Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlieg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vlieg

    De soort weet ik niet.

    Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
    https://500px.com/marnix_photography

  • #2
    Re: Vlieg

    Bedankt voor de talrijke reacties , heb hier steeds meer en meer de indruk dat het hier een vriendjespolitiek is waar een nieuwkomer nog moeilijk tussen geraakt.

    Bedankt zonder meer,

    Met uiterst vriendelijke groeten

    Dextro
    Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
    https://500px.com/marnix_photography

    Comment


    • #3
      Re: Vlieg

      En ik die dacht hier iets bij te leren. Wordt wel heel moeilijk zonder enige vorm van beoordeling.
      Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
      https://500px.com/marnix_photography

      Comment


      • #4
        Re: Vlieg

        Dextro, bij deze, ik vind hem erg mooi, hoewel naar mijn idee de scherpte een beetje voor de vlieg ligt (z'n pootjes en stukje blad) in plaats van op de vlieg, en misschien een klein beetje croppen, zodat de vlieg goed in beeld komt..

        Bij de soort kan ik je helaas niet helpen..

        Off topic: je bent niet de enige zou ook graag willen horen wat ik beter kan doen..

        Comment


        • #5
          Re: Vlieg

          Tja, het is inderdaad niet altijd dankbaar om negatieve commentaar te moeten geven - dat heb ik tot mijn "scha en schande" al verschillende malen mogen ondervinden...

          Over je plaat : macrofotografie moet gewoon scherp zijn. Zoals Pauline al schreef ligt de scherpte hier vóór het vliegje. Scherpstellen bij macrofotografie is zeer kritisch en moet precies zijn. Daarom is het dikwijls aangewezen om manueel scherp te stellen. Dat is niet altijd eenvoudig : als het bv. een beetje waait dan is de minste beweging nefast voor de plaatsing van het scherpstelvlak en gaat je foto de mist in. De scherptediepte vergroten door het diafragma wat dicht te draaien kan hierbij helpen, maar dan wordt de achtergrond ook wat scherper en dan wordt de foto dikwijls drukker en verdwijnt dikwijls de sfeer. Meerder opnames van hetzelfde onderwerp kunnen ook helpen : dan is de kans iets groter dat - ondanks de beweging van je onderwerp - er toch een bijzit die binnen het scherpstelvlak komt te liggen...

          En kijk ook iets kritischer naar je eigen platen : die onscherpte had je zelf kunnen zien. Je plaatst je foto in "Showcase", dus dan wordt hier behoorlijk kritisch gekeken... Niet opgeven echter, macro-fotografie is heel boeiend, maar vraagt wat oefening, wat vallen en opstaan...
          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

          Comment


          • #6
            Re: Vlieg

            Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
            Tja, het is inderdaad niet altijd dankbaar om negatieve commentaar te moeten geven - dat heb ik tot mijn "scha en schande" al verschillende malen mogen ondervinden...
            Greetz, Kariboe
            Bedankt Kariboe voor je nuttige commentaar, en daar doe ik het dus voor, danzij de commentaar leer je er iets van. Zelf heb ik geen schrik van harde commentaar zolang die ook maar onderbouwd is zoals de jouwe.

            Zelf weet ik ook dat de foto beter had thuis gehoord in fotobeoordeling maar daar krijg je nog minder commentaar dan hier wat ik ten zeerste betreur want denk toch wel dat dit de bedoeling is van fotobeoordeling.

            Ik zie hier in showcase enkele topfotografen op dat vlak zoals Macroshopper, Jackske en zo zijn er nog wel, dus aub werp geen steen als je naam er niet bij staat maar deze mensen zouden naar mijn mening de mensen in fotobeoordeling moeten bekritiseren zodat je iets leert van de "echte masters".

            Ik blijf geloven in het opzet van dit forum en hoop echt dat deze "masters" ook eens echt beginnen te commentariëren in fotobeoordeling zodat wij beginnelingen ook deze tak van de fotografie onder de knie krijgen.

            Hopend op een betere beoordeling (en daar bedoel ik niet positieve mee) blijf ik mijn foto's verder posten.

            Vriendelijke groeten

            Den Dextro
            Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
            https://500px.com/marnix_photography

            Comment


            • #7
              Re: Vlieg

              Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
              Ik zie hier in showcase enkele topfotografen op dat vlak zoals Macroshopper, Jackske en zo zijn er nog wel, dus aub werp geen steen als je naam er niet bij staat maar deze mensen zouden naar mijn mening de mensen in fotobeoordeling moeten bekritiseren zodat je iets leert van de "echte masters".
              Ik weet het ! Ik heb het zelf ook bewust een tijdje gedaan, maar het wordt je niet altijd in dank afgenomen en tja... het forum is echt wel groot geworden en er is al tijd te kort om een paar subfora deftig te kunnen volgen...
              Maar je hebt overschot aan gelijk...
              Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

              Comment


              • #8
                Re: Vlieg

                dag Dextro,

                ik begrijp wel je frustratie ... het is niet leuk om geen reactie te krijgen op een foto.

                Maar ik denk dat de post van Kariboe wel heel leerzaam is, zowel op technisch vlak als ook op vlak van beoordeling, en wel in eerste instantie beoordeling door jezelf ... je bent zelf de eerste die je platen kritisch moet bekijken, en als een foto niet goed genoeg is, is het geen SC-materiaal ... maar dat is dan weer het enige forum waarin je inderdaad een beetje commentaar krijgt ...

                Blijf maar veel foto's maken en (zelfkritisch) posten: je zal wel merken dat je foto's (en commentaren) beter worden.

                Groetjes,
                Yves
                Niet geschoten is altijd mis ...

                Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

                Comment


                • #9
                  Re: Vlieg

                  ik kan me heel goed voorstellen dat je het vervelend vind als je geen reactie krijgt. mbt mezelf ik vind dat ik nog te kort bezig ben om technisch commentaar te geven maar heb je de foto nabewerkt? ik vind nl dat er eigenlijk meer detail te zien zou moeten zijn. gewoon blijven oefenen en plaatsen. succes!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vlieg

                    Oorspronkelijk geplaatst door bogo2 Bekijk bericht
                    ik kan me heel goed voorstellen dat je het vervelend vind als je geen reactie krijgt. mbt mezelf ik vind dat ik nog te kort bezig ben om technisch commentaar te geven maar heb je de foto nabewerkt? ik vind nl dat er eigenlijk meer detail te zien zou moeten zijn. gewoon blijven oefenen en plaatsen. succes!
                    Ik denk niet dat nabewerken van deze plaat veel aarde aan de dijk zal brengen als het gaat over de scherpte. Die scherpte is er wel, alleen ze ligt verkeerd (zie onderaan het beeld, ongeveer in het midden). Verscherpen zal de vlieg niet scherper maken...
                    Greetz, KAriboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vlieg

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                      Ik denk niet dat nabewerken van deze plaat veel aarde aan de dijk zal brengen als het gaat over de scherpte. Die scherpte is er wel, alleen ze ligt verkeerd (zie onderaan het beeld, ongeveer in het midden). Verscherpen zal de vlieg niet scherper maken...
                      Greetz, KAriboe
                      ik ben het helemaal met je eens. misschien heb ik het niet helemaal duidelijk neergezet maar het lijkt alsof de foto al bewerkt is waardoor oa de ogen een beetje raar lijken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vlieg

                        Heb 3x op het punt gestaan om als eerste te reageren want het is idd niet altijd plezierig om neg.comment te brengen.
                        Heb al veel toffe berichtjes gehad maar er zijn er ook al minder plezierige langsgekomen.
                        'k Denk dat alles hier gezegd is,alleen nog toevoegen dat een mens gewoon vééél geduld moet hebben.
                        Gewoon verder doen hoor !!!
                        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vlieg

                          Ik kan gerust wat negatieve commentaar hebben hoor zolang ze maar onderbouwd is, door te zeggen die foto is slecht leer ik niks bij, door te zeggen dat de scherpte verkeerd ligt weet ik waar ik in het vervolg moet op letten maar zoals eerder gezegd is het niet altijd even makkelijk om de scherpte op de juiste plaats te leggen want bij het minste zuchtje wind zit je er naast, maar wat ook eerder is gezegd is blijven oefenen en thats the spirit
                          Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
                          https://500px.com/marnix_photography

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vlieg

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
                            Bedankt Kariboe voor je nuttige commentaar, en daar doe ik het dus voor, danzij de commentaar leer je er iets van. Zelf heb ik geen schrik van harde commentaar zolang die ook maar onderbouwd is zoals de jouwe.

                            Zelf weet ik ook dat de foto beter had thuis gehoord in fotobeoordeling maar daar krijg je nog minder commentaar dan hier wat ik ten zeerste betreur want denk toch wel dat dit de bedoeling is van fotobeoordeling.

                            Ik zie hier in showcase enkele topfotografen op dat vlak zoals Macroshopper, Jackske en zo zijn er nog wel, dus aub werp geen steen als je naam er niet bij staat maar deze mensen zouden naar mijn mening de mensen in fotobeoordeling moeten bekritiseren zodat je iets leert van de "echte masters".

                            Ik blijf geloven in het opzet van dit forum en hoop echt dat deze "masters" ook eens echt beginnen te commentariëren in fotobeoordeling zodat wij beginnelingen ook deze tak van de fotografie onder de knie krijgen.

                            Hopend op een betere beoordeling (en daar bedoel ik niet positieve mee) blijf ik mijn foto's verder posten.

                            Vriendelijke groeten

                            Den Dextro
                            Sorry hoor, 'k heb al dikwijls foto's opengedaan in fotobeoordeling, maar vermits je zó voorzichtig moet zijn hier op BD hou ik mij maar liever aan de zijlijn
                            Last edited by Jacky2; 22 juni 2009, 12:36.
                            'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                            Grtjs, Jacky

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vlieg

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jackske Bekijk bericht
                              Sorry hoor, 'k heb al dikwijls foto's opengedaan in fotobeoordeling, maar vermits je zó voorzichtig moet zijn hier op BD hou ik mij maar liever aan de zijlijn
                              Toch wel jammer eigenlijk. Misschien moeten we in ons profiel toevoegen of we commentaar willen of niet

                              On-topic: ik ben zelf ook nog aan het klungelen met macro, en zou met je geposte foto al heel blij zijn. Blijven oefenen Welke lens genruik je?

                              Oh ja, ik vind je naam/handtekening wat te groot
                              Al doende leert men...

                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X