Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta AF 50mm 1:1.7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta AF 50mm 1:1.7

    Hallo,

    Ik sta op het punt me deze lens (Minolta AF 50mm 1:1.7) aan te schaffen omdat ik mezelf graag wil gaan toeleggen op portretfotografie. Op vershillende forums kreeg ze goede tot zelfs zeer goede commentaar. Zijn er BD'ers die met deze lens ervaring hebben (eventueel in combinatie met een A200 zoals ikzelf)? Vermits ik nog niet te veel geld aan lenzen wil spenderen vond ik deze voor 120€ all in wel verleidelijk.
    Wat denken jullie?

    Greetz,


    Mysti
    Stel je kritieken niet te scherp...
    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

  • #2
    Re: Minolta AF 50mm 1:1.7

    Hey,

    Ik heb een Minolta AF 50mm f/1.7 in combinatie met een Sony Alpha 200 . Als je een lichtsterke lens wilt voor weinig geld dan is dit een prima keuze. Hou er wel rekening mee dat de Sony DT 50mm f/1.8 binnenkort te koop is voor ongeveer €150, dus ik zou proberen nog iets van de prijs af te doen.

    Groeten, Stijn
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: Minolta AF 50mm 1:1.7

      Deze gebruik ik met de A700. Is een zeer goed lenske om mee te oefenen en je kan er prachtige portretjes mee trekken. Toch ga ik binnenkort voor iets meer tele om niet steeds zo dicht bij het onderwerp te moeten komen. De 50mm zal ik echter blijven gebruiken. Volgens reviews zou de 1.4 nog beter scoren, maar is die meerprijs te rechtvaardigen? (voor mij niet).

      Comment


      • #4
        Re: Minolta AF 50mm 1:1.7

        ik heb deze via marktplaats voor 60euro op de kop kunnen tikken , niet van nieuw te onderscheiden :d

        zeer tof lensje en haarscherp !

        Comment


        • #5
          Re: Minolta AF 50mm 1:1.7

          Dit is een van de lensjes die tot mijn prime-verslaving hebben geleid...
          Misschien een fractie te kort voor portretwerk, maar toch heel goed bruikbaar: scherp, lichtsterk en mooie kleurtjes.

          Probeer eventueel de prijs nog een beetje te drukken (ik kocht de mijne in 2006 aan 80 Euro), zeker nu de nieuwe Sony op komst is.

          Paul
          BD0776BE - Rari Minoltas in gurgite vasto

          Comment


          • #6
            Re: Minolta AF 50mm 1:1.7

            ik heb zelf een minolta 50mm 1.7 RS gehad, en ik vond het een superlensje... ik heb hem verkocht omdat ik er te weinig gebruik van maakte.. maar nogmaals, een zeer goed lensje, de zonnekap is.. ja wat moet ik daar over zeggen... een grapje van minolta? niettemin, als je graag hoofd/schouder-portretjes maakt, zul je van dit lensje geen spijt krijgen.. (geeft ook heel erg mooi bokeh trouwens.. ) er is ook nog een minolta 1.4 maar die is weer veel duurder..ik heb hem duurder verkocht, dan dat ik er 2e hands voor betaald had..

            Comment

            Working...
            X