Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezellig samen ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gezellig samen ...

    ... in de file. Vanuit mijn achtertuin: de E34 aan de werken in Moerbeke (maar dan wel 6 km verderop). Niet te veel aan 'geprutst', zomaar zoals het is. Wel een polarfilter op de lens.


  • #2
    Re: Gezellig samen ...

    file iets te ver weg en het pola/effect niet zo.
    overgang licht en schaduw erg leuk.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Gezellig samen ...

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      file iets te ver weg en het pola/effect niet zo.
      overgang licht en schaduw erg leuk.
      grt,bouk.
      ik volg bouk hierin ,

      mvg xiebu
      "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
      *BD1033BE*

      Comment


      • #4
        Re: Gezellig samen ...

        ik volg hier nu eens niet cé,is een moment opname ,overgang schaduw zeer fijn,en een goed plaatje

        grtjs,

        jeannot

        Comment


        • #5
          Re: Gezellig samen ...

          Eigenlijk wou ik hier tonen: als je in zo'n file zit lijkt dat een echt monster, maar als je ze van op afstand bekijkt midden de wijde natuur, is dat amper een lijntje aan de horizon. Ik heb er ook bewust voor gekozen om de kleuren zo natuurlijk mogelijk te laten, in tegenstelling tot wat hier dikwijls te zien is: flink wat verzadiging en kontrast toegevoegd, waardoor de foto's inderdaad wat mooier (zeg wat commerciëler) worden, maar toch niet meer de werkelijkheid weergeven. Het is natuurlijk schitterend dat we nu over al die mogelijkheden beschikken, maar misschien moeten we af en toe toch eens proberen om een goede foto te maken en de bewerkingen tot een minimum te beperken. Maar dat is natuurlijk de mening van een ouwe rakker, en ik kan me voorstellen dat de 'jonge garde' daar helemaal anders over denkt, en dat is hun goed recht natuurlijk.

          Comment


          • #6
            Re: Gezellig samen ...

            misschien moeten we af en toe toch eens proberen om een goede foto te maken en de bewerkingen tot een minimum te beperken
            Helemaal akkoord fddent, met uw visie op het bewerken / niet bewerken.
            Maar ik ben dan ook een ouwe zak he
            Nu, ik meen dat minimaal bewerkte foto's eerlijk en universeel zijn.
            Je ziet trouwens dat grote (landschaps)fotografen hun foto's niet oververzadigen en er niet allerlei technische sausjes over gieten.

            Comment


            • #7
              Re: Gezellig samen ...

              Ken dit precies ergens van

              Tegenwoordig is het bijna elke dag hier file he.

              Mooie foto
              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Gezellig samen ...

                Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                Helemaal akkoord fddent, met uw visie op het bewerken / niet bewerken.
                Maar ik ben dan ook een ouwe zak he
                Nu, ik meen dat minimaal bewerkte foto's eerlijk en universeel zijn.
                Je ziet trouwens dat grote (landschaps)fotografen hun foto's niet oververzadigen en er niet allerlei technische sausjes over gieten.
                Laat dat nu eens precies hetzelfde zijn wat ik over natuur/landschapfotografie denk.
                Maar ik ben dan ook een ouwe zak en ouwe zakken houden meer van foto's die een weergave zijn van wat ze werkelijk zagen zonder veel franjes.
                We zijn nog een stuk 'puur natuur' Control-z
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment

                Working...
                X