Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma AF 18-50mm f/2.8 EX DC Macro of Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma AF 18-50mm f/2.8 EX DC Macro of Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD ?

    Ik zoek een lens ter vervanging van mijn SAL kitlens van sony

    bedoeling ga zijn voor photoshoots van oldtimers , urbex , thuis voor de honden , ...
    beetje vanalles dus

    iemand enige pro's en contras over beide lenzen ?

    de Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro is iets goedkoper , iets meer bereik maar hoe is de qualiteit hiervan ?

    of zou ik mss beter voor een minolta lens kijken 2e hands ?

  • #2
    Re: Sigma AF 18-50mm f/2.8 EX DC Macro of Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD ?

    Naar mijn bescheiden mening is de tamron de beste. Het enige voordeel van de sigma 17-70 is het iets grotere bereik (maar een stap vooruit of iets croppen doet dan wonderen).
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: Sigma AF 18-50mm f/2.8 EX DC Macro of Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD ?

      Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
      Naar mijn bescheiden mening is de tamron de beste. Het enige voordeel van de sigma 17-70 is het iets grotere bereik (maar een stap vooruit of iets croppen doet dan wonderen).
      ja idd
      mja die sigma is een klasse lager ook , is niet F2,8 ...
      ma wou eens weten of het verschil was tov mijn kitlens van nu

      Comment


      • #4
        Re: Sigma AF 18-50mm f/2.8 EX DC Macro of Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD ?

        De tamron verving bij mij ook de kitlens. Was een openbaring, en ben heel gelukkig met de overstap.
        Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

        Comment


        • #5
          Re: Sigma AF 18-50mm f/2.8 EX DC Macro of Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD ?

          ok bedankt !
          net bericht gehad ook dat iemand vant forum deze mss binnekort verkoopt
          beetje aan de crisis denken
          moet ook nog een statief komen :d

          Comment

          Working...
          X