Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

New York

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • New York

    Wat vinden jullie ervan? Ik gebruik een nikon d40 met de kitlens erbij en bewerk mijn foto's met lightroom. Ik heb ook geprobeerd van eens een HDR foto te maken.




















  • #2
    Re: New York

    Ik begrijp niet waarom je op ISO = 400 werkt in al je opnames. Dit maakt dat je in volle dag belichtingstijden hebt van 1/400 tot 1/4000 sec.
    Je sensor heeft veel stofpuntjes (zie vooral Statue of Liberty) en de meeste opnamen vertonen een halo-effect.
    Laatste opname lijkt van andere origine te zijn. (ander toestel ?)

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

    Comment


    • #3
      Re: New York

      zie 10 opnamen van New York, waar een paar leuke tussen zitten, maar het verhaal ontgaat mij volkomen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: New York

        Er zitten inderdaad enkele leuke shots bij, maar er zit inderdaad geen verhaal in. Ook heel verwarrend dat sommige in kleur en sommige in zw zijn, zo is het nog minder een geheel voor mij.

        Comment


        • #5
          Re: New York

          mooie plaatjes
          groetjes karine

          Comment


          • #6
            Re: New York

            Ik sluit me aan bij de rest. Mooie plaatjes maar geen verhaal..

            De derde vind ik wel een heel sterke foto

            Comment


            • #7
              Re: New York

              Hey, bedankt voor de reacties. Het verhaal ontbreekt inderdaad een beetje, misschien in het verkeerde onderdeel gepost. Het was misschien beter gepost in de beginnershoek mijn excuses hiervoor.

              @ kodachrome: Die stofpuntjes, hoe is dit op te lossen ('k ben vrij nieuw in de wereld van fotografie en dat halo-effect wat is dit juist? Die laatste foto is met hetzelfde toestel getrokken maar bewerkt met dynamic-photo HDR.

              Grtz

              Comment


              • #8
                Re: New York

                De onderste is mooi hoor

                Groeten Dimitri Van de Velde

                Comment


                • #9
                  Re: New York

                  Mooie foto's, vooral de eerste 3
                  Groetjes

                  CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

                  Comment


                  • #10
                    Re: New York

                    Oorspronkelijk geplaatst door xime Bekijk bericht
                    @ kodachrome: Die stofpuntjes, hoe is dit op te lossen ('k ben vrij nieuw in de wereld van fotografie en dat halo-effect wat is dit juist? Die laatste foto is met hetzelfde toestel getrokken maar bewerkt met dynamic-photo HDR.

                    Grtz
                    Met halo effect had ik beter de term "vignettering" gebruikt: het lijkt alsof er in het beeld een donkere rand aanwezig is; dit kan wijzen op een gebrek in de optiek of het gebruik van een niet correcte zonnekap of een extra filter op de lens van minderwaardige kwaliteit.
                    Die stofpuntjes zijn vooral zichtbaar bij je verticale opnames. Het is te wijten aan stof dat binnengekomen is tijdens het verwijderen van de lens en dat zich heeft neergezet op de sensor. Als je de lens afneemt en de spiegel opklapt kan je die stofjes op de sensor waarnemen. Er bestaan accessoires in de fotozaak om zelf die stofjes te verwijderen, maar opgelet voor extra beschadiging. Zoek even in deze site of Google eens met "stof sensor". Je kan natuurlijk altijd je toestel laten kuisen bij de invoerder.

                    Henri
                    lidnummer: BD0435BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: New York

                      @ kodachrome: Alvast bedankt voor de tip, die stofdeeltjes zal 'k zeker eens proberen te verwijderen. Die vignettering heb 'k zelf aangebracht, 'k von da nog een tof effectje

                      Comment


                      • #12
                        Re: New York

                        Oorspronkelijk geplaatst door xime Bekijk bericht
                        @ kodachrome: Alvast bedankt voor de tip, die stofdeeltjes zal 'k zeker eens proberen te verwijderen. Die vignettering heb 'k zelf aangebracht, 'k von da nog een tof effectje
                        Na documentatie toch uiterst voorzichtig te werk gaan bij zelfreiniging. Probeer eerst stof weg te blazen (lens afnemen, spiegel omhoog en opening naar omlaag) met een klein blaaspeertje en vermijd contact met sensor.
                        Succes gewenst.

                        Henri
                        Last edited by kodachrome; 22 juni 2009, 14:21.
                        lidnummer: BD0435BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: New York

                          Wat doet die static (?) F-16 daar ergens in NY?
                          into minimal techno

                          Comment


                          • #14
                            Re: New York

                            Ik zie ook niet direct een verhaal. Maar wat een klasseplaten zeg
                            Jochenvde Photography
                            Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: New York

                              Oorspronkelijk geplaatst door xime Bekijk bericht
                              Het was misschien beter gepost in de beginnershoek .....
                              Nu niet te bescheiden, er zitten echt een paar hele goeie beelden bij, maar zoals reeds gezegd het is niet bepaald een verhaal. Probeer ook niet te switchen tussen stijlen (zw/w, sepia, kleur, veel contrast, weinig contrast) in een reeks, dat maakt het geheel nogal onsamenhangend.


                              Groeten
                              Last edited by toktok; 20 juli 2009, 09:27.
                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X