
                        De betweterigheid kwam toch in eerste instantie van jou....
                        Van mij mag het, maar ik heb er wel een verhaaltje bij...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke objectieven zijn FF bij Canon.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                          Hoe kan je bij Canon zien welk objectief wat is en daarmee bedoel ik dan voor een cropcamera of voor een FF.
                          Eenvoudig, ALLE niet EF-S lenzen zijn gemaakt voor fullframe, maar ALLE EF lenzen kunnen op niet-FF (fullframe) toestellen gebruikt worden. Andersom niet
                          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke objectieven zijn FF bij Canon.

                            Ik weet nu wat ik moest weten en das het belangrijkste, bedankt in ieder geval voor jullie hulp.
                            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke objectieven zijn FF bij Canon.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                              ik vrees dat als je met zo een grote toeter ergens komt de mensen op de loop gaan.
                              dat moet je gewoon uitbuiten!! vooral tijdens evenementen!! meestal laten ze je lekker met rust als je met zo'n kanon langs de lijn staat..en kun je op je gemakkie je plaatjes schieten..

                              Comment

                              Working...
                              X