Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boerderij Benoit + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Boerderij Benoit + update

    Hallo, deze kwam ik tegen op de terug weg van onze uitstap naar Hermalle,het was al tegen de avond,en we waren een beetje verkeerd gereden,dan deze maar rap geschoten,hoop dat jullie het wat vinden.








    alvast bedankt voor te kijken,


    grtjs,

    jeannot
    Last edited by gNo; 18 juni 2009, 16:00.

  • #2
    Re: Boerderij Benoit

    Prachtig Jeannot!
    Even wennen aan de fel gesatureerde kleuren en dan barst het feest los.
    Knap gedaan, ik vindt het echt foto's met karakter en met jouw stempel.
    Grtz..
    **Website** 'you can't depend on your eyes if your imagination is out of focus'

    Comment


    • #3
      Re: Boerderij Benoit

      Het zijn prachtige luchten met dito kleuren, maar qua compo wringt het voor mij toch wat. 'Rap geschoten' had volgens mij toch betere resultaten kunnen opleveren als het 'iets minder rap geschoten' geweest was.

      Mvg,
      Frederic

      Comment


      • #4
        Re: Boerderij Benoit

        Het zijn een beetje "speciallekes".Nr.2 vind ik de minste.Nr.3 vind ik prachtig.Daar zou,IMHO,bovenaan een stukje afmogen,of anders die wat al te donkere band lucht een heel klein beetje,naar boven toe oplopend ,toch wat oplichten.




        Walter
        D850

        Comment


        • #5
          Re: Boerderij Benoit

          wederom erg mooi gedaan.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Boerderij Benoit

            Zonder twijfel 1 en 3 .....met een veel betere vlakverdeling dan de tweede. Je moet je voordat je ze plaatst eigelijk altijd de vraag stellen welke is(zijn) de moeite om aan de muur te hangen.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

            Comment


            • #7
              Re: Boerderij Benoit

              Deze overgesatureerde beelden zijn voor mij echt geen feest.
              Compositorisch kunnen 1 & 3 me wel bekoren.
              Dergelijke surrealistische landschappen bekom je dankzij relatief eenvoudig softwarematig gegoochel.
              Die zelfde software gebruiken om de waargenomen natuur zo
              getrouw mogelijk proberen weer te geven is veel moeilijker en subtieler.
              Echter, dergelijke beelden worden hier zelden op applaus onthaald daar ze
              dat "WAAUUW" effect ontberen.
              Last edited by dyafani; 17 juni 2009, 12:00.
              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

              Comment


              • #8
                Re: Boerderij Benoit

                De eerste heeft zoveel..
                Knap..
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: Boerderij Benoit

                  mooi werk... vooral 1e en de 3e...
                  maar mijn persoonlijke smaak gaat toch meer naar de natuurlijke/realistische look, maar kan hier zeker ook de schoonheid van inzien..

                  Comment


                  • #10
                    Re: Boerderij Benoit

                    Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                    Deze overgesatureerde beelden zijn voor mij echt geen feest.
                    Compositorisch kunnen 1 & 3 me wel bekoren.
                    Dergelijke surrealistische landschappen bekom je dankzij relatief eenvoudig softwarematig gegoochel.
                    Die zelfde software gebruiken om de waargenomen natuur zo
                    getrouw mogelijk proberen weer te geven is veel moeilijker en subtieler.
                    Echter, dergelijke beelden worden hier zelden op applaus onthaald daar ze
                    dat "WAAUUW" effect ontberen.


                    Misschien toch het moment om een aantal dingen in een juist daglicht ( sic!) te stellen.
                    Als je landschapsfotografie van de voorbije eeuwen aanschouwt ( dat waren de schilders!),dan zie je nooit natuurgetrouwe landschappen.Je kunt vanop 50m afstand zien in welke periode iets gemaakt is.
                    In een bepaald opzicht kun je zelfs stellen dat een landschap of wat dan ook natuurgetrouw weergeven voor meerdere personen,onmogelijk is.Een landschap door mijn ogen bekeken,gaat er op zijn minst op subtiele wijze anders uitzien,bekeken door iemands andere ogen.Maar er is meer:landschappen hebben een symboolfunctie in ons onderbewustzijn en kunnen op die manier gevoelens uitdrukken.Zo belangrijk is dat voor ons,dat we in onze huidige tijd bijvoorbeeld een apart forumonderdeel "landschappen" hebben.
                    De mens leeft graag in een mythisch landschap,daarom dat we godsdiensten hebben.De manier waarop we lanschappen hebben afgebeeld,vroeger in de schilderkunst,maar ook recenter in de vroege dagen van de fotografie,laat zien wat voor gevoelens en gedachten door de samenleving gingen,destijds.
                    't Is duidelijk dat we vandaag de dag met andere dingen bezig zijn dan in de middeleeuwen.Eén belangrijk verschil is alvast dat er nu meer versnippering is onder de mensen.Een redelijk algemene trend echter,is (te) sterk satureren.Heeft te maken met relatieve welstand,met oversterke smaken in ons voedsel,met onbeheerstheid,hedonisme,vergroving van gevoelens en kitsch,met onvoldoende perceptie en kader van de wereld waarin we leven.Zeer tijdelijk.Het is niet omdat je jezelf dit realiseert,dat je smaak dienaangaande verandert,( gesatureerd = curryworst,Kill Bill,jawel nog andere associaties zijn ook mogelijk,daarom zijn we kinderen van onze tijd.En ook is het zo,dat de geoefende Ps gebruiker,die zijn tools beheerst,in feite in zijn hoogstpersoonlijke kaarten laat kijken door de bewerking(en) die hij/zij op de foto heeft losgelaten.
                    In dit geval:netjes voor de grens van Kitsch gestopt,ik ruik nogal een hoog Rock'nRollgehalte denk ik,goe bezig misschien af en toe een beetje dimmen.Dat is dan mijn persoonlijke smaak,maar:het idee een landschap op subtiele wijze natuurgetrouw weergeven is dus evengoed een interpretatie,evengoed als een ander,niet meer of minder,zij het dat die meer richting Klara gaat.


                    Tot zover,beste mensen,mijn hoogstpersoonlijke visie op het maken van "belekes".


                    Walter
                    D850

                    Comment


                    • #11
                      Re: Boerderij Benoit

                      Weeral die kleurtjes

                      Ik krijg mijn foto's nooit zo
                      Misschien snelcursus PS + LR volgen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Boerderij Benoit

                        Voor mij zijn ze toch wat "over the top". Je eerste vind ik wel ok qua compositie, de twee andere dan weer niet.

                        Groeten
                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Boerderij Benoit

                          1e vind ik wel maf.
                          2 en 3 zijn nogal slordig van compositie en afwerking.

                          groetjes,

                          Comment


                          • #14
                            Re: Boerderij Benoit

                            Mij kunnen ze zeker smaken. Zeker nr3

                            Comment


                            • #15
                              Re: Boerderij Benoit

                              Mag ik wel hoor vooral één en drie mooi.
                              Groetjes Hendrika

                              Comment

                              Working...
                              X