Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

groothoek als aanvulling 17-50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • groothoek als aanvulling 17-50

    ik weet dat het topic een beetje aansluit bij het vorige geplaatste maar ik wil niemands onderwerp overnemen....
    mijn twijfel gaat tussen :

    - Sigma 10-20 4-5.6
    - Tokina 11-16 2.8
    - of wachten op de nieuwe Sigma 10-20 3.5

    ik vertrek begin juli en had graag een groothoek onder mijn Tamron 17-50 omdat ik menig tempelcomplex zal bezoeken en we in het najaar eventueel ook New York zouden bezoeken.

    Kan er iemand die met beide merken ervaring heeft me raad geven , bij zoeken op ons forum vind ik zowel aanhangers van Sigma als Tokina , al komt de 11-16 2.8 er eigenlijk wel een beetje scherper uit .
    Ik overweeg ook de stap naar een D300 naast mijn D70 , misschien is het overkill voor mijn beperkte ervaring , maar ik zit ook constant te prutsen aan de instellingen op de D70 ( ik trek zelden op A , enkel met flits )...dus de groothoek moet ook kunnen doorgroeien , ik zal wel bij DX blijven denk ik , ik vind de cropfactor eigenlijk wel leuk om mee te werken ....

    bedankt bij voorbaat voor jullie hulp ,

    groetjes.
    Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

  • #2
    Re: groothoek als aanvulling 17-50

    Ik heb me pas geleden de sigma 10-20 aangeschaft. Prachtig objectief op de D300. Zoom bereik vind ik heel interessant. Voor de foto's die ik ermee maak is lichtsterkte niet van belang.
    Nikon D300, D50 -- Sigma 10-20 f/4-5.6 -- Sigma 24-70 f/2.8 -- Nikor 70-200 f/2.8 VRII -- Nikor 50mm f/1.8 -- Nikor 85 f/1.4

    Comment


    • #3
      Re: groothoek als aanvulling 17-50

      De Tokina is inderdaad erg scherp, goede bouwkwaliteit ook trouwens en niet te duur. Heeft in sommige situaties wel wat last van ca, maar dat hebben alle groothoeklenzen wel een beetje.

      Comment


      • #4
        Re: groothoek als aanvulling 17-50

        Ik heb de Tokina gekocht, omdat ie zo scherp is. Maar ik denk niet dat je met één van beide een slechte zaak zou doen. De Sigma is wat goedkoper maar ook zeker niet slecht. Een kameraad heeft de sigma voor zijn Canon, en die is daar ook bijzonder tevreden van.
        Nikon D90 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tokina 11-16mm 2.8

        Comment


        • #5
          Re: groothoek als aanvulling 17-50

          gisteren de knoop doorgehakt en de Tokina 11-16 2.8 besteld , benieuwd om hem te gebruiken...
          Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

          Comment


          • #6
            Re: groothoek als aanvulling 17-50

            vanmorgen is m'n Tokina 11-16 2.8 toegekomen , vlug eens een vergelijking genomen met de Tamron op 17 mm en de Tokina op 11 mm , ziet er leuk uit , ik denk dat ik die lens veel ga gebruiken...

            [IMG][/IMG]

            [IMG][/IMG]
            Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

            Comment

            Working...
            X